SHOW Zutphen 06-09-24

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Datum: 6 september 2024 21.30
Adres: Zutphen
Reden: Kermis
Schietbedrijf: HF events

Juul

Moderator
Medewerker
Dit was een heurlijke show met veel salutes 👂
Hierbij alvast een aantal foto's, video zit in de edit.
En kan er misschien gekeken worden of het mogelijk is om meer dan 5 foto's per keer te plaatsen?

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

Schuim

Moderator
Medewerker
Heb dit opgenomen met een nieuwe microfoon, laat weten wat je ervan vind.

Nou ben ik is even aan het graven geweest in je video's om wel een eerlijke vergelijking te kunnen maken.
Maar de combi, van consu cakes + shells op een open veld is wat zeldzaam :D

Maar als je de shows van Gorinchem en Koningsnacht Hoogland (enkel consu) er bij gepakt en valt me vooral op dat deze mic veel meer diepte heeft, waar het bij die andere films meer als een strakke snare klinkt.
Maar vooral het geluid van het afschieten van de shells krijg ik het wel warm van :)

Juul

Moderator
Medewerker
Nou ben ik is even aan het graven geweest in je video's om wel een eerlijke vergelijking te kunnen maken.
Maar de combi, van consu cakes + shells op een open veld is wat zeldzaam :D

Maar als je de shows van Gorinchem en Koningsnacht Hoogland (enkel consu) er bij gepakt en valt me vooral op dat deze mic veel meer diepte heeft, waar het bij die andere films meer als een strakke snare klinkt.
Maar vooral het geluid van het afschieten van de shells krijg ik het wel warm van :)
Normaal gebruik ik bijna altijd de Rode stereo videomic pro of als ik zo minimalistisch spul mee wil spelen gebruik ik de camcorder geluid.
Dat is wel Dolby digital 5.1 surround sound.
Maar omdat ik vaak veel bijgeluid/stemmen van mensen hiermee opneem had ik een tijdje terug Comica Traxshot pro aangeschaft.
Hiermee kun je de 2 microfoons richten naar het vuurwerk en neemt geluid erom heen en er achter niet op.

Maar heb met dat ding nooit fatsoenlijk geluid uit gekregen, tot gisteren. Na wat klote lijkt het nu aardig te klinken.
Hoewel ik compleet alleen stond met geen publiek omheen heb ik deze toch getest.
Maar het is wel inderdaad anders dan de Rode microfoon.
Bij Hoogland gebruikte ik gewoon de microfoon van de camcorder, dat is na mijn idee heel stuk platter geluid met minder bass. En ook wat meer ruis.

Tijdens Ruhrorter Hafenfest gebruikte ik ook de Rode, hier hoor je duidelijk veel stemmen op de achtergrond.

Schuim

Moderator
Medewerker
Dat is een chic dingetje om te zien zeg!

Ik hoor de laatste tijd wel vaker dat mensen toch de shotguns prefereren boven de klassieke Rode modellen. Mede om de zelfde klacht die jij nu benoemt, maar ook omdat het veel meer de nadruk legt op het geluid wat we allemaal nou echt willen horen :)
Maar je wil er ook weer niet te dicht boven op staan. Leuke test voor met een consu show.

Ben dan ook wel erg benieuwd hoe die het op pakt met publiek er om heen. In theorie zou je die voor 90% moeten kunnen weg drukken.

Juul

Moderator
Medewerker
Dat is een chic dingetje om te zien zeg!

Ik hoor de laatste tijd wel vaker dat mensen toch de shotguns prefereren boven de klassieke Rode modellen. Mede om de zelfde klacht die jij nu benoemt, maar ook omdat het veel meer de nadruk legt op het geluid wat we allemaal nou echt willen horen :)
Maar je wil er ook weer niet te dicht boven op staan. Leuke test voor met een consu show.

Ben dan ook wel erg benieuwd hoe die het op pakt met publiek er om heen. In theorie zou je die voor 90% moeten kunnen weg drukken.
Heb al eerdere shows hiermee opgenomen, maar toch gekozen tijdens de edit om andere geluid te pakken. Veel problemen gehad met mix tussen harde en zachte knallen.

Maar ik ga hem in iedergeval elke keer mee nemen om te kijken hoe hij het doet.
Qua prijs kun je ook niet te veel van verwachten, maar in combi met Zoom h1n of een laptop kun je nog aardig geluid uit krijgen.

Juul

Moderator
Medewerker
Ik moet zeggen dat Katan onder de nieuwe vlag van Hello Fireworks er wel wat leukers van maakt. Voor kermis weer acceptabel en best vermakelijk
Helemaal mee eens. Dit was een zeer prima show, al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel veel dezelfde dingen continue zag terug komen. Had iets meer variaties in mogen zitten.

Bovenaan