32ste internationale vuurwerkfestival Valencia oktober 2011.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Leuk dat je dit hebt gespot Michel!
mm, Interessant. Budget was dus 184.000 euro, en ik ga er maar vanuit dat dit enkel voor de bedrijven is die de 2 avondshows doen.
Persoonlijk denk ik dat je op die locatie ook een pyromusical kan doen a la Sueca! persoonlijk heb ik dat net zo graag als 2 avondshows.
Leuk zou een regel zijn om alleen maar bedrijven te vragen die 100% eigen producten kunnen schieten.

Ook zou een leuke optie zijn om de budgetten tijdens Fallas op te trekken en 4 dezelfde bdugetten te hebben voor elke avondshow. Wat bedrijven er dan mee doen is aan hen. En dan een Internationale competitie met Fallas! kan best! het stierenvechten is ook afgeschaft in Valencia.

Ook is het misschien leuk om voort te borduren op wat plasticos Gamon organiseert tijdens het festival.
Dan kan misschien worden uitgebreid met een kleine vakbeurs en wat mogelijkheden tot het geven van demo's door de diverse deelnemende bedrijven.
Dan zou je al een stuk meer traffic genereren gedurende het festival.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Leuk dat je dit hebt gespot Michel!
mm, Interessant. Budget was dus 184.000 euro, en ik ga er maar vanuit dat dit enkel voor de bedrijven is die de 2 avondshows doen.
Persoonlijk denk ik dat je op die locatie ook een pyromusical kan doen a la Sueca! persoonlijk heb ik dat net zo graag als 2 avondshows.
Leuk zou een regel zijn om alleen maar bedrijven te vragen die 100% eigen producten kunnen schieten.

Ook zou een leuke optie zijn om de budgetten tijdens Fallas op te trekken en 4 dezelfde bdugetten te hebben voor elke avondshow. Wat bedrijven er dan mee doen is aan hen. En dan een Internationale competitie met Fallas! kan best! het stierenvechten is ook afgeschaft in Valencia.

Ook is het misschien leuk om voort te borduren op wat plasticos Gamon organiseert tijdens het festival.
Dan kan misschien worden uitgebreid met een kleine vakbeurs en wat mogelijkheden tot het geven van demo's door de diverse deelnemende bedrijven.
Dan zou je al een stuk meer traffic genereren gedurende het festival.

De organisatie van Fallas staat los van de origanisatie van het festival.
Totaal andere mensen zitten erachter.

Het gekke is dat ik niet beter weet dan dat de laatste 3 jaar het budget per show 60.000€ was. Ik weet ook niet waar ineens de 180.000 euro vandaan komt.

Michel_G

Zilveren Member
Dat budget dacht ik dus ook Toon, alhoewel dat volgensmij een bedrag was, wat ook door jou genoemd werdt hier, dus waarschijnlijk had ik het daar van :hehe!:

Maar 184.000 was echt een heel fors budget! Nou weet ik niet of dat de totale kosten voor het evenement waren, inclusief alle kosten voor de stad, afzettingen, inzet politie, faciliteiten voor de schietbedrijven etc. Ook geen idee wat daar in Spanje eigenlijk voor gerekend wordt.

Maar met zo'n budget moest ook echt wel een festival te organiseren zijn met 4 shows. Meen dat er in Tarragona een bedrag van rond de 25.000 euro per show staat met een extra onkostenvergoeding voor bedrijven uit het buitenland. De twee zijn wellicht niet 1 op 1 te vergelijken qua locatie en bijkomende kosten, maar toch.

Om nog even hearthworm's idee terug te komen om van de avondshows tijdens Fallas een internationale competitie te maken (even los van dat het lastig/onwaarschijnlijk is om de reden die Toon al aangeeft), zou ik dat ook niet op z'n plaats vinden. Fallas is een festival wat echt een "feestje" van de Valencianen en (met name) ook voor de Valencianen. Dat moet je dan ook zo houden door er alleen bedrijven te laten schieten uit de regio Valencia, zoals nu al de traditie is. Dat hoort bij het streekgevoel en stadsgebonden festival, wat het nu al is.
Wellicht zou er wel een soort van competitie ingebracht zou kunnen worden onder de lokale bedrijven, door elk bedrijf eenzelfde budget te geven en de winnaar mag het jaar erop Nit de Foc schieten (buiten competitie) met een groter budget dan de reguliere shows. Dan houd je het lokaal, maar breng je wel er een competatief element in. Enige wat dan wel mogelijk het geval is, dat de grootste bedrijven er zelf een hoop geld op het budget erbij gooien om te zorgen dat ze winnen, waardoor je dus telkens de 2 zelfde bedrijven hebt, die Nit de Foc schieten. (Zoals nu ook al het geval is met Nit de Foc.)

Maar even terug naar het festival in oktober. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Een opzet met meer shows en een echt competitie element spreekt mij absoluut wel aan! Liefst internationaal met een aantal buitenlandse bedrijven die ook echt met eigen materiaal schieten. Locatie blijft hopelijk toch wel waar hij nu is. Juist het aparte dat het midden in de stad geschoten wordt, en alles op loopafstand van het centrum, spreekt mij gewoon ontzettend aan, hoort bij het sfeertje daar.

white thunder

Registered User
Jouw tijd komt ook wel devinio:hehe!:,dat je naar allerlei internationale vw shows en evenementen kan kerel.Het lijkt mij ook gaaf om is zoow groot uitgevoerd spektakel mee te maken:smiling:,want je ziet ook dat dr een heleboel geld ingestoken word.En dat zulke shows egt met liefde voor vuurwerk in elkaar word gezet,en nietzo als hierin nederland ff 20 minuten schieten en we hebben ze weer verdiend:sad:.

Vuurwerk023

Registered User
Jouw tijd komt ook wel devinio:hehe!:,dat je naar allerlei internationale vw shows en evenementen kan kerel.Het lijkt mij ook gaaf om is zoow groot uitgevoerd spektakel mee te maken:smiling:,want je ziet ook dat dr een heleboel geld ingestoken word.En dat zulke shows egt met liefde voor vuurwerk in elkaar word gezet,en nietzo als hierin nederland ff 20 minuten schieten en we hebben ze weer verdiend:sad:.
Inderdaad ben het helemaal met u eens.

Dennis010

Registered User
Ondanks dat er misschien veranderingen aankomen hebben wij weer een week geboekt voor dit festival. Mijn ouders gaan weer mee want die hebben vorig jaar waanzinnig genoten. Deze keer een huis met prive zwembad op 100 meter van het strand i.p.v. een hotel. :lub: We hebben er weer zin an !!

Michel_G

Zilveren Member
Nieuws over de 2012 editie van dit festival, nu de openbare aanbesteding online is gekomen. Helaas wel een verdere reductie in het budget:

4. - BUDGET BASIS FOR COMPETITION. TOTAL: 80.000,00 euros, excluding VAT.The amount of each of the two lots that comprise it amounts to EUR 40,000.00 excluding VAT.The maximum bid rate of the contract is 40,000.00 euros / lot, excluding VAT, which may not be exceeded by the bidders, subject to rejection by the Bureau.Bidders must reflect in their bids the amount of VAT as a separate item.

Maakt trouwens ook meteen duidelijk dat de opzet van het festival (nog) niet op de schop is gegaan. Blijven dus nog steeds 2 shows op 1 avond.

Link naar de openbare aanbesteding:
http://bop.dival.es/bop/drvisapi.dll?MIval=DI_VerEdictoVis&idEdicto=2194039&miIdioma=C

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
En doordat er nog geboden kan worden op de shows heb je kans dat er een kleine show komt te staan.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Kunnen evengoed nog 2 leuke shows zijn van b.v een Marti, Vulcano o.i.d., maar ik denk niet dat ik ga dit jaar.

GMP82

Zilveren Member
Heeft iemand een tip waar ik meer info kan vinden over de 2012 editie van dit festival? Want met google kom ik er nog niet helemaal uit...

Tony

Administrator
Medewerker
Heeft iemand een tip waar ik meer info kan vinden over de 2012 editie van dit festival? Want met google kom ik er nog niet helemaal uit...

Bijna nergens. Zodra er meer bekend is vind je het op dit forum.
De laatste 4 jaar zijn er 2 avondshows geschoten op de 8ste van Oktober. Zoals het er nu uitziet krijgen we er dit jaar ook weer twee alleen wie dit zal gaan doen word meestal pas ergens in Augustus/September bekend.

Ollie

Registered User
Is goed thnx. Op fiestas staat er nog niks over en zag dat valbona op 7 oktober is... lijkt me sterk dat het op zondag is. Zijn wel de datums al bekend van het festival?

Tony

Administrator
Medewerker
Is goed thnx. Op fiestas staat er nog niks over en zag dat valbona op 7 oktober is... lijkt me sterk dat het op zondag is. Zijn wel de datums al bekend van het festival?

Valbona is toch altijd op dezelfde datum, 6 en 7 Oktober.
Festival is altijd op 8 Oktober.

Afroman

Registered User
Aanwezig, twee tickets geboekt van 7 t/m 9 oktober aan het plein! Het is een gok, maar ik zal het vuurwerk opzoeken! Zowieso is er vuurwerk en ik zal zelf ook wat afsteken! Gaan er nog meer mensen?

Bovenaan