32ste internationale vuurwerkfestival Valencia oktober 2011.

Michel_G

Zilveren Member
Nog een paar Castillo's/Mascleta's gevonden. Liggen welliswaar tikkie verder, dus alleen interessant voor mensen met een auto wellicht.

Allen zijn op 9 oktober!
Oropesa del Mar/Orpesa (plaatsje net boven Castellon):
Traca Corrida en een Castillo, geschoten door Pirotecnia Tomas. (Betreft als het goed is al de Castillo die eerder genoemd werd in/bij Castellon) Tijd: 21.00u.
http://fiestas.net/oropesa-mar-orpesa/octubre-2011/9-octubre-2011/

Almazora (Plaatsje net onder Castellon):
Castillo geschoten door Pirotecnia Zarzoso de Altura om 23.30u.
http://fiestas.net/almazora/mare-deu-roser-2011/9-octubre-2011/

Elche (plaatsje net onder Alicante, fors stuk rijden!):
Mascleta om 14.00u en een Castillo na de processie (die begint om 20.00u) en om 00.00u 'Una gran traca dará por finalizadas las fiestas del 2011'
http://fiestas.net/elche/l-altet-2011/9-octubre-2011/

Zelfs nog een Castillo vlakbij Murcia, maar dan worden het al echt hele grote afstanden!

Maar voor mensen met een auto tot hun beschikking wellicht de mogelijkheid om zowel Orpesa als Almazora mee te pakken, gezien de verschillen in tijd!

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Net de bevestiging gekregen dat er dit jaar, door de crisis, geen grote festiviteiten en dus ook geen Castillo is in Torrent.

PyroPlop32

Registered User
Ik denk dat we Orpesa en Almazora meepakken de 9de, lekker op het gemakkie erheen na de mascleta op het plein.
We hebben nog 2 plekken over in de auto waarschijnlijk ( ligt eraan welke auto we meekrijgen ) dus mocht er iemand mee willen rijden zijn jullie welkom.

pm jullie mobiele nummer dan ook even....

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Dalijk maar ns lekker in het vliegtuig stappen:) helaas heeft ryan air de tijd van de vlucht verschoven naar 6 uur, waardoor ik zoiezo de 14:00 uur mascleta mis maar mischien ook nog wel de nocturna.. Gaat krap worden. Het is in ieder geval al heerlijk om naar Spanje af te reizen als je kijkt wat voor weer het hier in Nederland is...

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Inderdaad, veel plezier allemaal. Kom maar met mooi beeldmateriaal terug. Hoop op een dikke nocturna in pobla!

Bizzle

Registered User
Het is heerlijk hier in Valencia,prima weertje.
Vanmiddag de mascleta in Pobla bezocht.Was heel klein maar wel
weer ff leuk. Zo terug naar Pobla voor de nocturna.

tukker1978

Registered User
Het is heerlijk hier in Valencia,prima weertje.
Vanmiddag de mascleta in Pobla bezocht.Was heel klein maar wel
weer ff leuk. Zo terug naar Pobla voor de nocturna.
Volgens mij begint het daar ook elk jaar kleiner te worden, voor 3 jaar geleden stond dat hele plein bijna vol tijdens de mascleta en vorig jaar een stuk kleiner maar volgens mij is de mascleta nu alleen langs dat gebouw ofzo?

Tony

Administrator
Medewerker
Volgens mij begint het daar ook elk jaar kleiner te worden, voor 3 jaar geleden stond dat hele plein bijna vol tijdens de mascleta en vorig jaar een stuk kleiner maar volgens mij is de mascleta nu alleen langs dat gebouw ofzo?

Zouden ze in Spanje ook crisis hebben?
Kan me bijna niet voorstellen.

Tony

Administrator
Medewerker
Dacht dat Vincente nog wel iets speciaals had met Pobla toch?

Maar dat is ook al weer jaren geleden en dat was het gevecht om het contract van 3 jaar (kan ook 2 zijn).
Dan gaan ze altijd helemaal los. Maar zoals we de ene keer daar hebben gezien dat het compleet los ging zal je niet snel meer zien op dit moment ben ik bang. Er is gewoon geen doekoes meer man.

tukker1978

Registered User
Maar dat is ook al weer jaren geleden en dat was het gevecht om het contract van 3 jaar (kan ook 2 zijn).
Dan gaan ze altijd helemaal los. Maar zoals we de ene keer daar hebben gezien dat het compleet los ging zal je niet snel meer zien op dit moment ben ik bang. Er is gewoon geen doekoes meer man.
Dan moet ik er volgend jaar maar een paar centjes bij gaan doen

Firecrack-R

Registered User
Ik ben gelukkig nog niet zoveel gewend, vond het helemaal tegek de mascleta's. Echt ongelofelijk hoe hard het gaat. Dalijk gaat het weer los en ik hoop dat ricasa bij de laatste mascleta dan iets meer uitpakt. De mascleta in pobla mag dan wel niet zo groot meer zijn maar in de bedding staan echt knetter veel buizen en ook een leuk aantal singleshots, Turis heefd volgens mij een dubbele salutefinale staan(elk zo'n 200/250) dus het is voor mij 1 groot feest hier bij mijn debuut in valencia, geniet volop! Zo is dat er ook weer uit

GrtZz

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ik ben gelukkig nog niet zoveel gewend, vond het helemaal tegek de mascleta's. Echt ongelofelijk hoe hard het gaat. Dalijk gaat het weer los en ik hoop dat ricasa bij de laatste mascleta dan iets meer uitpakt. De mascleta in pobla mag dan wel niet zo groot meer zijn maar in de bedding staan echt knetter veel buizen en ook een leuk aantal singleshots, Turis heefd volgens mij een dubbele salutefinale staan(elk zo'n 200/250) dus het is voor mij 1 groot feest hier bij mijn debuut in valencia, geniet volop! Zo is dat er ook weer uit

GrtZz

Super post dit! Geniet ervan!

Firecrack-R

Registered User
Net een hele vette nocturna gezien, pa nam wat meer afstand want die vond het super maar hij heeft af en toe last met z'n oren dus vandaar. Ricasa heeft lekker veel sier gebruikt, goed tempo heerlijke terremotto en wat een salute finale zeg. De laatste rits salutes voelde tot in je tenen. En dat alles op 15 meter afstand, moest de vonkenregen nog ontwijken whoehoe! Morgen lekker even naar de kust een amstel pakken en daarna nog even de stad bekijken ofzo. Gelukkig laten de vuurwerkshows nooit lang op zich wachten hier in Valencia, moet zeggen dat de omgeving me ook goed bevalt, vriendelijke mensen.

Salut

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
De mascletas en nocturnas waren prima, er stond niet zoveel als anderen jaren helaas.
wat toon al zei, er is gewoon minder doekoe.

ik denk dat 95% van het sierspul lidu was, en zelfs de mascleta lijnen waren niet van ricasa zelf hehe
desalniettemin zeer relaxed en de trueno nr 6 blijf je gewoon lekker voelen!

Op naar de grote shows vanavond!
ben erg benieuwd, er staan genoeg grotere kalibers ( 6 en 8 inch )

Bizzle

Registered User
De Mascleta gisteren in Pablo was zeker beter als die van de dag
ervoor.De Nocturna was ook heeel vet gisteren.Die ging goed los :happy:
en heerlijk dichtbij haha. De bedding voor vanavond is aardig gevuld
dus ben benieuwd wat dat word. Echt zin in... Nu eerst ff naar het strand !!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
De mascletas en nocturnas waren prima, er stond niet zoveel als anderen jaren helaas.
wat toon al zei, er is gewoon minder doekoe.

ik denk dat 95% van het sierspul lidu was, en zelfs de mascleta lijnen waren niet van ricasa zelf hehe
desalniettemin zeer relaxed en de trueno nr 6 blijf je gewoon lekker voelen!

Op naar de grote shows vanavond!
ben erg benieuwd, er staan genoeg grotere kalibers ( 6 en 8 inch )

Hoezo waren de lijnen niet van Ricasa?

Tony

Administrator
Medewerker
A.P.E Parente heeft gisterenavond 1 vand e twee grote shows in valencia stad geschoten.

shinji

Moderator
Medewerker
Zo dan, de heren van Parente zijn compleet los gegaan daar. Wat een waanzinnige escalatie-show is dit.

Bovenaan