3Onderzoekt - Vuurwerk uit polen

Z@P

Registered User
Onderzoek? Laat me niet lachen zeg, die gasten maken met belastingcenten een roadtrip naar Polen,kopen daar vuurwerk en steken het af op een weiland. Het is een stel pubers die de grootste lol hebben, te triest voor woorden dit. Hopelijk komt er niks van op tv. De rekenkamer ben ik ook sceptisch over, ik zag al eens stukje met een verkeersbord...

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ik zag net een voorstukje op TV. Ruben (xtremerides) gaat met de verslaggever mee naar Polen om daar het vuurwerk te kopen. Ook laten ze een vuurwerkslachtoffer met 1 oog aan het woord.

Het zag er idd als een sensatie programma uit.

Deze aflevering is dus morgen!

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Het voorstukje is ook hier te zien:

http://www.eo.nl/beam/programma/3onderzoekt/

Moet vuurwerk verboden worden? Afgelopen jaarwisseling liepen meer dan 800 Nederlanders letsel op door vuurwerk. Maar liefst 146 mensen raakte zo zwaar gewond dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen, 23 mensen raakten blind aan 1 oog. Het zijn schokkende cijfers. Met oud en nieuw in het vooruitzicht duikt 3Onderzoekt in de wereld van het illegale vuurwerk.

Presentator Manuel Venderbos reist naar Polen om illegaal vuurwerk te kopen is. Johan Eikelboom bezoekt een straat in Opheusden waar vorige jaar het dak van een huis werd geblazen door vuurwerk en Klaas van Kruistum spreekt met een oogarts en een slachtoffer.

Om te huilen....

RedBaron

Registered User
Zo.. Ik heb een boze mail naar de Evangelische Omroep gestuurd.. Ik kan echt niet vatten dat een omroep als de EO dit soort sensatie TV produceert van onze belastingcenten. anders gezegd: dat ze heer Ruben een podium geven om zn promotionele activiteiten aangaande illegaal vuurwerk een podium te geven. En verder dat ze schijnbaar strafbare feiten wensen te plegen ten gunste van dit programma, dan wel via deze uitzending andere wellicht op ideeën brengen om tot het aanzetten van mogelijk strafbare feiten.

Driessen010

Registered User
Dit is wel een beetje jammer ik denk dat we hier niet heel blij van moeten worden dat dit op tv word uitgezonden.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

GMP82

Zilveren Member
Zo.. Ik heb een boze mail naar de Evangelische Omroep gestuurd.. Ik kan echt niet vatten dat een omroep als de EO dit soort sensatie TV produceert van onze belastingcenten. anders gezegd: dat ze heer Ruben een podium geven om zn promotionele activiteiten aangaande illegaal vuurwerk een podium te geven. En verder dat ze schijnbaar strafbare feiten wensen te plegen ten gunste van dit programma, dan wel via deze uitzending andere wellicht op ideeën brengen om tot het aanzetten van mogelijk strafbare feiten.

Dank voor het nemen van deze moeite, ik ben erg benieuwd naar de repliek.

Pancake77

Registered User
Niet goed!!! Sjonge vreemd gevoel in de buik hiervan.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Helaas hebben ze het alleen over illegaal en over uitwassen zoals knutselen, staat geheel los van consumentenvuurwerk.
Daar kunnen ook ongelukken mee gebeuren natuurlijk, maar geen afgerukte ledematen etc.

USRRobiwan

Registered User
En dan die kwibus van XtremeRides dat is echt een representatie van een vuurwerk liebhebber. Tenminste zo ziet heel klootjesvolk Nederland mij nu als vuurwerk liefhebber. :sad:

RedBaron

Registered User
En dan die kwibus van XtremeRides dat is echt een representatie van een vuurwerk liebhebber. Tenminste zo ziet heel klootjesvolk Nederland mij nu als vuurwerk liefhebber. :sad:

ik vrees er voor ja.. terwijl 99,99% van de liefhebbers duidelijk niet zoals die totaal malloot is.

Bovenaan