AWG's vuurwerk 2013/2014

AWG

Registered User
zo bedoelde ik hem niet AWG ;-)

het is meer een bomen, bos kwestie waarbij ik letterlijk elk artikel aan het nakijken ben omdat ik er 0 herken ;-)

over naast het net vissen zul je me niet horen...zover ben ik uberhaupt nog niet.....

zoals ik al zei:

''zonder deze actie had ik uberhaupt nooit deze merken kunnen verkrijgen althans zeker niet bij mij in de buurt.
ik heb gewoon heel veel filmpjes zitten kijken in de zomer en nazomer.''

ik had dus voorbereidend werk gedaan in de hoop dat wanneer ze er nog zouden zijn wanneer ik eraan toe zou komen ik wist wat ik hebben wilde zonder ook maar te verblikken of verblozen.
ik kende ze dus ook niet van te voren.
ik had dan die supernature vorig jaar maar dat was de eerste keer dat ik zena had., en ook maar 2 artikelen.(lightyear).

maar is toch geen probleem, voor dat geld en voor die keuze maakt het niet uit wat je kiest, zijn enkelt toppers die ze hebben.
alleen even kijken of het je smaak is?
of begrijp ik je nu nog steeds niet goed?:huh:

Scav

Registered User
De goede voorbereiding wordt gelukkig beloont, zoals het ook hoort. Je hoort mij ook zeker niet klagen...hooguit van keuzestress ;-)

paulus01

Registered User
ik had vorig jaar de super nature, en je weet werkelijk waar niet wat je meemaakt.:surprised:
zoveel rapid power zoveel kracht zoveel massaal vuur wat dat ding uitbraakte, mensen stonden met open mond te staren.
die dingen gaan zo hoog.
ja het is zo voorbij maar o wat is het toch perfectie.
de buurman van mijn zwager stoof erop af toen die klaar was en riep: WAAR HEB JE DIE GEHAALD EN HOE DUUR?? ik moet die hebben volgend jaar.:hehe!:

dit jaar eens kijken of we het nog eens dunnetjes over kunnen doen met wat uitbreidingen.

Dat is de perfecte reactie om je als freak een topgevoel te bezorgen!
Ik had op je lijst al gezien dat je alle herlat waaiers hebt gekocht die er aangeboden werden hehe ;)

Dat zal een leuke bak geweld worden vermoed ik zo...ga je ze per 2 ook schieten of dat niet?

AWG

Registered User
ja ik heb het gepakt toen ik het te pakken kon krijgen,normaal gesproken was het out of the question geweest voor mij.
vroeger kon ik dat wel doen dan kon ik nog 2400 tot 2800 euro uitgeven, en toen deed ik het al niet aan zulke cakes kopen.
50 tot 60 euro is bij mij de grens voor een 500 grammer.

(zal af en toe bijgewerkt worden maar)
het voorlopige plan is:

1- fonteintjes/fonteinen/vulkanen waaier
2- colour pearl(3x5) waaier
3- miracle(2x4) waaier
4- emotion(2x4) waaier
5- romeinse rood/paars fluit waaiertje (als dat tijdig lukken wil)
6- beautifull guillin(1x)/rio de janeiro(3x)
7- bastille(1x)
8- monsoon(1x)
9- nitro wave(2x)
10- color explosion(3x)
11- beautifull guillin(1x)/wonderfull world(1x)
12- mega maxi(1x)/beautifull burnout(2x)
13- paranoid lunatic(1x)/super nature(2x)
14- pijlenrek(60x sunwarriors/60x cruise rockets)(als dat tijdig lukken wil)
15- een dikke grondbloem mat(als dat tijdig lukken wil)

en daarna nog een zwik pijlen,en cat1, opruimen, drinken en slapen.

dat kleine spul dat gaat er in het begin doorheen dat mag zo chaotisch als mogelijk is (als het maar in waaiervorm is.)

in eerste instantie had ik niet zoiets van per 2 afschieten, maar als er nog wat bijkomen (met dit soort prijzen)dan kan ik het wel doen. dus alles is nog onder voorbehoud.

wat ik maar bedoel is ik zou ze dan wel per 2 schieten maar niet 2 dezelfde cakes.
wellicht dat ik er voor kies om dat bij een finalestuk alsnog te doen maarja ik heb daar tot nu toch nog maar vage ideen over.

qua startwaaiertjes zit ik in ieder geval aan de nitro wave de mega-mini en beautifull guillin te denken.(de laatste zijn ook vrijwel even groot).

Die bastille en monsoon moet ik stand alone schieten vind ik, dat kun je alleen maar verzieken mocht er nog een restantje van de finale overblijven bij de start van 1 van die 2 cakes.

Zoals gewoonlijk veranderen mijn plannen nog al eens.:hehe!:

Maarja who cares, ik hoop in ieder geval op goed weer.:smiling:

Laatst bewerkt:

paulus01

Registered User
Goed weer hoop ik ook, afgelopen jaar was een drama.

Denk wel dat die beautiful burnout met twee tegelijk, tegen elkaars richting in, ook wel heel gaaf zou zijn ;)

AWG

Registered User
update:

1x invation (pijlenpakket)
1x paranoid lunatic (waaier)
2x beautifull guillin (waaier)
3x color explosion (waaier)
2x happy family (pakket)
21x firegame (2x20shots rood/paars romeinse kaars)
10x screaming devil (10shots gilkaars)

AWG

Registered User
ik ruik weer een extra projectje..

jep 900 shots rood/paars/fluit romeinswaaiertje(totaal 50 kaarsjes, dus moet te doen zijn in kort tijdsbestek)

Hield dat rood en groen de laatste jaren wel weer even voor gezien.
denk dat dit wel leuk dingetje kan zijn.
Hoop dat het paars net zo mooi is als het paars van de ''forrestbear'' (19 shots romeins potje en de hoofdreden waarom toen ik in mijn tienerjaren ik 4 jaar lang ieder jaar een draakbox 70 wilde naast mijn gewone vuurwerk).

we gaan het zien.:hehe!:

GMP82

Zilveren Member
Hield dat rood en groen de laatste jaren wel weer even voor gezien.

Ja ik wacht / hoop nog steeds dat er es wat meer betaalbare variatie in komt. Kaarsen met 1 kleur, kaarsen die echt Multi Multi colour zijn, etc. Was op de trophy verrast door de felheid en variatie van de lichtkogels uit de gebruikte candles. Helaas ligt de prijs daar wat hoger, waardoor een groot project al snel erg duur wordt..

AWG

Registered User
Ja ik wacht / hoop nog steeds dat er es wat meer betaalbare variatie in komt. Kaarsen met 1 kleur, kaarsen die echt Multi Multi colour zijn, etc. Was op de trophy verrast door de felheid en variatie van de lichtkogels uit de gebruikte candles. Helaas ligt de prijs daar wat hoger, waardoor een groot project al snel erg duur wordt..

ja daarentegen is het wel zo dat als de lichtkogels spektaculairder worden dan heb je er in principe minder van nodig.
haokan heeft ook nog aardig wat magnumkaarsjes in de aanbieding en mijn handen hebben meerdere malen gejeukt
maar heb het toch (nog?) maar even niet gedaan.:hehe!:

ach wie weet voor een volgende keer.

GMP82

Zilveren Member
mja boeketten uit candles hebben mij nooit kunnen bekoren. Die halen het simpelweg niet bij die uit cakes..
de silver whirl is daarentegen wel weer leuk

(ik zie overigens geen magnum candles [meer] staan?)

AWG

Registered User
mja boeketten uit candles hebben mij nooit kunnen bekoren. Die halen het simpelweg niet bij die uit cakes..
de silver whirl is daarentegen wel weer leuk

(ik zie overigens geen magnum candles [meer] staan?)

zo noem ik al die dikke kaarsen (heb ik nog overgehouden uit mijn schuurmans en vc vuurwerk tijd).:embarrased:
ik vind ze wel leuk omdat je er diverse shapes kunt zetten, met cakes werkt dat toch niet zo lekker als het lijkt.

AWG

Registered User
tja toch zie ik hier de challenge niet helemaal meer van,:tounge:

het is meer een kwestie van een hele berg romeinse kaarsen kopen en die doorlonten rechtop of in allerlei shapes.

ik heb wel eens met het idee in mijn hoofd gespeeld met luchtafweerkanonnen van magnum kaarsen en als een machinegeweer van het balkon af met een draaibare pivot. (ouwe fotostatief ofzo)
ook de overbrenging van een ouwe fiets dat je aan een zwengel draait en je kaarsen meedraaien..
maarja dan wordt het al snel spelen met vuurwerk, en dan wordt het beetje gevaarlijk in de stad.

wat die gasten doen slaat nergens op, is leuk filmpje verders maar een winkelwagen rechtop gevuld met 30shots kaarsen had nog mooier geweest.
crappy afstanden zeg met die amerikaanse kaarsjes., die van ons schieten veel hoger/verder.:hehe!:

http://www.freakpyromaniacs.com/for...cq-doorverbinden/17772-awg-zelfbouwcakes.html

http://www.youtube.com/watch?v=pFnrczu1Iew
filmpje van mij.

Jaar erop (4 jaar geleden ofzo) had niemand een filmpje geschoten maar had ik 50x12=600x30shots romeinse kaarsen erdoorheen gejaagt.(18000 shots). + nog een stuk of 50 magnum kaarsen en die had ik allemaal in een grote zwarte kartonnen ton gedaan met wieltjes eronder want het was niet te tillen zo zwaar. (voor 450 euro kaarsen ofzo, het is tegenwoordig nog net niet mijn gehele budget).
Heel de straat stond met ogen op steeltjes te kijken ernaar, wat een enorme vuurzee werdt de lucht in gebraakt, en een rookwolk joh:happy:

Je kunt het ieder jaar waanzinniger en waanzinniger maken, de krankzinnigste dingen zijn te doen met vuurwerk als je voldoende plek hebt en dan ook nog veilig voor jezelf en omstanders, maarja probleem is altijd de mens factor.
dus doe ik het maar niet, en hou ik het wel gewoon bij rechtomhoog en zig/zag en waaiervorm

Ik heb wel paar duizend romeinse kaarsen afgeschoten de afgelopen jaren goed voor tienduizenden shots maar allemaal in rood en groen.
het is een gaaf gezicht maar zodra je het een aantal keer gedaan hebt, heb je er ook wel weer even genoeg van.

vorig jaar een waaiertje gemaakt van 5 thundersky kaarsen samen met 6 lidu crackling kaarsen, was ook briljant om te zien.

dit jaar een wat kleiner projectje in de planning,
900 shots rood/paars/fluit waaiertje.

vind grondbloemmatjes tegenwoordig helemaal leuk.

GMP82

Zilveren Member
Ach ja, je gaat alleen andere levensfases in... Kijk nu al uit naar de midlife, heb je weer eens een goed excuus om weer es geheel los te gaan, hehe.

Bovenaan