910 t/m 920 Bombenrakete (Zink)

Firework-boy

Registered User
Dit filmpje had ik al gevonden, maar als nog bedankt voor de reacties.
Een erg mooie pijl al zeg ik het zelf.
Zou deze pijl €22,- waard zijn?
Ik had begrepen dat de Zink pijlen nog al kunnen verschillen per pijl en per handelaar. Vandaar jullie mening :)

Feuerwerk

Registered User
Een waarde aan iets dat hangt van jezelf af (budget/voorkeuren etcetc), ik denk dat je bedoeld of het een goede prijs is maar dat is ook iets wat jezelf moet beoordelen (roll)

Firework-boy

Registered User
Een waarde aan iets dat hangt van jezelf af (budget/voorkeuren etcetc), ik denk dat je bedoeld of het een goede prijs is maar dat is ook iets wat jezelf moet beoordelen (roll)

Dit antwoord had ik al verwacht.
Maar maar mijn vraag op slaat is het volgende: Is deze prijs een goede prijs voor deze pijl in vergelijking met de prijzen dat men deze pijlen aanbied.

Misschien dat het zo beter geformuleerd is (bigg)

trixx

Registered User
Prijzen verschillen natuurlijk heel erg per handelaar(vaak verteld ook ik weet het).
Ik zelf heb er 17.50 voor betaald, en ze zijn er ook bij mensen voor 15 euro.
Het is een mooie pijl, maar zal deze na dit jaar niet meer nemen. Als je er 4 haalt, betaal je tussen de 45 en de 60 euro en als je daar nou eens 4 tientjes bij legt, kan je een leuk doosje halen(smile) haha..

Laatst bewerkt:

Sp@cem@n

Registered User
Zijn idd relatief goedkoop daar ja!! Zit voor mn werk nog wel regelmatig in Scandinavie dus als het einde van dit jaar een beetje uit komt toch maar eens ff kijkje nemen

Trueno7

Banned
Ik weet dat het ook om de kwaliteit van het kruit gaat, maar weet iemand ook hoeveel gram kruit er nou ongeveer in een zink 915 zit?

rocketeer

Registered User
totaal kruit gewicht van de 910 t/m 920 schommelt rond de 170 gram, waarvan 50gr voor de moter gebruikt word,dus ongeveer 120 gr voor de effect lading

fexZy

Registered User
Hier een foto+filmpje van alle zink pijlen:

allezinksdf9.png

1e : Zink 901
2e : Zink 902
3e : Zink 905
4e : Zink 906
5e : Zink 910
6e : Zink 911
7e : Zink 912
8e : Zink 913
9e : Zink 914
10e : Zink 915
11e : Zink 916
12e : Zink 917
13e : Zink 918
14e : Zink 920
15e : Zink 930

alle zink pijlen:

extra filmpje 9 maal 902:

Laatst bewerkt:

sebastiaantje

Registered User
Al die zink pijlen zijn echt geweldig. Vooral de zink 901 en 902. De rest (905 t/m 930) heb ik nooit live gezien , jammer genoeg. Want , ik hoor over die sierpijlen veel positiefs. Maar ik weet dat er zeer moeilijk aan te komen is.

rocketeer

Registered User
ook zit er vanaf dit jaar een produktie nummer in verwerkt, zodat er precies nagegaan kan worden via welke weg de pijl bij jouw terecht gekomen is.

gr, rocketeer

gaittoet

Registered User
ook zit er vanaf dit jaar een produktie nummer in verwerkt, zodat er precies nagegaan kan worden via welke weg de pijl bij jouw terecht gekomen is.

gr, rocketeer

Dat kan toch niet.
Hoe moeten ze dat dan doen?
Voordat zo'n pijl bij jouw terecht komt zitten er meestal een paar tussen handelaren bij en ik denk niet dat dat zo eenvoudig zal zijn, of de handelaren moeten vertellen aan wie ze het verkocht hebben.
Via produktienummer kunnen ze hooguit zien vanuit de winkel/fabriek naar de eerste afnemer, dus die kunnen ze wel traceren.

rocketeer

Registered User
ik heb deze info uit eerste hand van een nederlands vuurwerk bedrijf, en of je het wel of niet gelooft moet je zelf maar weten.
zou zeggen koop er een paar en lever ze vervolgens in bij de politie en wacht af wat er gebeurt.

gaittoet

Registered User
ik heb deze info uit eerste hand van een nederlands vuurwerk bedrijf, en of je het wel of niet gelooft moet je zelf maar weten.
zou zeggen koop er een paar en lever ze vervolgens in bij de politie en wacht af wat er gebeurt.

Wie levert ze dan ook (vrijwillig) in bij de politie?
In dat geval kun je wel nagaan dat het dan niet zo moeilijk moet zijn om het te traceren.
Er staat immers Zink op, dus ze weten meteen dat ze bij Zink vandaan komen, plus het jaar van produktie is dan bekend, maar dat is oud nieuws volgens mij, want elk jaar staat de produktiejaartal erop. Misschien dat er nu ook een serienummer erbij komt.
Maar volgens mij zullen ze toch eerst iemand moeten oppakken die dergelijke pijlen in bezit heeft. En aan de hand daarvan terug zoeken waar het vandaan komt en met de administratie van Zink zouden ze de grote afnemer kunnen opsporen.
Maar als die slim is is die z'n handel meteen al weer kwijt. Wie weet hoeveel kleinere afnemers een grote afnemer op zijn beurt heeft.
En ik denk dat zoiets ook zal leiden tot heel veel immitaties van alle Zink pijlen en daar staat het niet op.
Het zal misschien wel beter te traceren zijn met nieuwe aanpak, maar ik denk dat het ook niet lang zal duren dat vervente smokkelaars ook daar nog weer een maas in het net zullen vinden.

Tony

Administrator
Medewerker
Wie levert ze dan ook (vrijwillig) in bij de politie?
In dat geval kun je wel nagaan dat het dan niet zo moeilijk moet zijn om het te traceren.
Er staat immers Zink op, dus ze weten meteen dat ze bij Zink vandaan komen, plus het jaar van produktie is dan bekend, maar dat is oud nieuws volgens mij, want elk jaar staat de produktiejaartal erop. Misschien dat er nu ook een serienummer erbij komt.
Maar volgens mij zullen ze toch eerst iemand moeten oppakken die dergelijke pijlen in bezit heeft. En aan de hand daarvan terug zoeken waar het vandaan komt en met de administratie van Zink zouden ze de grote afnemer kunnen opsporen.
Maar als die slim is is die z'n handel meteen al weer kwijt. Wie weet hoeveel kleinere afnemers een grote afnemer op zijn beurt heeft.
En ik denk dat zoiets ook zal leiden tot heel veel immitaties van alle Zink pijlen en daar staat het niet op.
Het zal misschien wel beter te traceren zijn met nieuwe aanpak, maar ik denk dat het ook niet lang zal duren dat vervente smokkelaars ook daar nog weer een maas in het net zullen vinden.

Hij bedoelt dit sarcastisch!!!!!!!!!!
Als jij met deze pijlen gepakt wordt kan de recherge direct naar de fabriek die dan gelijk kan zien aan we ze in eerste instantie verkocht zijn..En zo gaat het balletje rollen.

gaittoet

Registered User
Hij bedoelt dit sarcastisch!!!!!!!!!!
Als jij met deze pijlen gepakt wordt kan de recherge direct naar de fabriek die dan gelijk kan zien aan we ze in eerste instantie verkocht zijn..En zo gaat het balletje rollen.

Juist ja! Ik dacht al, maar dat is dan ook logisch.
Okee.

Bovenaan