Ariane 250

gantpoplin

Registered User
Deze pijlen zijn alleen met KVK te koop! Ze zijn zeer groot en men betaalt €90 per 4 pijlen meen ik. Nu is mijn vraag: Heeft elke pijl een aparte uitwerking en zo ja welke uitwerkingen bevatten dan deze pijlen?

Kamuro

Registered User
gantpoplin zei:
Deze pijlen zijn alleen met KVK te koop! Ze zijn zeer groot en men betaalt €90 per 4 pijlen meen ik. Nu is mijn vraag: Heeft elke pijl een aparte uitwerking en zo ja welke uitwerkingen bevatten dan deze pijlen?

Elke pijl heeft een aparte uitwerking en zijn erg mooi. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.

Uitwerkingen zijn als volgt: Silver Peony, Red ring with crackling pistel, palm tree en een pijl met een crosette effect waarvan de naam me ontschoten is.

Ollie

Registered User
Ik meen dat er 8 of zelfs 16 verschillende effecten waren. In ieder geval meer als 4. Of dat moet met de nieuwe lading verandert zijn!

gantpoplin

Registered User
En wat is de SAS-hoeveelheid dan? Hoeveel gram bevat de stijglading en hoeveel gram de uitwerking? Welke minmale afstanden moeten bij deze pijlen gehanteerd worden? Is de uitwerking ook mooier dan een mortier of dat niet?

RedBaron

Registered User
gantpoplin zei:
En wat is de SAS-hoeveelheid dan? Hoeveel gram bevat de stijglading en hoeveel gram de uitwerking? Welke minmale afstanden moeten bij deze pijlen gehanteerd worden? Is de uitwerking ook mooier dan een mortier of dat niet?

totale sas inhoud bedraagt 320 gram. de afstand tot deze pijl lijkt me MINIMAAL enkele 10 talle meters zo niet een 60 tot 70 meter (stel dat hij blijft staan). de uit werking is te vergelijken met een goede 100mm mortier. De effecten van een ariane 250 pakket die ik dat jaar gezien hebt waren, een Rode apenstaartje ( of iets wat erop leek, erg mooi!), een soort van ring bom, en een witte kamuro met blauwe tipjes.

oja, er is ook een filmpie van ! :)

*KLIK*

bosman

Registered User
Ik had dit jaar een buurman die had ze ook, hier zatten ook een crysanthum bij ;)

Er zijn toch meerdere ariane's? Kan iemand hier wat meer over vertellen?

RedBaron

Registered User
Er zijn 2 ariane types, de ariane 190 en de ariane 250.

De 190 is de minste van deze 2 en heeft 2 boeketten. dit zijn wel hele magere en kleine effecten
De ariane 250 zijn mortier pijlen van 90mm. en hebben een varieteit aan effecten waaronder: Goldenwillow, half blue half red peony, silver palmtree, Golden cryhanthemum, red crosette, red ring, apenstaartje, silver willow to blue, enzovoorts.

bosman

Registered User
Ik vind het nouw weer jammer, dat ze in die ariane 190 twee boeketten stoppen. Waarom niet gewoon eentje, is gewoon mooier ;). Maar helaas :(

Baleno

Registered User
De Ariane 250 pijlen zijn inderdaad schitterend!!!

MAARRRR!!!!!!!!!
Als je pas bent begonnen met het zwaardere vuurwerk raad ik deze pijlen af, je kan beter eerst wat meer ervaring opdoen met wat minder zware pijlen.
dan heb ik het met name over de lanceer plaats, hoe je de pijl goed vast zet en vooral in wat voor een omgeving je deze pijlen afsteekt!
Er werd al gezegd dat er maar 4 uitwerkingen in het pakket zitten, dat is absoluut niet waar het zijn minimaal 12 verschillende uitwerkingen (oftewel het hangt er vanaf of je bij toeval meerdere pakketen met de zelfde uitwerking hebt)

Wij hadden met ons plein 3 van deze pakketen en om precies te zijn hadden 2 pijlen de zelfde uitwerking en de rest totaal anders.
Dan wil ik gelijk terug komen op RED BARON, jij hebt het over een minimale afstand van 60-70 meter.
Dat is een zeer wijze afstand voor 75 grams pijlen etc. maar voor de ariane 250 raad ik uit EIGEN ERVARING een afstand van zeker 150-175 meter aan!
Zoals ik al zei hebben wijzelf 12 ariane pijlen afgestoken, sommige pijlen gaven een blinker effect op zo'n cirkel effect, dit zijn uitwerkingen van zo'n 30 tot 50 meter in diameter!

Maar!!!!!
Er zitten BIZARRE effecten tussen die echt serieus waar ZO F*CKING GROOT zijn!!
Ik heb een stuk of 7 effecten op DVD staan die wij zelf afgestoken hebben, daar kun je zeer goed zien hoe INMENS groot sommige boeketten zijn!!

Dus mijn bijzonder GOED bedoelde raad aan iedereen is:

Steek ze alleen af op een grote vlakte o.i.d.

Zorg er goed voor dat je ervaring hebt met dit soort zwaar vuurwerk, koop anders eerst wat lichter spul!!

Zet de lanceer buis VAST!!

Ik hoop niet dat julle me vinden zeuren, ik zeg dit echt alleen om jullie zelf en anderen te behoeden voor verwondingen.
Vergis je niet in de kracht van de ariane 250!

Als iemand nog vragen heeft hoor ik het wel.

Tsjouw ciao,
BaLeNo!

Firework-boy

Registered User
@Baleno: Zou je die filmpjes online kunnen gooien of naar mij toe kunnen sturen via de mail?
Ik ben zeer benieuwd naar de pijlen!
Heb weleens op FPM filmpje gezien van deze pijlen, maar dat waren 4uitwerkingen....maar wil de rest ook wel zien.
Zou tof zijn als je dat wilt doen ;)

MVG,

vuurwerk-freak

perron

Registered User
dit zijn ze

Oud_en_Nieuw_2005_001.jpg

mzzl perron

Bovenaan