901 / 902 Signalrakete (Zink)

mikie22

Registered User
ik vraag me tog af heb zelf zink 901 pijlen.. ook zonders stok dus.. heb er bij de gamma stokken voor gekocht.. schijnt dat je die dingen moet uitbalanceren.... iemand hier ervaring mee..

Tony

Administrator
Medewerker
mikie22 zei:
Ik vraag me af hoe je die stokken het beste kan monteren , schijnt dat je ze moet uitbalanceren ofzo , iemand hier ervaring mee?

Hier over staat ergens een thread op dit mooie forum.
Even de search functie gebruiken AUB.

STB

Registered User
ik helemaal happy dat ik dit jaar aan zink901 pijle kan kome,
wilde ik net mn 1e zinkpijl die ik in mijn leven heb afsteken, zorgt die pijl
meteen voor een chagerijnige bui, hij ging niet af..
t lontje stopte in dat ijzeren omhulseltje
heb hm maar naar een paar minuten in een bak water gegooid :'(

Greetz

gantpoplin

Registered User
Netjes gedaan STB, maar de kans dat die pijlen niet afgaan is zeer klein, dus de rest zal het vast wel doen. Anderszijds vind ik het raar want bij de zink pijlen zit altijd op het moment dat de lont de buis ingaat een prop met zwart kruit. Dit is zeer licht ontvlambaar, maar dit kun je nu natuurlijk niet meer controleren. Iig, inderdad in een bak met water maar wacht minstens 15 minuten met zo'n soort pijl.:w

dabombe

Registered User
ik heb ff een vraagie, dat zwarte kruit he wat rondom de lont zit voordat deze de pijl ingaat, zit dat er om er zekerder van te zijn dat de pijl daadwerkelijk de lucht in gaat? of zit dat daar om een andere reden?
Verder heb ik ook een aantal van die zink 901 staan, bij allemaal voel je als je ze bij de kop pakt, en dan heel langzaam omdraait (tot ie ondersteboven is), dat het kruit in een soort van blokken valt naar de bovenkant van de kop........Hoort dat zo of is dat een fabrieksfoutje, ik heb er niks geks mee gedaan.

Huge_Cohones

Registered User
dabombe zei:
dat zwarte kruit he wat rondom de lont zit voordat deze de pijl ingaat, zit dat er om er zekerder van te zijn dat de pijl daadwerkelijk de lucht in gaat? - ja

of zit dat daar om een andere reden? - nee

Verder heb ik ook een aantal van die zink 901 staan, bij allemaal voel je als je ze bij de kop pakt, en dan heel langzaam omdraait (tot ie ondersteboven is), dat het kruit in een soort van blokken valt naar de bovenkant van de kop........Hoort dat zo - ja

of is dat een fabrieksfoutje - nee

:p

Gr, Huge Cohones

#crazypyro

Registered User
Dit jaar heb ik ze ook (nog) niet;(
denk ook dat ik ze niet meer krijg.
zink 901/902 zijn de beste lawine pijlen naar mijn mening.
Ik wacht het wel rustig af nog, maar ben bang dat ik ze niet zal krijgen:'(

STB

Registered User
net 1tje afgestoken, 2e keer datk zon zink901 zelf afsteek/hoor (1e pijl deed het niet)..en wat komt daar een onwijs vette dreun vanaf zeg :)

Greetz:w

Laatst bewerkt:

STB

Registered User
Btw een vraagje, als ik op filmpjes kijk van zink901 op het internet, dan zie ik daar geen zilverstaarten op.
Maar op al mijn pijlen die ik afstak zat in het begin geen zilverstaart, maar toen die eenmaal verder de lucht in gingen kwam dr wel een zilverstaart vanaf en toen de klap.
ligt dat aan het jaar van wanneer die pijlen geproduceerd zijn?

greetz

Jo440

Registered User
zal wel de 902 geweest zijn ipv de 901

heb nog nooit een 901 met n zilverstaart gezien.Degeen die ik dit jaar had ook niet.

the_bulldog

Registered User
ik heb overal gezocht maar kan maar geen foto en filmpje vinden van een zink 902 heeft iemand mischien 1tje
alvast bedankt the_Bulldog

jcwtfreak

Registered User
STB zei:
Btw een vraagje, als ik op filmpjes kijk van zink901 op het internet, dan zie ik daar geen zilverstaarten op.
Maar op al mijn pijlen die ik afstak zat in het begin geen zilverstaart, maar toen die eenmaal verder de lucht in gingen kwam dr wel een zilverstaart vanaf en toen de klap.
ligt dat aan het jaar van wanneer die pijlen geproduceerd zijn?

greetz
Dit klopt hier heb ik al vaker van gehoord, is zeker productie fout wel hadden ze gewoon Blitzknall en geen Titaniumknall, mja wel appart om te hebben.

Bovenaan