Wat jij zegt is ook makkelijk roepen, tis maar net hoe je het bekijkt.
Zo kan iedereen wel makkelijke roepers noemen.
Ik geef in het begin al aan dat ik een verbod op de verkoop van zwaar knalvuurwerk, als preventieve maatregel, acceptabel zou vinden. Dus nee, ik roep niet zomaar wat. Ik geef ook aan waarom.
Waarom denk je dat 'zware straffen' het probleem zouden verminderen? Er staan nu ook (flinke) straffen op het rijden onder invloed, maar hoeveel mensen worden er nog aangehouden met een slok te veel op? Daarnaast, hoe stoer ben je wel niet als je kan zeggen dat je in de bak hebt gezeten? (Ik zou het zielig vinden, maar ik zie het beeld al helemaal voor me).
Ik herken ook het verschil niet meer tussen een nitraat en een Binkie. Heeft meneer agent een decibelmeter in zijn oren om te kijken of er wel of geen illegaal vuurwerk wordt afgestoken? Dat er een vorm van gedogen wordt toegepast verbaasd mij niets. Zoals ik al eerder aangaf is het eerder zeldzaam als je geen Belgische knallers hebt, dan dat je ze wel hebt. Het handhaven is totaal onmogelijk.
Om te voorkomen dat jij het allemaal persoonlijk opvat, ik vind het een leuke discussie omdat de meningen verdeeld zijn.
Wat ik je wel wil zeggen is dat het inderdaad niet normaal dat jij een Cobra 6 in een speeltuin neerlegt. Waarom moet de politie reageren? Om te komen kijken hoe de rookwolk in de lucht vergaat? Ik zou zeggen, gebruik je verstand en zorg dat de politie niet hoeft te reageren.