500 Grams potten in NL !

roelz

Registered User
Beetje 'back to the seventies' ? :* Met 2,5 gram zwartkruit is een hele mooie knal te maken denk ik. Het aantal dB's zal mischien wat achterblijven bij de klappers met flash kruit, maar wat is het dB getal waard? Ik maak graag de vergelijking met een dames brommer met open uitlaat en een leopard tank die warm draait, beide produceren 130dB. Welke hoor je liever? ;)

Cameo

Registered User
@Olympicdragon -> Dank voor je antwoord. Dat klinkt goed!

Met 2,5 gram kwalitatief goed BP is zeker een goede knal te maken, dat hebben we wel vastgesteld bij het testen van knallers uit de 70s. Ik verkies inderdaad ook een lekkere doffe klap (met veel snippers :+ ) boven een schelle knal. Als ze zo'n ouderwetse donderslag weten te benaderen weet ik zeker dat veel fans daar erg blij mee zullen zijn.

Voor nu blijft het gissen, want ik weet helaas ook dat de Chinezen niet echt meewerken als het gaat om kwaliteitsverbetering van het knalvuurwerk. Of anders gezegd; ze willen wel meewerken, maar drijven de prijs direct flink op. En daar zijn de Nederlandse dealers (en zijn klanten) weer allergisch voor. Ik zou er zelf overigens graag wat meer voor neertellen.

Groet,
Cameo

spitfire

Registered User
....Het is nog maar augustus, maar met 500 grams potten in het vooruitzicht wordt ik nu al zenuwachtig! Kan niet wachten tot eind Nov als de eerste folder op de mat valt..!:p Dat wordt een hele verandering! Ik ga alvast sparen.

Stefanfreak

Registered User
Nog een bevestiging van de 10 kg regel:
Ik ben in Losser geweest en heb daar gesproken met DE meneer van de provincie en die zei het volgende:

Er mag in de auto of welk voertuig dan ook niet meer dan 10 kg vuurwerk aanwezig zijn en vervoerd worden. In huis mag je zoveel hebben als je wilt.

Hij zei ook wel dat hij dit een rare regel vondt betreft het vervoeren. Maar je MAG dus MEER DAN 10 KG VUURWERK in huis hebben.

Laatst bewerkt:

Olympicdragon

Registered User
Stefanfreak zei:
Ik ben in Losser geweest en heb daar gesproken met DE meneer van de provincie en die zei het volgende:

Er mag in de auto of welk voertuig dan ook niet meer dan 10 kg vuurwerk aanwezig zijn en vervoerd worden. In huis mag je zoveel hebben als je wilt.

Hij zei ook wel dat hij dit een rare regel vondt betreft het vervoeren. Maar je MAG dus MEER DAN 10 KG VUURWERK in huis hebben.

Ben benieuwd naar de naam van deze Meneer!
Weet ook dat de provincie alleen maar fouten maakt (Enschede,Vuurwerkbesluit 2003 etc).
Weet toch echt zeker wat in mijn opleiding PSE (Pyrotechnische Speciale effecten) + ADR Klasse I aan regels en wetgeving er zijn opgenomen in dit besluit!
Zal het even opzoeken en in het volgende bericht een copy van dit wetsartikel toevoegen!
PS. waar ligt losser?

Pyro Mike

Registered User
Tellurian zei:
De foto's uit de Lesli-folder zien er gelikt uit.En inderdaad zoals velen met mij ben ik razend benieuwd naar de demofilmpjes van zowel dit merk als alle anderen.
Ik kan nu alleen nog maar dagdromen over b.v. een leuke pot te noemen "amazing yellow cabs" ,hoe deze hopenlijk ook in een grotere uitvoering komt.

Hoe dan ook 2006/2007 zal interessant worden qua potten.
Je hebt best kans dat deze potjes van Pro Line helemaal niet in een grotere versie komen. Ik denk eerder dat er allemaal nieuwe dingen ontworpen worden, want veiligheid speelt ook een rol. Die yellow cabs zijn vrij wild... Desalniettemin is dit een perfecte verbetering.. alleen de prijzen zullen ongetwijfeld weer :rhoog zijn

bemadragon

Registered User
Stefanfreak zei:

Ik dacht dat onderstaand artikel van het Vuurwerkbesluit uitsluitsel geeft:
Niet meer dan 10 kg vuurwerk buiten de inrichting!!

Artikel 1.2.4
1. Het is verboden vuurwerk voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:
a. artikel 1.1.4;
b. artikel 2.2.2 of 3.2.1 waarvoor een vergunning krachtens artikel 8.1 van de Wet milieubeheer is verleend die betrekking heeft op de opslag van vuurwerk;
c. artikel 2.2.1 waarvoor een melding is gedaan krachtens artikel 2.2.4.

2. Het eerste lid is niet van toepassing:
a. tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;
b. buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan tien kilogram
consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;
c. tijdens het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk overeenkomstig artikel 3.3.2, alsmede gedurende ten hoogste zestien uur daaraan voorafgaand, met dien verstande dat niet meer vuurwerk voorhanden is dan redelijkerwijs tot ontbranding zal worden gebracht;
d. gedurende ten hoogste 12 uur nadat is of zou worden aangevangen met het tot ontbranding van professioneel vuurwerk overeenkomstig artikel 3.3.2 en het vuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is en op een zodanige wijze dat geen gevaar voor personen is te duchten, met dien verstande dat niet meer vuurwerk voorhanden is dan
redelijkerwijs tot ontbranding zou worden gebracht.

3. Gedeputeerde staten van de provincie waarin het professioneel vuurwerk tot ontbranding zal worden gebracht kunnen bij de toestemming, bedoeld in artikel 3.3.2, derde lid, onder a, in plaats van de tijdsduur, genoemd in het tweede lid, onder c, een andere tijdsduur vaststellen.

4. Het eerste lid is tevens niet van toepassing indien het vuurwerk wordt vervoerd overeenkomstig de eisen gesteld bij of krachtens de Wet vervoer gevaarlijke stoffen en met inachtneming van

jetztgehtslos

Registered
Waar komt het verhaal dan vandaan dat je gedurende het gehele jaar 25 kg consumentenvuurwerk in huis mag hebben?

Zijn dat uitzonderingen op de wet, zijn dat zaken die nog niet ter sprake zijn gekomen, geldt dat dan alleen voor producten waar een Nl gebruiksaanwijzing op zit, geldt die 25 kg dan alleen voor de verkoopdagen, geldt het hele jaar door 10 kg en met de verkoopdagen dan de 25 kg omdat je nieuwe producten mag aanschaffen naast de overgebleven producten van het jaar ervoor, is het wel waar maar moet de wet nog aangepast worden etc?

Weet iemand hier iets vanaf af?
Zo ja, duidelijkheid is fijn.
Zo nee, hoe kan je dan zwaarder vuurwerk verkopen en wanneer zijn de nieuwe regels dan wel duidelijk?

Oftewel, zat vragen en giswerk.

Jo440

Registered User
Ik zat vanmiddag eens op die website te kijken waar vanaf 3 augustus prijzen bij staan...trek je portomonnee maar open |:(

Cornel

Registered User
Erg duur, er is 1 pot bij van 310 gram voor 16.50 datis nog te doen, maar deze bijvoorbeeld,

Super 500
(5 stem(men))

Prijs: €119.00
Produkt code: 10011

In voorraad: ja

Ik vind het beetje te ver gaan hoor, 120 euro voor zoiets,|:(

Stefanfreak

Registered User
Ik lees hier en daar in dit topic dat je niet meer dan 10 kg in huis mag hebben. Dan zit de beste meneer van de provincie er waarschijnlijk naast. Vreemd, dat hij dat dan dus niet weet.

@Olympicdragon: Ik weet helaas de naam niet meer, sorry.

3307

Registered User
mike_17 zei:
Bedoel je http://www.hollandshooter.nl ?
Laten we maar afwachten wat de echte prijzen gaan worden. Er is slechts één site met de prijzen... Straks valt het allemaal reuze mee!! :w

Leuk dat we eindelijk een kleine prijs indicatie hebben van de nieuwe zwaardere cakes (Ook de foto`s zijn leuk om te zien). Maar ik ben er niet echt positief over. Zoals te verwachten.

40,- a 50,- euro, of 60,- euro voor een zeer speciale cake, vind ik nog enigzins acceptabel met een inhoud van max 500gram. Maar 120,- euro gaat ook mij een beetje te ver.

Pyro Mike

Registered User
3307 zei:
Leuk dat we eindelijk een kleine prijs indicatie hebben van de nieuwe zwaardere cakes (Ook de foto`s zijn leuk om te zien). Maar ik ben er niet echt positief over. Zoals te verwachten.

40,- a 50,- euro, of 60,- euro voor een zeer speciale cake, vind ik nog enigzins acceptabel met een inhoud van max 500gram. Maar 120,- euro gaat ook mij een beetje te ver.
€ 120,00 is gewoon asociaal. Ik weet niet wie het uberhaupt bepaald heeft dat de cakes hier in NL 500 gram kruid mogen bevatten, maar als hij of zij het met de bedoeling doet om de tochten naar België wat te verminderen, dan is hij in ieder geval niet geslaagd. Wie vangt er eigenlijk zoveel geld aan het vuurwerk hier in Nederland, hier is het soms 3 keer zo duur als in Belgium.. |:(

3307

Registered User
mike_17 zei:
€ 120,00 is gewoon asociaal. Ik weet niet wie het uberhaupt bepaald heeft dat de cakes hier in NL 500 gram kruid mogen bevatten, maar als hij of zij het met de bedoeling doet om de tochten naar België wat te verminderen, dan is hij in ieder geval niet geslaagd. Wie vangt er eigenlijk zoveel geld aan het vuurwerk hier in Nederland, hier is het soms 3 keer zo duur als in Belgium.. |:(

Mjah. Maar ik wil er toch even bij vermelden dat we niet alles voor 100% kunnen afschuiven op de verkopers, de prijzen hebben we grotendeels te danken aan onze overheid. Daarnaast zijn er ook heel wat kosten gemaakt om deze geheel nieuwe producten te ontwikkelen. Althans, daar ga ik dan toch vanuit.

!fireworkfreak!

Registered User
nouja mense we uzllen nog maar even moeten afwachten

maar als het voor sommige potten van 500 gram meer dan 100 euro kost. Vind ik dit rond uit belachelijk! zoals sommige eerder benoemde asociaal! dan hou ik het liever bij de 200 grammers waar je teminste nog een fatsoenlijke prijs voor betaald!

maar mensen we moeten nog maar eens wachten op de echte prijzen
.

Mvg fireworkfreak

Tony

Administrator
Medewerker
3307 zei:
Mjah. Maar ik wil er toch even bij vermelden dat we niet alles voor 100% kunnen afschuiven op de verkopers, de prijzen hebben we grotendeels te danken aan onze overheid. Daarnaast zijn er ook heel wat kosten gemaakt om deze geheel nieuwe producten te ontwikkelen. Althans, daar ga ik dan toch vanuit.

We moeten het wel afschuiven op de winkelier. Die maken er een lekker winst op. Tuurlijk hebben ze de laatste jaren moeten investeren maar ook dat is bij 95% alweer terug verdiend. Met zulke prijzen woprdt er gewoon dik verdiend. Iets anders kan ik er niet over zeggen.

Bovenaan