Zena Trophy 2015 Be there!

gizmo75

Registered User
Ze zijn bij Zena niet scheutig voor wat betreft het geven van informatie. Vrijwilligers waarvoor?

Haha, om de WC's schoon te houden. Iets voor jou...Fred? ;-)

En ze zoeken iemand om het bier vloeiende te houden op de tap... ;-)

Geintje natuurlijk! Dit soort evenementen draait voor een deel altijd op vrijwilligers. Maar hou er wel rekening mee dat het ervoor kan zorgen dat je misschien niet alles mee kunt maken of zien. Vraag dat dus even goed na van tevoren om teleurstelling te voorkomen!!

Joyce

Registered User
11850495_878754618886223_7643993700134769614_o.jpg

Nog 1 week en we gaan helemaal looooos! Hebben jullie er al zin in?

Tony

Administrator
Medewerker
Tot hoeveel mm word er dit jaar geschoten ? 150mm/200 mm ?

Er is de laatste weken zeer hard gewerkt aan de trophy en daarbij behoort ook het veiligheidsplan voor de Trophy.
Het veiligheidsplan laat geen grote kaliber dan 5" (125mm) toe. Ondanks dat er geen wettelijke regels zijn in Belgie wat betreft afstanden houd Zena Vuurwerk Belgie zich aan de veiligheidsafstand van 1 meter per mm. Dus de 125mm shells hebben een veiligheidscirkel van 125mm waardoor de veiligheidscirkel netjes binnen het evenemententerrein blijft.

Uiteraard houden ze in Belgie ook wel van dikke knoepers maar helaas gaat dat op dit terrein niet lukken al moeten we natuurlijk niet vergeten dat je met 125mm nog steeds heel veel kan doen en het nog steeds een fantastisch evenement is.

Tony

Administrator
Medewerker
Haha, om de WC's schoon te houden. Iets voor jou...Fred? ;-)

En ze zoeken iemand om het bier vloeiende te houden op de tap... ;-)

Geintje natuurlijk! Dit soort evenementen draait voor een deel altijd op vrijwilligers. Maar hou er wel rekening mee dat het ervoor kan zorgen dat je misschien niet alles mee kunt maken of zien. Vraag dat dus even goed na van tevoren om teleurstelling te voorkomen!!

Ik hoop het niet want als ik een bombardeo neerknalt dan heb je gelijk voor de hele dag genoeg :)

GMP82

Zilveren Member
Filmpje verdient wat mij betreft al de orginaliteits prijs.
Super gedaan.

Super originele presentatie. Heel leuk gedaan mannen!! Deze presentatie verdient inderdaad al een mooie prijs!!

Dank sigaar en fred! Laten we hopen dat de show zelf minstens zo gewaardeerd wordt :XD: We hebben er in ieder geval ons best op gedaan, net zoals dit filmpje.

Ook nog even een dikke thumbs up voor Patrick ;-) We hebben het hem niet gemakkelijk gemaakt (heel script aangeleverd voor de film). Is weliswaar uiteindelijk alsnog anders geworden, maar hij heeft er absoluut iets leuks van gemaakt!

Firecrack-R

Registered User
Er is de laatste weken zeer hard gewerkt aan de trophy en daarbij behoort ook het veiligheidsplan voor de Trophy.
Het veiligheidsplan laat geen grote kaliber dan 5" (125mm) toe. Ondanks dat er geen wettelijke regels zijn in Belgie wat betreft afstanden houd Zena Vuurwerk Belgie zich aan de veiligheidsafstand van 1 meter per mm. Dus de 125mm shells hebben een veiligheidscirkel van 125mm waardoor de veiligheidscirkel netjes binnen het evenemententerrein blijft.

Uiteraard houden ze in Belgie ook wel van dikke knoepers maar helaas gaat dat op dit terrein niet lukken al moeten we natuurlijk niet vergeten dat je met 125mm nog steeds heel veel kan doen en het nog steeds een fantastisch evenement is.

Toch wel erg zonde om jezelf beperkingen op te leggen, als je in een land schiet zonder wettelijke regels. Ik snap wel dat Zena graag aan de veiligheid denkt (en moet denken) maar iedereen houd toch van die dikke klapperts...

Maar goed ik mag niet klagen.

Tony

Administrator
Medewerker
Toch wel erg zonde om jezelf beperkingen op te leggen, als je in een land schiet zonder wettelijke regels. Ik snap wel dat Zena graag aan de veiligheid denkt (en moet denken) maar iedereen houd toch van die dikke klapperts...

Maar goed ik mag niet klagen.

Je kan het zo gek maken als dat je zelf wilt maar er hoeft maar 1 ding fout te gaan en je bent klaar.

Firecrack-R

Registered User
Je kan het zo gek maken als dat je zelf wilt maar er hoeft maar 1 ding fout te gaan en je bent klaar.

Ja als er een rek met salutes omvalt zijn we ook allemaal de klos, ik ben van mening dat je makkelijk groot kaliber veilig kan schieten. Dit MITS je een aantal (veiligheids) stappen onderneemt. Gewoon wat Zena op evenementen altijd doet; De grote buizen individueel, los van elkaar diep in het zand graven. Desnoods nog een paar graden naar achter (weg van het publiek) laten hellen zodat de shell in het geval van een dead shell niet tussen het publiek valt. Dan kan je in mijn inziens makkelijk 8 inch schieten op een meter of 120.

Ik vind de 7 inch in Valencia ook wat truttig. Maagoe. Ik snap ook wel dat Zena zich geen fouten kan permitteren en het in het geval van een ongeluk aansprakelijk kan worden gesteld etc etc.

Ik heb er hoe dan ook super veel zin in! De regels in Nederland zijn een heel stuk strenger.

Tony

Administrator
Medewerker
Dat klinkt leuk maar hangt wel van het schietveld en waar het publiek staat :)

Het is een totaal ander veld dan in Bree

Firecrack-R

Registered User
Dat klinkt leuk maar hangt wel van het schietveld en waar het publiek staat :)

Het is een totaal ander veld dan in Bree

Aha, het is dus niet zo gemakkelijk als in Bree. Ik denk dat ik dan al een vermoeden heb waar dit mee te maken heeft. Ik laat me verrassen.

Het weer ziet er voorlopig goed uit.

Bovenaan