500 Grams potten in NL !

Tony

Administrator
Medewerker
Stefanfreak zei:
Ik lees hier en daar in dit topic dat je niet meer dan 10 kg in huis mag hebben. Dan zit de beste meneer van de provincie er waarschijnlijk naast. Vreemd, dat hij dat dan dus niet weet.

@Olympicdragon: Ik weet helaas de naam niet meer, sorry.

Ik heb vaker met mensen van de provincie gesproken de meesten weten echt niet waar ze het over hebben. Die hebben de regelboek bij zich lopen het na en dat was het en als je dan vraagt waar ze nou daadwerkelijk naar gekeken hebben dan weten ze het niet.,

R

Ronny Vos

Guest
Hoezo bepaalt de winkelier de prijs tony,was het vuurwerk ook zo duur vorig jaar?.

Je bekijkt gelijk de duurste uitvoering die er komt,en wat zijn de prijzen dan van een gelijkwaardig product in Belgie

Ik heb al eens een reken voorbeeld geplaats over de 500gram.

Het kruit wat er meer inkomt die maakt het niet duur,het zijn de verpakkingen en de vorm van de cake's,want de 500gram's cake's die bestaan al jaren in China,dus ontwikkeling lijkt mij niet nodig.

Ik heb gezien dat T.N.O.naar China is geweest om de gaasverpakkingen te bekijken/testen voor die 500 gram.

Katan Vuurwerk

GMP82

Zilveren Member
Het is eigenlijk heel simpel, vind ik een stuk vuurwerk te duur (ongeacht het aantal grammen kruit erin) dan koop ik het gewoon NIET. Als iedereen zo zou denken, dan zouden zulke prijzen nooit gehandhaafd kunnen worden. Maar het is hier "wat de gek ervoor geeft" en zolang er dus mensen zulke belachelijke bedragen er voor neertellen, geef je ze groen licht om zulke prijzen te blijven hanteren.
Ik hoop alleen wel, dat de detaillisten een beetje VERSTAND hebben en niet teveel inzetten op de nieuwe producten, want hoe meer ze van die idioot dure nieuwe producten op voorraad hebben, hoe minder "oud" (200gr en minder) en (in de meeste gevallen) nog enigszins betaalbaar vuurwerk er opgeslagen, geleverd en verkocht wordt. Je moet er toch niet aan denken dat je straks die dure krengen 'móet' kopen, omdat er niks anders betaalbaars meer is? Één ding weet ik zeker, ik bestel vroeg, en haal het zo snel mogelijk op...
Want bij deze prijzen, houdt ik het lekker bij betaalbare 200grams, hop lontje ertussen en ik heb ook 400 gram. DIKKE VINGER naar de mensen die die prijzen verzonnen hebben.:+

Uch, ik heb gezegd :7

mickeyzegtboem

Registered User
ik vond het wel hypocriet dat iedereen nu ineens gaat lopen schreeuwen dat ze de +200 gr artikelen asociaal duur vinden, afgelopen jaren waren er zat cakes van 20-25 euro voor 200 gram. en nu is 50-60 euro ineens duur voor een 500 grammer? volgens mij baseert iedereen zich nu op die pot van 120 euro, kijk nou eens naar de andere artikelen mensen!!

en de grootste verklaring van de in vergelijking hogere prijzen van zwaardere potten is dat er daarvan vaak maar 2 in een karton gaan, tegen 6 200 grammers in een karton.
die stomme k*t gaasverpakkingen zijn superduur hoor.....

@ tony: als je vind dat het de schuld is van de winkeliers dat de prijzen hier zo hoog liggen, waarom begin je dat zelf geen verkooppunt? ik weet niet of jij over een jaar of 3-4 (als alle investeringen eruit zijn) dezelfde mening bent toegedaan....

Tony

Administrator
Medewerker
ronny vos zei:
Hoezo bepaalt de winkelier de prijs tony,was het vuurwerk ook zo duur vorig jaar?.

Je bekijkt gelijk de duurste uitvoering die er komt,en wat zijn de prijzen dan van een gelijkwaardig product in Belgie

Ik heb al eens een reken voorbeeld geplaats over de 500gram.

Het kruit wat er meer inkomt die maakt het niet duur,het zijn de verpakkingen en de vorm van de cake's,want de 500gram's cake's die bestaan al jaren in China,dus ontwikkeling lijkt mij niet nodig.

Ik heb gezien dat T.N.O.naar China is geweest om de gaasverpakkingen te bekijken/testen voor die 500 gram.

Katan Vuurwerk

De winkeliers laten het 3 keer over de kop gaan. NIet de consument.

Tony

Administrator
Medewerker
mickeyzegtboem zei:
@ tony: als je vind dat het de schuld is van de winkeliers dat de prijzen hier zo hoog liggen, waarom begin je dat zelf geen verkooppunt? ik weet niet of jij over een jaar of 3-4 (als alle investeringen eruit zijn) dezelfde mening bent toegedaan....

Ik heb het van de week al gezegd in de chat. De winkeliers moeten eens stoppen met de geklaag over die investeringen. Jullie doen dit niet omdat er geen geld verdient wordt. Jullie doen dit en nemen de investeringen voor lief omdat er gewoon heel snel en GOED geld verdient wordt. Ik begin geen eigen winkel omdat ik ergens anders denk ik veel meer kan verdienen en ook daar hebben we regels en wetten en wordt je er weleens doodziek van maar aan het eindpunt wrijven we in onze handen en zijn we die vervelende ambtenaren en de dure inkopen weer vergeten.

mickeyzegtboem

Registered User
Tony zei:
De winkeliers laten het 3 keer over de kop gaan. NIet de consument.
heb jij wel eens een prijslijst gezien tony? de gemiddelde calculatie ligt op 2x...
inkoop 15 verkoop 30.

baseer je nou eens niet op een enkele uitschieter, maar bekijk het als een winkelier, over het gehele assortiment!.

en tony, is er wat mee mis dat we geld verdienen? ik denk dat jij nog steeds denkt dat wij 3 dagen werken en de rest niets doen he? voor ons betekend het dat we vanaf augustus-september hier mee bezig zijn, het zij op een wat lager pitje, na 1 december begint de shit pas echt. elke dag na ons normale werk aan de slag om de laatste 3 dagen van het jaar het goed voor elkaar te hebben. vaak de kerst ook nog!
voordat er weer iemand begint te zeiken dat we niet moeten zeuren omdat we er genoeg op verdienen, wij hebben eens uitgerekend dat we BRUTO 10 a 11 euro per uur er aan overhouden! is dat nou bakken geld verdienen en zakken vullen? de meeste detailisten doen de verkoop omdat ze het leuk vinden om te doen, en vind je ook niet dat iemand die in de laaste maand van het jaar 100-120 uur in de week draait er een lekkere vakantie aan over mag houden? en ook dan moet er gespaard worden, want als er weer een aanpassing komt moet je wel het geld hebben om die te doen he?

vat dit aub niet op als klagen, want zoals ik al gezegt had, vind ik het gewoon leuk om te doen, ik vind het alleen super hypocriet dat de detailist er geen geld aan mag verdienen

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
mickeyzegtboem zei:
heb jij wel eens een prijslijst gezien tony? de gemiddelde calculatie ligt op 2x...
inkoop 15 verkoop 30.

baseer je nou eens niet op een enkele uitschieter, maar bekijk het als een winkelier, over het gehele assortiment!

Je denkt dat ik het alleen bekijk door die ene pot van €119. Maar dit is niet zo. Ik weet zo nog andere prijzen hier en daar en die zijn ook gewoon duur. En ik begrijp het allemaal want iedereen wil geld verdienen en als ik een winkel zou hebben zpu ik het echt niet anders doen. Waarom een €10tje pakken als je €20,- kan pakken. Alleen dan nog mag ik het als consument duur vinden.

Cornel

Registered User
Ik snap het geklaag over de prijze volkomen,

Maar misschien kan iemand mij dit uitleggen, er staat een pot bij van 310 gram voor 16.50 *start over paris* van 310 gram,

dat is een zeer goeie prijs, zelfs goedkoper dan sommige 200 grams potten van vorig jaar,

Waarom kunnen ze dan niet allemaal van zulke potten maken met zo'n prijs?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Cornel zei:
Maar misschien kan iemand mij dit uitleggen, er staat een pot bij van 310 gram voor 16.50 *start over paris* van 310 gram,

dat is een zeer goeie prijs, zelfs goedkoper dan sommige 200 grams potten van vorig jaar,

Waarom kunnen ze dan niet allemaal van zulke potten maken met zo'n prijs?

Misschien een lokkertje.

Op alle vuurwerk fora wordt geklaagd over de hoge prijzen.
Dat jaren er voor, ging het over de 200 gram cakes, maar nu gaat het over 500 gram cakes.
De prijzen voor de 500 gram cakes zijn nog geen eens officeel bekend, de prijzen kunnen waarschijnlijk ook wijzigen.
Ik vind persoonlijk, dat we gewoon moeten afwachten, totdat de foldertjes in de bus vallen, in decmber.
Ik ben persoonlijk niet van plan, om 120 pleuro neer te leggen voor een 500 gram cake.
Zonde van het geld, dan koop ik een paar losse 200 gram cakes.
Maar gaan die niet langzaam verdwijnen, als het 500 gram verhaal echt doorgang gaat vinden.

Een voorbeeld van een belachelijk dure 200 gram cake.
Twee jaar geleden, had Pro-line de Turning fan.
Het was een cake met 100 shots en dat kreng koste 50 euro.
Duur, en er wordt per effect 2 gram gebruikt.
Pure afzetterij, vind ik persoonlijk.

Ik moet Tony wel gelijk geven, dat de winkeliers er aardig aan verdienen.

Omdat eind 2002 de (Pl)euro is ingevoerd, zijn de prijzen stieken omhoog gegaan, wat vuurwerk betreft.
In het begin waren het nog geen afgeronde prijzen, maar het jaar er naar wel.
Pure winst voor de winkeliers.

2 keer over de kop vind ik veel, kan toch wel wat minder, dames en heren winkeliers....
Want helaas is mijn loon niet gestegen, met de prijzen die je tegenwoordig in de winkel moet betalen.....:'(
En dat is niet alleen voor vuurwerk....|:(

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
The Cigarman zei:
Misschien een lokkertje.
Ik moet Tony wel gelijk geven, dat de winkeliers er aardig aan verdienen.

Omdat eind 2002 de (Pl)euro is ingevoerd, zijn de prijzen stieken omhoog gegaan, wat vuurwerk betreft.
In het begin waren het nog geen afgeronde prijzen, maar het jaar er naar wel.
Pure winst voor de winkeliers.

Daar moet ik weer even tussen komen., De meesten potten zijn door de euro niet duurder geworden. Bijvoorbeeld de 1500cc en alles daaromheen wat toen net nieuws was koste toen nog bijna 70 nederlandse gulden. Nu zijn ze rond de €36,- als ik het goed heb,. Maar ook toen was 70 gulden voor een pot te duur.

Ik weet ook de prijzen van een aantal andere 500grams potten die gaan komen en die komen niet boven de €100,- uit. Dus het is niet zo dat alles een maffe prijs krijgt zoals die van €119,- maar dan nog het is allemaal erg duur.

Misschien moet ik het om de winkeliers onder ons tevreden te stellen anders benaderen. Ik moet dan niet zeggen het is te duur maar het is een hoop geld.

rocketeer

Registered User
ik wilde even reageren op die hoge prijzen, ten eerste bepaald de importeur de verkoop prijzen en mogen wij daar niet eens van afwijken,wel mogen we gratis dingen weggeven maar de prijzen staan vast, mag wel duurder maar niet goedkoper, alleen de prijzen van de astro's romeinse kaarsen enzovoort daar mogen we zelf mee spelen
en iedereen loopt hier wel te klagen dat vuurwerk 2 keer over de kop gaat maar elk produkt in nederland gaat dat , en daar klaagt niemand over,een fles wiskey in duitsland kost haast de helft van hier en zo zijn er nog tal van produkten optenoemen.

Hier in nederland loopt alles via een groothandel is wettelijk verplicht, betekent 1 man meer er tussen dus extra duur , is erg lucratief voor de belasting voorbeeld;
produkt X kost in china € 10,=
verzendkosten € 2,=
maakt €12,= groothandel verkoopt het voor €24 aan de winkelier en die verkoopt het weer voor € 48,= aan de consument en de balastingdienst vangt belasting over€36,= (19%btw en 52% belasting =€20,27)
in bijv belgie word die ene persoon er tussen uit gehaald en word produkt X voor €24,= verkocht.
dus conclusie de prijs word bepaald door ons systeem, en in minderemate door de groothandels en winkeliers.

en idd is €119 euro voor zo'n blok een absurde prijs, maar tenslotte weten we allemaal dat er geen bordje bij staat "verplicht 1 per persoon meetenemen"

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
The Cigarman zei:
... Zonde van het geld, dan koop ik een paar losse 200 gram cakes.
Maar gaan die niet langzaam verdwijnen, als het 500 gram verhaal echt doorgang gaat vinden. ...
Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Als ik naar bepaalde staten in de USA kijk, waar ze een aantal jaren geleden ook de grens verhoogden naar 500 gram, dan blijkt dat daar nu een duidelijke marktverdeling tussen de <200 grams en >200 grams cakes is ontstaan. Veel Amerikaanse vuurwerkfreaks, zoals wij, combineren naar harte lust een show met zowel de compacte 200 grams cakes als de 500 grams cakes. Wel is het zo dat de 500 grams varianten meerendeels als "finalecake" worden ingezet.

Natuurlijk zijn er wel duidelijke verschillen tussen de USA cakes en de onze. Zo mag de diameter van een intrinsieke shell groter zijn en staat men meer kruit per tube toe. Daar moeten we in NL nog een beetje aan werken.

O ja, volgens een Amerikaans VWM-lid zijn ook de artikelen in de USA schreeuwend duur! Alleen als je mensen "in de business" kent kun je flink geld besparen. De gewone man wordt daar uitgemolken.

Tenslotte zie ik persoonlijk vooral winst in de "uptempo zipper cakes". Lekker veel schoten die gezamenlijk de hemel vullen, liefst met intro, climax en finale. Als er fabrikanten zijn die zoiets goed op de markt weten te zetten dan ben ik bereid daar iets meer voor neer te tellen. Echter in geen geval meer dan 100 euro, dat weet ik nu vast zeker.

Op deze website staan een aantal productdemo's van 500 grams cakes die mijns inziens duidelijk meerwaarde bieden. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik niet weet of deze specifieke producten helemaal aan de NL eisen voldoen. Maar het geeft wel een idee van wat er met 500 gram mogelijk is.

Groet,
Cameo

Olympicdragon

Registered User
!fireworkfreak! zei:
nouja mense we uzllen nog maar even moeten afwachten

maar als het voor sommige potten van 500 gram meer dan 100 euro kost. Vind ik dit rond uit belachelijk! zoals sommige eerder benoemde asociaal! dan hou ik het liever bij de 200 grammers waar je teminste nog een fatsoenlijke prijs voor betaald!

maar mensen we moeten nog maar eens wachten op de echte prijzen
.

Mvg fireworkfreak
Dit zijn de echte definitieve prijzen!!
Ik weet dat die super 500 een beetje gecompliceerd gebouwd is en zal daarom wel zoveel geld kosten, de dummy zag er ingewikkeld uit met een raamwerk van bambu en diverse maten pijpen waaronder 3x3x 1,2" eindsalute!
Ik vindt het zelf veel te veel geld ,maar ik weet dat er wel mensen zijn die dat apparaat willen kopen.
11 september is de presentatie bij wolff vuurwerk in twello.
Daarna zal ik verslag uitbrengen van de diverse producten.

Olympicdragon

Registered User
rocketeer zei:
ik wilde even reageren op die hoge prijzen, ten eerste bepaald de importeur de verkoop prijzen en mogen wij daar niet eens van afwijken,wel mogen we gratis dingen weggeven maar de prijzen staan vast, mag wel duurder maar niet goedkoper, alleen de prijzen van de astro's romeinse kaarsen enzovoort daar mogen we zelf mee spelen
en iedereen loopt hier wel te klagen dat vuurwerk 2 keer over de kop gaat maar elk produkt in nederland gaat dat , en daar klaagt niemand over,een fles wiskey in duitsland kost haast de helft van hier en zo zijn er nog tal van produkten optenoemen.

Hier in nederland loopt alles via een groothandel is wettelijk verplicht, betekent 1 man meer er tussen dus extra duur , is erg lucratief voor de belasting voorbeeld;
produkt X kost in china &#8364; 10,=
verzendkosten &#8364; 2,=
maakt &#8364;12,= groothandel verkoopt het voor &#8364;24 aan de winkelier en die verkoopt het weer voor &#8364; 48,= aan de consument en de balastingdienst vangt belasting over&#8364;36,= (19%btw en 52% belasting =&#8364;20,27)
in bijv belgie word die ene persoon er tussen uit gehaald en word produkt X voor &#8364;24,= verkocht.
dus conclusie de prijs word bepaald door ons systeem, en in minderemate door de groothandels en winkeliers.

en idd is &#8364;119 euro voor zo'n blok een absurde prijs, maar tenslotte weten we allemaal dat er geen bordje bij staat "verplicht 1 per persoon meetenemen"

Even nog over de vraag waarom 100% winst???
Ooit gehoord van eenverkoopvergunning 425,00 euro per jaar??
Vervoersontheffing eigen vervoer (laad/los) 128,00 euro per jaar??
Brandblusser keuring,gemiddeld 270,00 euro per jaar?
Reclame materiaal?
Foldertjes ,gemiddeld 13 cent per stuk! waarvan ± 3% maar terugkomt!?
Personeel?
Bouwkosten van een nieuwe eis bunker ± 5000,00 euro!?
Aanleg sprinkler instalatie± 10000,00 euro??
Keuring van de sprinkler instalatie, 280,00 euro per jaar!?
Geen geintje ,maar werkelijkheid.
Laten we dus de groothandel aankijken of die er niet iets aan kan doen aan de prijzen.
Want de winkel op de hoek betaald zich al suf aan al die verrotte regeltjes van het RIJK.

Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
Olympicdragon zei:
Even nog over de vraag waarom 100% winst???
Ooit gehoord van eenverkoopvergunning 425,00 euro per jaar??
Vervoersontheffing eigen vervoer (laad/los) 128,00 euro per jaar??
Brandblusser keuring,gemiddeld 270,00 euro per jaar?
Reclame materiaal?
Foldertjes ,gemiddeld 13 cent per stuk! waarvan ± 3% maar terugkomt!?
Personeel?
Bouwkosten van een nieuwe eis bunker ± 5000,00 euro!?
Aanleg sprinkler instalatie± 10000,00 euro??
Keuring van de sprinkler instalatie, 280,00 euro per jaar!?
Geen geintje ,maar werkelijkheid.
Laten we dus de groothandel aankijken of die er niet iets aan kan doen aan de prijzen.
Want de winkel op de hoek betaald zich al suf aan al die verrotte regeltjes van het RIJK.

Zoals ik al eerder hier boven heb geschreven is het dan toch beter om te stoppen. Als je er toch geen klote aan verdiend en alleen maar poen kwijt bent aan investeringen, keuringen en dergelijke. Er is niemand die ons verplicht om dat dure spul te kopen maar er is ook niemand die jou verplicht om het te verkopen. Laten we elkaar nu geen mietje noemen want we weten allebei dat er veel geld wordt verdient in die 3 dagen.

Laatst bewerkt door een moderator:

3307

Registered User
Cameo zei:
Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Als ik naar
Op deze website staan een aantal productdemo's van 500 grams cakes die mijns inziens duidelijk meerwaarde bieden. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik niet weet of deze specifieke producten helemaal aan de NL eisen voldoen. Maar het geeft wel een idee van wat er met 500 gram mogelijk is.

Groet,
Cameo

Leuke site. Maar grotendeels wat daar staat zal met de huidige regelgeving nooit voldoen aan de NL eisen. Alleen 500grams cakes met 34shoten of meer vallen onder de maximale grens van 15gram per compartiment. (Simpel rekensommetje :) )

Wel interesant om te zien dat 3" blokken ook gewoon onder 1.4 vallen, in de VS. Ok, dit blok blijft met z`n 9shoten onder de 500gram. Maar 500 : 9 = 55gram per schot. Alleen vuurwerken met een maximum van 25gram per compartiment vallen onder 1.4 ? (Beetje offtopic, maar ben toch nieuwsgierig naar hoe dat zit)
[Edit: Na wat speurwerk op Amerikaanse vuurwerkfora`s blijken de 3"blokken gewoon 2" shells te bevatten. Zie foto: http://i1.tinypic.com/23t2vqo.jpg]

Er staan hoe dan ook wel boeiende voorbeelden van wat voor leuke dingen er dus gedaan kan worden met 500gram. Voorbeeld, die 'zipper' cakes:

Meteor_Storm-s.jpg

http://pyroinnovation.com/14.rm

Touch_of_gold.jpg

http://pyroinnovation.com/19.rm

192Proof.jpg

http://pyroinnovation.com/20.rm

(http://www.dominatorfireworks.com/products2.html)

Zulke soorten cake`s is waar ik mij op verheug, met deze nieuwe wetgeving, om eind dit jaar legaal in de winkel te kunnen kopen. Geef toe, het is toch fijner om zulke cakes/blokken lekker op je gemak bij de winkel om de hoek te bestellen, dan telkens maar weer de zwarte markt op te gaan met alle risico`s te gevolg. Ik hoop dus ook dat in verloop van tijd de 15gram per tube ook word verhoogt naar 25gram. Ik denk toch dat die 10gram extra invloed zal hebben op de uitwerking van een shot.

Een grotere versie, met meer shots dus, van de simpele traditionele 13/19shots cakes van 50,- euro zit ik niet echt op te wachten. Daarvoor ga ik liever de grens over om meerdere 250grams cakes te kopen en hier door te lonten.

Laatst bewerkt:

joshua

Registered User
Wel interesant om te zien dat 3" blokken ook gewoon onder 1.4 vallen, in de VS.

Dit is niet helemaal waar. Deze blokken hebben wel een buis van 3 inch maar de shell die er in zit is een eigenlijk een 2 inch shell die ze hebben aangepast tot een 3 inch shell. Dit was onder andere gedaan door om de 2 inch shell een 3 inch shell tedoen met wat opvulling. Klinkt een beetje ingewikkeld maar die Amerikanen waren gewoon genept.

3307

Registered User
joshua zei:
Wel interesant om te zien dat 3" blokken ook gewoon onder 1.4 vallen, in de VS.

Dit is niet helemaal waar. Deze blokken hebben wel een buis van 3 inch maar de shell die er in zit is een eigenlijk een 2 inch shell die ze hebben aangepast tot een 3 inch shell. Dit was onder andere gedaan door om de 2 inch shell een 3 inch shell tedoen met wat opvulling. Klinkt een beetje ingewikkeld maar die Amerikanen waren gewoon genept.

Goh. Dat had ik zelf al erbij vermeld, inclussief foto. ;)
Maar dan kom je alsnog boven de 25gram per compartiment uit, bij een cake.

Hoe dan ook, Ik open hiervoor wel even een appart topic.
Klik

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
[Adminbreak] Er is een nieuwe topic geopend over 500grams vuurwerk in Amerika dus we gaan hier weer On Topic over de 500 grams produkten in Nederland[/adminbreak]

Bovenaan