Zo'n anonieme brief voelt bedreigend'

Moontan

Moderator
Medewerker
'Zo'n anonieme brief voelt bedreigend'

De brief die vuurwerkhandelaar Carlo Rotte in Meliskerke kreeg, voelt volgens hem een beetje bedreigend.

MELISKERKE - 'Laat al uw vuurwerk direct op het strand ontploffen met medewerking van de EOD', suggereert een anonieme briefschrijver aan vuurwerkhandelaar Carlo Rotte te Meliskerke.
Hij ontving vrijdagochtend een aan zijn Vuurwerkpaleis geadresseerde, volgekladde enveloppe. Daarin zat Rotte's vuurwerkfolder met een briefje erop geplakt. Op de enveloppe staat niet alleen 'Moge ons Walcheren bomvrij blijven nav 13 november Parijs', maar ook 'Je weet maar nooit. U Durft!' geschreven.

Politie
De link die de anonymus legt naar de terroristische aanslagen in Parijs vorige maand, geven Rotte een naar gevoel. "Het voelt ergens bedreigend. Ik heb vrijdagmiddag toch maar de politie gebeld en zij nemen het serieus. "Het is vast iemand die niet van vuurwerk houdt, maar om dat zo te doen. Ik begrijp echt niet wat zo iemand bezielt."

De anonieme schrijver pende op het briefje: 'Misschien is het beter dat u al dit geweld dumpt in het Midden Oosten om met bommen en geweld niet onze mooie wereld tot puinhoop te maken.'

Siervuurwerk
Rotte: "Ik snap dit niet hoor. Wat bedoelt 'ie eigenlijk? Op sociale media kun je her en der lezen dat mensen zich afvragen of je van die harde knallen moet hebben op Oud en Nieuw. Maar ja, siervuurwerk is ook gewoon mooi om te zien, vind ik. Dat heeft toch niets met Parijs te maken. Zoiets als dit heb ik trouwens nog nooit meegemaakt."

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/zo-n-anonieme-brief-voelt-bedreigend-1.5533635

Zaliotuur

Registered User
Dreigen met geweld is ook blijkbaar ook al salonfähig nu voor de haters. Hoe halen ze het in hun hoofd, het lijkt wel religieus fanatisme waarmee sommige haters er in gaan.

joszie

Zilveren Member
Pfff. Wat een onzin. Als je zulke briefjes schrijft dan heb je het niet helemaal helder in je bovenkamer.

Bovenaan