Zwangere vrouw verloor kindje door vuurwerkongeluk

Moontan

Moderator
Medewerker
Zwangere vrouw verloor kindje door vuurwerkongeluk

'Een van mijn patiënten was zwanger toen zij werd getroffen door een stuk vuurwerk. Door de operatie en de stress verloor zij haar kind.' Dat zei oogarts Tjeerd de Faber zondag in Dit is de Dag.

Vandaag maakte de NOS en Veiligheid NL bekend dat er rond de afgelopen jaarwisselingen 574 mensen op de spoedeisende hulp zijn beland met vuurwerkletsel. Dat is 18 procent minder dan vorig jaar, toen er nog ruimere afsteektijden van kracht waren

Radiofragment:

http://m.radio1.nl/mobiel-radio1/gemist/fragment/170393

Moontan

Moderator
Medewerker
Het is onze taak nu om te achterhalen of dit verhaal klopt, want ik geloof het gewoon niet.
Mocht het verhaal niet kloppen of verdraaid zijn kunnen we dat aan de orde stellen.
Een arts heeft beroepsgeheim maar dat geldt toch niet voor het oog ziekenhuis in Rotterdam waar Faber werkt?
Heeft zo,n actie zin?

Pyromaniac 1975

Registered User
Sorry voor mijn uitlating.
Maar ik geloof hier werkelijk geen snars van.
Dit lijkt me de zoveelste leugen om maar zoveel mogelijk opstand te veroorzaken.

AWG

Registered User
helaas kan dit technisch gezien wel gebeuren, stress, te zware krachtinspanning,operatie, korte tijd heel ziek zijn etc etc zijn allemaal oorzaken van voortijdig einde van de zwangerschap.
met name in een heel vroeg stadium zijn sommige vrouwen hier gevoelig voor.

maar dat neemt niet weg dat ik het erg kwalijk vind dat een arts dit aanvoert om zijn punt maar duidelijk te krijgen.
dat is gewoon op een ziekelijke manier op het gevoel spelen van mensen om je zin te krijgen, nul respect voor die man, had al geen hoge pet van hem op, en bij deze is dat voor mij maar weer waarheid gebleken.
engnek.

RedBaron

Registered User
Ja, maar die Oogarts grijpt alles aan om het vuurwerk maar van alles te betichten. Het moet wel een verdomd groot stuk vuurwerk zijn wil ze daardoor een kindje verliezen, even goed heel erg, maar ik geloof er ook maar bar weinig van.

AWG

Registered User
Ja, maar die Oogarts grijpt alles aan om het vuurwerk maar van alles te betichten. Het moet wel een verdomd groot stuk vuurwerk zijn wil ze daardoor een kindje verliezen, even goed heel erg, maar ik geloof er ook maar bar weinig van.

officieel (ik geloof in een hiernamaals, dus die discussie ga ik alvast niet aan) heb ik nog een broer of zus, mijn moeder hielp mijn vader met het kruien van 5 kuub zand, die krachtinspanning was genoeg om een miskraam te krijgen(mijn moeder wist niet op dat moment dat ze zwanger was,maar voelde pas dat het mis was toen het mis was). vrij persoonlijk verhaal, maar ik vind zwangerschappen en dergelijke altijd iets kostbaars en iets tussen aardse en geestelijke dimensies , om daar zomaar een oordeel ten nadele van een vrouw over te hebben.

de kracht en de druk die mijn moeder op haar lichaam zette om die kruiwagen voort te bewegen(zand heeft een vrij groot soortelijk gewicht) was genoeg...
het heeft niks met de grootte van het vuurwerk te maken, die vrouw kreeg waarschijnlijk wat in haar oog, dat gaf stress, dat moest eruit gehaald worden operatie en stress , en als dat in een prematuur stadium gebeurd kun je de sjaak zijn...
niet leuk niet fijn en zeer ellendig maar helaas een harde waarheid.

dat wat betreft dat ie dit aangrijpt is ook zeer kwalijk en eerlijk gezegd zeer schofterig, maarja ik heb al een tijdje geprobeerd duidelijk te maken dat ze met niets zullen stoppen om hun zin door te drijven....
zelfs het overeen lopen van zogenaamd andermans leed en dan daarmee je punt maken, en het gebruiken van een persoontje een wezentje wat zich nu in een andere dimensie bevind(ik geloof hemelse).
dat is precies de reden dat ik het zo,n engnek vindt.

ik kijk wellicht anders naar de dingen dan andere mensen, dat moet(als je dat kunt) me maar vergeven, maar ik geloof dat vroeg of laat dit soort duistere slinkse zaken weer op het bordje terugkomen.

ook al vind je dat je nog zoveel mensen kunt helpen, je kunt mijns inziens niet een ongeboren kind van een vrouw die heel veel verdriet daarom heeft gehad erbij halen op nationale tv om domweg een punt te maken. dus ik blijf bij mijn statement: ENGNEK.

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User
t.

ik kijk wellicht anders naar de dingen dan andere mensen, dat moet(als je dat kunt) me maar vergeven, maar ik geloof dat vroeg of laat dit soort duistere slinkse zaken weer op het bordje terugkomen.

ook al vind je dat je nog zoveel mensen kunt helpen, je kunt mijns inziens niet een ongeboren kind van een vrouw die heel veel verdriet daarom heeft gehad erbij halen op nationale tv om domweg een punt te maken. dus ik blijf bij mijn statement: ENGNEK.

ieder zijn mening AWG. ook al is die totaal afwijkend van wat andere of ik denken. Ik mag dat wel.. er hoeft dus ook niks vergeven te worden. En dat jij een gelovig mens bent ook dat moeten personen maar simpel weg respecteren en je in je waarde laten zoals jij ook allicht andere in hun waarde laat met hun mening en\of overtuiging.

wat betreft dat kindje, dat is natuurlijk een ideaal middel om de opinie van het gemiddelde publiek natuurlijk te bewerken. Ideaal. Dat wij hier doorheen prikken en de media dit allemaal voor zoete koek aannemen en zich niet even wat kritischer opstellen is inmiddels bekend, zeker bij ons.

AWG

Registered User
dat is het ook kerel , maar dat is het zeer vuile spel wat ze spelen, en hoe eerder we aanvaarden dat dat het nivo is waarop dit door hun uitgespeeld gaat/zal worden hoe beter het voor ons is.

inmiddels mag het wel duidelijk zijn dat ze niet veel consideraties hebben alles wat ze meegemaakt hebben, daar ze het opnemen in hun ''anti'' verhaaltje.
ik op zijn plek zou mijn ogen uit mijn kop schamen om een miskraam te gebruiken(misbruiken) om mijn punt duidelijk te maken.
maarja een oog-arts gaat over de ogen dus ogen uit de kop schamen zal er wel niet bij zijn vermoedt ik.

triest..

GMP82

Zilveren Member
Ik krijg hier maar 1 groot argwanend gevoel bij: Een kat was blijkbaar niet gevoelig genoeg...

Ik hoop overigens - net als bij het katverhaal (verhalen...) - het niet waar is, want je gunt het niemand.
Dan nog, mocht het wel kloppen, zou ik er nog wel het zijne van willen weten. Over wat voor vuurwerk hebben we het. Wat voor omgeving? Wat was de situatie, etc.

Ik krijg in ieder geval weer een heel erg smerige smaak in m'n smoel...

KoenL

Registered User
Meneer Faber vervuilt wederom de discussie met een (zeer heftig) argument dat niet te verifiëren is.

nieuws-uit-de-fabeltjeskrant.jpg

petertje23

Registered User
Door stress kan er een miskraam komen, dat is algemeen bekend.
Of er zoveel stress door vuurwerk kan komen? dat niet.

Of deze "dokter" zoiets kan zeggen met zijn geheimhoudings plicht?

AWG

Registered User
Door stress kan er een miskraam komen, dat is algemeen bekend.
Of er zoveel stress door vuurwerk kan komen? dat niet.

Of deze "dokter" zoiets kan zeggen met zijn geheimhoudings plicht?

Een van mijn patiënten was zwanger toen zij werd getroffen door een stuk vuurwerk. Door de operatie en de stress verloor zij haar kind.' Dat zei oogarts Tjeerd de Faber zondag in Dit is de Dag.

dat is door de gevolgen van vuurwerk gekomen die stress.

het probleem wat ik er mee heb is dat hij werkelijk allerlei toeren uithaalt om zijn zin door te drijven, de discussie of het al dan niet door vuurwerk kwam en of het wel of niet fabeltjes zijn daar kom je nooit achter, de officieele lezing zal toch van een dokter geloofd worden.
en het kan ook best zo geweest zijn, ook al komt dat ons niet goed uit(hetzelfde als met dat verhaal van dat hondje wat gesneuveld is maandje terug) laten we niet volkomen de realiteit uit het oog verliezen dat dit ook een waargebeurd verhaal kan zijn.

de vraag is of hij dit kan maken, nee dat kan hij vanuit ethisch oogpunt niet maken, probleem is mensen houden er allemaal een eigen vorm van ethiek op na.
voorbeeld:
je bent de dag voor zijn sterven erachter gekomen dat een goede vriend van jou vreemd was gegaan, bij zijn begrafenis is zijn vrouw in tranen om het verlies, ga je dan ook vertellen dat hij eigenlijk een vreemdganger was , en dat allemaal ten doel van de lieve waarheid?? of laat je het zoals het is, slikt het in en houdt je je mond erover.
desgevraagds vertel je de waarheid, maar anders houdt je wijselijk je mond.

en faber heeft blijkbaar geen enkele scrupules om zijn zin door te drijven, en met zijn waarheid op de proppen te komen ook al betreft het hier zoiets tragisch., zijn doel heiligt alle middelen en daarmee is hij net zo erg als bonte.(al weet ik niet zeker of bonte ook zo ver gaat dat ie zulk leed misbruikt, al zou het me niks verbazen)

Bovenaan