32ste internationale vuurwerkfestival Valencia oktober 2011.

dick kroone

Registered User
wie schiet er eigenlijk op 9 oktober dan de mascleta op het plein?
en de avond shows op 8 oktober is er al bekend hoe laat dat plaats vind?
en dan de laatste vraag:tounge:
voor de 6e en 7e oktober huren jullie allemaal een auto of gaan de meeste met het openvaar vervoer?
mijn spaans is net zo goed als chinees en ben nog nooit met de metro geweest in spanje of spreek dat allemaal redelijk voor zich?
ow ja ik heb tijdens fallas een keer met een engels man gesproken die in sueca woont die had het erover dat op 9 oktober ook in de straten van valencia hier en daar ook mascleta's hangen. zijn er mensen die dit kunnen bevestigen.
of moeten we het doen met de 7 shows die bekent zijn.

nou hoe dan ook ik heb er zin in!

mickeyzegtboem

Registered User
Wie die mascleta op het plein schiet durf ik niet te beloven, staat niet eens aangegeven in de kalender van amigos pyrotechnia.
De avondshows starten om 0.00, en tien minuten nadat de eerste is afgelopen start de 2e.

De mascleta's in pobla zijn goed te doen met de metro, met als voordeel dat je gewoon kan drinken.
instappen op angel guimera, aangezien hier de juiste lijn vandaan loopt, en dan lijntje 1 (GEEL) richting Lliria.
Uitstappen op halte pobla de vallbona (http://maps.google.nl/maps?q=valenc...9644&sspn=4.217065,13.392334&vpsrc=6&t=h&z=16) en dan rechtdoor blijven lopen totdat je tegen de mascleta aanbotst.

Bij het kopen van een kaartje even opletten dat je een kaart voor zone a+b+c koopt.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Volgens mij is de mascleta op het plein de afgelopen 3 jaar geschoten door Ricasa. Is geen garantie dat het nu weer is maar wie weet.

dick kroone

Registered User
ik heb nog nooit een mascleta van marti gezien
maar als ik jullie kan geloven zit dat wel goed.
moet je bij de mascleta op het plein er vroeg bij zijn om een beetje bij het hek te staan
of is het niet zo druk als trijdens fallas de laatste dagen
hij begint om 2 uur neem ik aan?
1 ding weet ik wel heb er veel zin in!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mascleta op 't plein is niet zo hard en grootschalig als tijdens Fallas, maar evengoed de moeite waard. Als je een half uurtje van tevoren komt, kun je nog gewoon vooraan staan ook. No problem.
Wil je een harde Mascleta dan kun je de dagan ervoor naar Pobla de Vallbona (dorpje in de buurt). Die zijn een stukkie harder.

Michel_G

Zilveren Member
Thanks Drillz!

Moet zeggen dat Ricasa ook geweldig goede mascleta's schiet, maar ook Pirotecnia Caballer (Vicente) zet geweldige mascleta's en nocturna's neer. Zeker gezien de films van vorig jaar, had ik het niet erg gevonden als Vicente weer in Pobla geschoten had!

Met name het steppen van Vicente (zowel mines als tails) blijft gewoon heerlijk en Vicente kan ook echt heerlijk los gaan. Uiteraard kunnen ze dat bij Ricasa ook, gezien de nocturna bij Los Centelles tijdens Fallas.

Hoe dan ook weer genieten! (Want ook Marti op het plein kijk ik naar uit!)

PyroPlop32

Registered User
zo te zien schiet Thomas ook nog een showtje op het plein van Castellon 9 oktober:

Día 09/Octubre.- A las 21:00 Hrs. Castillo Fuegos Artificiales
Fuegos a cargo de Pirotecnia Tomas, Sl de Benicarlo/Castellon

76km van valencia af.

Poziloc

FPM Hangouderen
Thanks Drillz!

Moet zeggen dat Ricasa ook geweldig goede mascleta's schiet, maar ook Pirotecnia Caballer (Vicente) zet geweldige mascleta's en nocturna's neer. Zeker gezien de films van vorig jaar, had ik het niet erg gevonden als Vicente weer in Pobla geschoten had!

Met name het steppen van Vicente (zowel mines als tails) blijft gewoon heerlijk en Vicente kan ook echt heerlijk los gaan. Uiteraard kunnen ze dat bij Ricasa ook, gezien de nocturna bij Los Centelles tijdens Fallas.

Hoe dan ook weer genieten! (Want ook Marti op het plein kijk ik naar uit!)

Vorig jaar vond ik Vicente tegenvallen...de mascleta was aan de magere kan net als hun nocturna.
Ricardo daarintegen, pakte flink uit in zowel de mascleta als de nocturna.

Michel_G

Zilveren Member
My mistake, om een of andere reden dacht ik Vicente beide dagen schoot. Neem aan dat eerste dag dan Vicente en 2de dag Ricasa was? In dat geval was Ricasa absoluut de betere van de 2.

Ging mij ook met name om de twee nocturna's waar ik over sprak.

Thanks Donald!

Laatst bewerkt:

Bizzle

Registered User
Ben hier dus ook aanwezig zoals eerder vermeld :D ...
Dus als ik het goed heb is dit het " onofficiele programma" om het zo even te zeggen.

06/10 14.00uur mascleta in Pobla
06/10 22.00uur nocturna in Pobla
07/10 14.00uur mascleta in Pobla
07/10 22.00uur nocturna in Pobla
08/10 0.00uur de 2 grote shows waar het om gaat in de bedding in Valencia
09/10 14.00uur mascleta plein in Valencia
09/10 21.00uur show in Castellon

Mis ik nu nog iets ? Hoor het graag.
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Vorig jaar was er nog een showtje in Torrent... weet alleen de datum ff niet meer en de tijd. Nog ff opzoeken of dit jaar daar ook weer wat is.

Michel_G

Zilveren Member
Vorig jaar was er nog een showtje in Torrent... weet alleen de datum ff niet meer en de tijd. Nog ff opzoeken of dit jaar daar ook weer wat is.

Ik kwam er net achter dat uitgerekend ik dat showtje ook nog vermeld had in het topic van vorig jaar! (compleet vergeten!) http://www.freakpyromaniacs.com/for...werk-festival-valencia-2010-a.html#post230792

Linkje naar Amigos pirotecnia is niet meer (die pagina is ondertussen geupdate) maar was dus op de 9de. Zit echter nu al kwartier te zoeken maar kan nergens vermelding vinden dat er dit jaar weer een Castillo is op die dag.... Blijven nog maar even doorzoeken!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
7 Oktober is er normaal gesproken ook altijd een leuke show in Albaida (90km) en 9 van de 10 keer word deze door Europla de Belgida geschoten.

Bovenaan