Zeeuwse jongen gewond door vuurwerkbom

KruitFreak

Registered User
Article: Zeeuwse jongen gewond door vuurwerkbom

Toegevoegd: 17 november 2010 - 19:27 uur
Bron: HVZeeland.nl

HOEK - In Hoek is vanmiddag iemand zwaargewond geraakt nadat een vuurwerkbom ontplofte. Dat meldt de politie.

Vanmiddag rond 14.40 uur kwam bij de meldkamer van de politie de melding binnen dat er een vuurwerkbom was afgegaan in de Burgemeester Hendrik Wolferthof in Hoek en dat daarbij iemand gewond was geraakt.

Een drietal jongens in de leeftijd van 14 en 15 jaar hadden samen een vuurwerkbom gemaakt middels koperen pijpjes en het kruit van een aantal strijkers. Ze hadden het kruit in de pijp gestopt en één van de jongens was naar buiten gegaan en had de koperen pijp dichtgeslagen met het gevolg dat de pijp ontplofte.

Het slachtoffer, een 14-jarige jongen is met de ambulance naar het Universitair Ziekenhuis in Gent gebracht. Hij liep zware verwondingen aan zijn hand op. De gealarmeerde traumahelikopter uit Rotterdam is niet meer ingezet.

KoenL

Registered User
Re: Article: Zeeuwse jongen gewond door vuurwerkbom

Michel heeft het bericht ook op de frontpage geplaatst. De reacties zijn daar nu ook te zien.

quexx

Registered User
Ik blijf het toch raar vinden dat dit elk jaar weer gebeurd. Kinderen lezen en horen dit soort dingen toch ook op internet en of in het nieuws?
en dan toch zelf gaan proberen. Voor die jongen vindt ik het wel triest maar ook eigen schuld dikke bult

funkie x

Registered User
inderdaad eigen schuld dikke bult maar ik vind ook dat je zulke berichten niet onopgemerkt kan laten.
dit gebeurt elk jaar en ik vind dat er eigenlijk extra aandacht aan moet worden gegeven bij voorlichtingen.
blijkbaar doet een persbericht jongeren niet zo veel.

Mystifying Sage

Registered User
Wellicht is het juist die spanning en de adrenaline wel waarom mensen dit, zelf knutselen en met illegaal vuurwerk bezig zijn, blijven doen....

De spanning dat je gepakt kan worden, de spanning dat het mis kan gaan...En de kick als het wel goed gaat...

Dat moet je zien weg te halen. Een straf van bureau HALT schrikt echt niet af.....En als je jong bent zie je nu eenmaal geen gevaar ergens in (tenminste toen ik zo jong was, was ik ook zo naief als de pest)

Neemt niet weg dat het voor de persoon in kwestie sneu is, maar EIGEN SCHULD DIKKE BULT.....

Dit zal, zolang er vuurwerk bestaat en verkocht blijft worden legaal of illegaal, blijven voorkomen... Maar zeg nou zelf, koperen pijp??? Dicht slaan??? tja getuigd niet van enige kennis van vuurwerk...

KruitFreak

Registered User
Je merkt dat jonge gasten die niet veel geld hebben andere dingen gaan proberen om tot een harde knal te komen. Een doos Pirats kost geen drol een een stuk pijp pakken we gratis bij pa uit de schuur...

Helaas gaat het erg vaak mis en als zo'n jongen met nog een hele toekomst voor zich nu al vingers of een hand moet missen is dat erg triest.

Campagne moet blijven maar willen ze jongeren echt bereiken dan denk ik dat ze ook voorlichting moeten geven op middelbare scholen. Wellicht met vuurwerkslachtoffers erbij want die zijn er na al die jaren helaas in overvloed.

Voor de nieuwe freaks, onze mooie jaren negentig slogan: Je bent een rund, als je met vuurwerk stunt!

Bovenaan