32ste internationale vuurwerkfestival Valencia oktober 2011.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Whaaaaaa Turis is BACK en hoe. Wat een waanzinninge show zeg. Laat ze nou maar eens op de 2 de of 3de dag van Fallas schieten.

Ok ok voor de kriticie onder ons, ik weet het budget is hoger maar ze kunnen het nog wel!

dick kroone

Registered User
het was geweldig haha :happy:

heb echt staan kijken naar turis vol bewondering zo ken ik hem helemaal niet
en dat geld ook voor parente ik vond het 2 fantastische shows

ben maar 1 keer in pobla geweest was zeker de moeite waard

en het plein mocht er ook weer weze erg prettig

Bizzle

Registered User
Zo eindelijk iets kunnen uploaden haha...
Heb hier het showtje in Oropesa del Mar op 9 oktober 21.00uur geschoten.

*Heb nog geen HD cam helaas ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

PyroPlop32

Registered User
heerlijk om gewoon bij de eerste aankondigings salute maar even uit de veiligheidszone te gaan en met een mannetje of 6 uit ons dak te gaan!

en dat in een of ander dorpje waar niks te beleven valt!
was zeker het ritje waard !

p.s volgens mij zag ik nog een busje van katan bij het showtje staan ! :tounge:

Bizzle

Registered User
Enig idee wat er bij mij verkeerd gaat met mijn filmpje? Ik zie de link namelijk wel staan als ik me post wil editten...

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Enig idee wat er bij mij verkeerd gaat met mijn filmpje? Ik zie de link namelijk wel staan als ik me post wil editten...

De link van youtube liep volgens mij niet helemaal lekker, je bericht is iets aangepast en nu wel zichtbaar. Kijk nog maar eens naar je post hoe het geedit is.

Bizzle

Registered User
Castillo in Almazora op 9 oktober ... Zou om 23.30uur beginnen maar werd uiteindelijk pas na 0.00uur haha ...

Tony

Administrator
Medewerker
Castillo in Almazora op 9 oktober ... Zou om 23.30uur beginnen maar werd uiteindelijk pas na 0.00uur haha ...

Dat valt nog reuze mee.
Het gebeurd heel vaak dat je gewoon 1,5 a 2 uur langer staat te wachten.
Thanks voor de film.

elmo

FPM Moderator
Iedereen bedankt voor de foto's films en trip verslagen.
Heb er in iedergeval van genoten,en kijk er nu alweer naar uit, om in Maart af te reizen naar Valencia.

smilli

FPM Filmer
Turis zet hier in mijn ogen weer een hele goede castillo neer, interessante themas met mooie bommen en een goed gevulde lucht. Themas met veel blauw, lekker veel cilinders en de fluitbommen, ik heb genoten van de video! Iedereen verder ook bedankt voor het beeldmateriaal.

Firecrack-R

Registered User
Hier nog een filmpje van mijn kant, is vanaf het moment dat de mascleta echt los aan het gaan is!

Mascleta nocturna 7 oktober 2011, Pobla de vallbona(Ricasa)

WHOEHOE!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Hierbij dan m'n films van deze trip in October.
In volgorde:
6 Oct, Mascleta by Ricasa in Pobla de Vallbona
6 Oct, Mascleta Nocturna by Ricasa in Pobla de Vallbona
7 Oct, Mascleta by Ricasa in Pobla de Vallbona
7 Oct, Mascleta Nocturna by Ricasa in Pobla de Vallbona
8 Oct, Castillo by A.P.E. Parente in Valencia
8 Oct, Castillo by Turis in Valencia
9 Oct, Mascleta by Marti in Valencia op het stadhuisplein
9 oct, Castillo by Tomas in Oropesa del Mar
9 Oct, Castillo Pequena by Altura in Almazora

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Nieuwsbericht omtrent het vuurwerkfestival gevonden. Zijn mogelijk een aantal grote wijzigingen op komst!

Allereerst het slechte nieuws: Ook dit festival heeft te maken met de crisis en zal helaas ook moeten korten. Dit houdt in dat het budget € 122.000 wordt, € 62.000 minder dan de afgelopen editie. Toch is dit volgens de organisator nog steeds een respectabel bedrag waar nog het nodige mee te doen is.

Waar het eigenlijk op neer komt, is dat het hele festival eens goed 'tegen het licht gehouden' wordt en dat alle opties open zijn. Het festival is al een aantal jaren onregelmatig qua programma en ook wordt er getwijfeld of het festival wel internationaal zo aansprekend is. Een optie zou bijvoorbeeld zijn om meer shows op het programma te zetten en bijvoorbeeld te beperken tot lokale/Spaanse bedrijven. Echter niks is nog zeker, alle mogelijkheden zijn het overwegen waard en alles wordt in overleg gedaan met de diverse pyrotechnische bedrijven.

Wat ook in het artikel staat is dat het festival al inmiddels 30 jaar bestaat, maar dat het nauwelijks uit is gegroeid tot een echt begrip, wat andere grote Spaanse festivals, als Bilbao, Tarragona, Burgos en San Sebastian, wel is gelukt. Wat de stad Valencia ook dwars zit, is dat de stad nog geen enkele Pyromusical heeft (op een incidentele na).

Alles is bespreekbaar, zoals een groter aantal deelnemers of een andere locatie, dit alles met het doel om het vuurwerkfestival te verbeteren.

Orginele artikel in Levante:
http://www.levante-emv.com/valencia...a-festival-pirotecnico-9-doctubre/874970.html

Vertaling van het artikel (interessant!):
http://translate.google.nl/translat...a-festival-pirotecnico-9-doctubre/874970.html

EDIT:
Nog een berichtje met ongeveer dezelfde strekking:
http://translate.google.nl/translat...os-para-revisar-el-festival-del-nou-doctubre/

Laatst bewerkt:
Bovenaan