Zena Trophy 2015 Be there!

Pieter

Registered User
12036785_879838565444495_657789377059314082_n.jpg

19:00 is de tweede show van de dag :grin:

hardcore0438

Registered User
Grote kalibers zijn leuk , maar met een goed ontworpen show mis je ze bijna niet :). Verder zijn de mascleta en dagshow ook uniek om mee te maken in die omgeving. Zelf had ik liever ook wat grotere effecten de lucht in zien gaan maar ik ga er vanuit dat het weer een leuke editie word.

PyroPlop32

Registered User
Dat is het juist de show is ontworpen met de grotere kalibers erin, de vraag is of ze de show nog kunnen wijzigen zodat er bijvoorbeeld meer 4" en 5" geschoten kan worden

Dit is gewoon ruk natuurlijk max 5" voor het grootste festival van noord europa en op FB lees ik zelfs "het grootste/beste vuurwerk festival van de wereld".
Ik kan er niks anders van maken ook al kunnen ze er verder niks aan doen.

De mascleta en de dagshow zal er geen/amper last van hebben maar de spektakelshow word zo wel gewoon een stuk minder
spektakel vind ik.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Het is gewoon niet anders Fred.
Het is ern dag vol vuurwerk, muziek en gezelligheid plus het is gratis. Gewoon lekker genieten.

Z@P

Registered User
Het waren maar een paar 8inchers vorig jaar en zoveel indruk maakten ze niet op mij op de Italiaanse cilinder met salutes na dan. Had op z'n minst wel 6" verwacht, zeker op 125 meter lijkt me dat prima. Grote kalibers zijn de kers op de taart voor mij maar maken natuurlijk geen goede show.

Zeker als big smile de show weer schiet gaat dat helemaal goedkomen, als je ziet wat ze in Franeker hebben gedaan en de afgelopen 2 edities.

Vond die in bullingen wel beter dan afgelopen jaar.

Geelse kanaalfeesten 2012, vond ik echt top. Met veel en dikke shells.

Heb er zin in.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

KoenL

Registered User
Dat is het juist de show is ontworpen met de grotere kalibers erin, de vraag is of ze de show nog kunnen wijzigen zodat er bijvoorbeeld meer 4" en 5" geschoten kan worden

Dit is gewoon ruk natuurlijk max 5" voor het grootste festival van noord europa en op FB lees ik zelfs "het grootste/beste vuurwerk festival van de wereld".
Ik kan er niks anders van maken ook al kunnen ze er verder niks aan doen.

De mascleta en de dagshow zal er geen/amper last van hebben maar de spektakelshow word zo wel gewoon een stuk minder
spektakel vind ik.

Kijk eens wat Big Smile Fireworks neerzet met concumenten vuurwerk, singelshots en profmines. Het is ********* dat alles op het laatste moment veranderd, maar er zal echt alles aan worden gedaan om hier een gave show neer te zetten.

PyroPlop32

Registered User
ik heb er ook geen twijfels over dat het een gave dag gaat worden met mooie shows die je bijna nergens anders ziet en goede 5" bommen op een leuke afstand is ook niet slecht natuurlijk, maar zoals Z@P zegt de kers op de taart missen we helaas wel.

het weer ziet er goed uit voor zaterdag en we gaan in ieder geval genieten!
ik wens alle bouwers en designers heel veel succes !

bridge

Bronzen Member
In Knokke was er een paar jaar geleden ook een probleem met de vergunning en mochten er geen salutes geschoten worden en was max kaliber 6 inch.

Er zijn trouwens in belgie heel wat shows te vinden waar je veel dichter staat dan op 125 mtr en waar toch zeker 6 inch geschoten wordt. Bij het eerste Valentijnsvuurwerk herinner ik me zelfs 10 inch.

Voor de veiligheid maakt het niet zo veel uit. Zeker niet als je wel salutes schiet. als het fout gaat gaat het fout. ook met 5 inch.

Firecrack-R

Registered User
Blijft toch een apart verhaal dan. Geen regelgeving omtrent afstanden maar als de brandweer een slechte dag heeft hebbie pech, of zoiets.

In Knokke een paar jaar terug was ik wezen kijken bij een show van Intermede, als ik het goed het schieten ze er max 8''. Toen stond ik aan de zijkant, lekker dicht bij de mortiertjes. Het kan nooit meer geweest zijn dan 75-100 meter. Buisjes wel mooi richting de zee gericht, niks aan het handje.

Raar volk die Belgen.

Tony

Administrator
Medewerker
Blijft toch een apart verhaal dan. Geen regelgeving omtrent afstanden maar als de brandweer een slechte dag heeft hebbie pech, of zoiets.

In Knokke een paar jaar terug was ik wezen kijken bij een show van Intermede, als ik het goed het schieten ze er max 8''. Toen stond ik aan de zijkant, lekker dicht bij de mortiertjes. Het kan nooit meer geweest zijn dan 75-100 meter. Buisjes wel mooi richting de zee gericht, niks aan het handje.

Raar volk die Belgen.

Zo is het niet helemaal.
Als je een veiligheidsplan inlever waarop je per mm vuurwerk 1 meter afstand tot het publiek berekend dan word daar ook naar gewerkt en moet de brandweer zich hieraan houden. En 125mm is daar precies het maximum omdat het publiek bijna rondom het vuurwerk kan staan. Ik vind het niet meer dan logisch.

PyroPlop32

Registered User
Dit was dus eigenlijk al langer bekend en het was helemaal niet de bedoeling om grotere kalibers te schieten of heb ik het nu fout ?
misschien wel de bedoeling maar onmogelijk op die locatie.

en betekend het nu ook dat het publiek dichter op de shows staat ?

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Fred, dit is kort geleden naar voren gekomen vanuit de brandweer. Daarom is iedereen de afgelopen week druk geweest om hun show(s) aan te passen. Er staan nu hele mooie 8" ricasa shells stof te happen. En denk jij dat Original/Zena Be duur spul laat bestellen als ze weten dat je het niet kan gebruiken?

Kunnen we nu weer verder naar het leuke deel van de trophy?

Joyce

Registered User
12002835_880493248712360_6269830303881086996_n.jpg

De wedstrijd waar heel de Zena Trophy om draait!
Like als je deze show ook niet wil missen!
#zenatrophy #zt15 #wedstrijd

Dennis010

Registered User
Beetje lastig liken op een vuurwerkforum :-/

Reageer anders even op de vraag op Facebook op je evenement Joyce, of er ook drones meegenomen mogen worden.
Lijkt me handig voor de veiligheid van iedereen dat jullie dit even duidelijk laten weten dat dit niet mag. (mag ik hopen)

Bovenaan