35e Internationale vuurwerkfestival Valencia Oktober 2014

dick kroone

Registered User
Zojuist even bij het reisbureau geweest en nog een paar goedekope tickets kunnen vinden. :)

Ik ben erbij samen met me vriendin. 5 tot en met 9 oktober.

Tot pobla!!!

dick kroone

Registered User
Nou... dat dacht ik wel ja.

Teminste me vriendin gaat zeker mee eten.
Ik ook wel. Maar lust geen paela!! :s

Valencia is voor mij meer

Zon
Vuurwerk
Antricot.

Maken ze dat ook? Haha
Maar wij zijn erbij. Gezellig man

Dennis010

Registered User
Je kan daar inderdaad ook andere dingen eten. En ja, er staat ook een machtige entrecote op het menu daar en behoort dus tot de mogelijkheden.

Dick en vriendin zijn er dus ook bij. Gezellig !!!

De lijst tot nu toe:

Dennis en Florine
Dick en Lia (ouders dennis)
Florian (broertje dennis)
Jos, Petra.
Niels (onder voorbehoud)
Smilli + vriendin
Gorty + vrouw
RaymondV + vrouw
Afroman + pa
Firecrack R + pa
Donald en Maja
Dick + vriendin

21 man inclusief Niels (onder voorbehoud)

Wij hebben er al weer heel veel zin in :lub:

Michel_G

Zilveren Member
Ik heb op facebook eerder al navraag gedaan op de pagina van stadhuis van Pobla en kreeg daar de bevestiging dat er gewoon mascletas op het programma staan voor de festiviteiten.

Weet echter nog niet wie etc.

Michel_G

Zilveren Member
Ik weet niet of er nog mensen zijn die wat langer blijven (en een huurauto tot hun beschikking hebben), maar er is dit jaar ook weer een showtje in Orpesa del Mar. Dit jaar (helaas) wel op de 12de. Meen dat hier een paar jaar terug een aantal forumleden zijn geweest en dat hij toen wel beviel!

Waar: Oropesa/Orpesa del mar
Wanneer: 12-10-'14
Tijd: 21.00u
Wat: Traca corrida + Castillo

Traca corrida y Gran Castillo de Fuegos Artificiales a cargo de la Pirotecnia Tomás. Traca corrida por las calles de Oropesa del Mar: desde Pza La Constitución, C/ Fco Sevillano, Avda. de la Estación, Pza. Mayor, C/ Rondamar, Pza. de la Constitución hasta C/ Peñagolosa donde tendrá lugar el Castillo de Fuegos (Junto Instituto)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
De universiteit Cardenal Herrera-CEU heeft een tentoonstelling die zal worden op vuurwerk door een conferentie onderschreven waarin ze weten in de diepte de wereld van buskruit georganiseerd. Getuigenis van grote vaardigheid in de kunst kan worden gevonden op de ronde tafels in het paleis zelf orhganizadas Colomina behuizing blootstelling. Deze tentoonstelling werd geopend op donderdagmiddag 25 september met de aanwezigheid van de rector van de universiteit, Rosa Visiedo, die als gastheer voor de Fallas dan Valencia, Carmen Sancho en Claudia Villodre geserveerd die aanwezig waren vergezeld door de voorzitter van de Centrale Fallas, Francisco Lledo. Het evenement werd ook bijgewoond door Juan Carlos Valderrama, Overheid Sub. De openingsceremonie werd gepresenteerd door de directeur van de "Mensen van mislukkingen" Voro Peiro, die was het woord aan het publiek als inaugurele blootstelling protocol. Na de formele ceremonie, de aanwezigen konden het eerste bezoek met de curatoren van de tentoonstelling Jose Enrique Jose Manuel Belenguer en Donaire maken.

Deze tentoonstelling loopt tot 8 oktober tot die datum zal worden gehuisvest in hetzelfde gebouw, waar een conferentie buskruit liefhebbers nog meer kunnen leren. Drie ronde tafels zullen alle geheimen van deze kunst zo ingebakken in onze partij, onze cultuur en traditie te onthullen.

Woensdag 1 oktober om 19:00
Analyse van de media over de huidige situatie van pyrotechnische
Moderator:
Salvador Peiro Real, Onda Cero Radio

Vrijdag 3 oktober om 19:00
Jonge ondernemers en ondernemers
moderators:
Jose Enrique Ferriols Monrabal, onderzoeker en chroniqueur van Pyrotechniek
Francisco Javier Cervera Jimenez, Delegatie Director Functional Area Industry regering in Valencia

Dinsdag 7 oktober om 19:00
veteraan Ondernemers
moderators:
Fernando Martinez Sotillos, voormalig directeur van het ministerie van Industrie en Energie van het Government Office van Valencia
Andrés Castiliaans Martí, historicus en onderzoeker van de Valenciaanse Fire riten

Michel_G

Zilveren Member
geweldig dit echt top heb er weer van genoten en wat goed dat dit eindelijk eens in nederland te zien was

Ik heb een heeeeeeeeeel vaag vermoeden dat dit voor een ander topic bedoeld was Rob? :hehe!:

Back on topic:
Maar buiten dat er nog nergens wat te vinden is over wie de mascletà's in Pobla gaan schieten, heb ik ook nog nergens iets kunnen vinden over de mascletà op de 9de op het plein. Geen idee wie die schiet en kan er ook nergens wat over vinden. Weet dat het wel vaker wat moeizaam gaat met dit soort info in Spanje, maar ook op diverse nieuws/kranten sites is er minder dan 2 weken van tevoren niks over te vinden. Ook wordt er niet/nauwelijks gesproken over het "festival" op de 8ste.

Wel bizar weinig info te vinden dit jaar, voor mijn gevoel.....

Toon, heb jij wellicht via contacten al meer gehoord over o.a. de mascleta op het plein, wie die dit jaar schiet?

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Kwam net op de website/blog van Amigos nog wat interessants tegen voor degenen die op 5 oktober al arriveren:

Domingo 05 de Octubre.- BONREPOS i MIRAMBELL/Valencia a las 14:00 Hrs. MASCLETA a las 21:00 Hrs. Aprox. al finalizar el acto procesional FUEGOS ARTIFICIALES.

Om 14.00u dus een mascletà en rond 21.00u na afloop van de processie ook nog wat (sier) vuurwerk.
Bonrepos i Mirambell is goed te doen met de metro, ongeveer 15 minuten vanaf metrostation Xativa naar Almassera en dan een kwartiertje rustig slenteren naar Bonrepos.

http://amigospirotecnia.blogspot.com.es/2013/03/agenda-y-eventos-pirotecnicos.html

Opvallend trouwens: Amigos maakt op de 9de helemaal geen melding van de mascletà op het plein. (bij bijv. Pobla maken ze er wel melding van, ondanks dat daar ook nog niet staat wie er schiet)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Opvallend trouwens: Amigos maakt op de 9de helemaal geen melding van de mascletà op het plein. (bij bijv. Pobla maken ze er wel melding van, ondanks dat zij ook nog niet weten wie er schieten)

Op de 9de schiet Pirotecnia Valenciana de mascleta op het plein!

smilli

FPM Filmer
Ah dat is goed nieuws, kijk ernaar uit! Misschien de 5de nog maar wat meepakken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Michel_G

Zilveren Member
Wordt in Pobla zo te zien beide dagen door Ricasa geschoten.

Lunes 06 de Octubre.- POBLA DE VALLBONA/Valencia Festividad Virgen del Rosario A las 14:00 Hrs. MASCLETA – A las 21:30 Hrs. Aprox. al finalizar el acto procesional MASCLETA NOCTURNA Lugar: Plaza Mercado Pirotecnia Ricardo Caballer-Ricasa.

Martes 07 de Octubre.- POBLA DE VALLBONA/Valencia Festividad Virgen del Rosario A las 14:00 Hrs. MASCLETA – A las 21:30 Hrs. Aprox. al finalizar el acto procesional MASCLETA NOCTURNA Lugar: Plaza Mercado Pirotecnia Ricardo Caballer-Ricasa--

Nog een leuke extra, welliswaar wel op dezelfde avond als de Castillo in de bedding:

Miércoles 08 de Octubre.- POBLA DE VALLBONA/Valencia Festividad Virgen del Rosario. A las 20:30-21:00 Hrs. Aprox. Tradicional Corda.

Filmpje van de Corda in Pobla, in 2012:

Laatst bewerkt:
Bovenaan