Vandaag met 3 maatjes en de dames teruggekeerd na een heerlijk weekend Valencia..... Voor alle critici vanachter een pc thuis, jullie hebben gelijk, het was waardeloos, dus ik zou niet gaan kijken, zodat er volgend jaar voor ons weer een mooi plaatsje is. ;-))
Er ging voor 120 duizend euro fantastisch vuurwerk de lucht in, de beelden doen de shows echt tekort en de meningen daarop helemaal. Parente schoot een prachtshow met de mooiste bommen, de mooiste kleuren en een hoeveelheid die in Nederland nergens te vinden is. Ja, de finale ging niet helemaal goed, maar niemand hoefde te huilen. Turis leek alles hoger te schieten, maar als je hier Scheveningen gewend bent en dan nu in Valencia, dan sta je 2 keer 22 minuten vol verbazing te kijken of je in een jongensboek bent belandt, WAANZINNIG mooi, overweldigend en onovertroffen!!!! Wat een finale, om helemaal gek te worden. Na afloop nog even langs het schietveld gelopen, wat een slagveld en helemaal de brug achter het schietveld, waar alles terechtkwam, wat een zooi....
Op vrijdag zijn we naar pablo de Valldona geweest, van veiligheidscirkels heeft men daar nooit gehoord, ik ben staande gereanimeerd door de druk van de bommen en de mortieren beukten boven ons hoofd open, wat een geweld, wat een geluid en wat een kleur en ik zag het eerder staan, erg dichtbij allemaal ..... Het bier was goed en we hebben de metro naar valencia weer gevonden, dat gaf wel wat tijdsdruk, maar dat was zo weer weggespoeld met nog meer bier en veel lekkere tapa's....
Op zondag de mascaleta meegepakt vrijwel voor het hotel, heerlijk hard .... Daarna hop, zo de metro in en zo door het vliegtuig in, zodat we studio sport thuis nog konden zien.....
Voor de twijfelaars, Valencia is grandioos!!! Een oude binnenstad en een zeer moderne wijk vol architectuur. Valencia is schoon, lijkt in ieder geval erg veilig, heeft een goed openbaar vervoer netwerk en het eten en drinken is heerlijk. Het weer heeft men natuurlijk niet in de hand, maar ik heb 3 dagen in een korte broek gelopen en een shirtje. Voor jonge beentjes is alles goed te belopen. Wij hebben de afweging gemaakt 4 potjes vuurwerk minder te kopen met oud en nieuw, maar wel 2 tickets te scoren bij Transavia alsmede 2 nachtjes in hotel Venecia, op een mooi plein met een mooie fontein... Dat is een heeeeeele goede keus geweest en zeker niet de laatste keer vrees ik ....... ( een feestje van 15 t/m 20 maart of zoiets...;-)) )