zeer intresant!!!!

P

poziloc

Guest
Na dagelijks veel berichten te verwijderen met antwoorden zoals vet, cool,gaaf en de nodig Breezah/Msn taal...oftewel onnodige posts,
zijn we het een beetje zat aan het worden!!
Dit geld vooral voor het Knalvuurwerk gedeelte!!!
Zoals ook vragen neerzetten die al meerdere keren zijn beantwoord!
Nieuwe topics maken met vragen die allang beantwoord cq behandeld zijn!!
Berichten plaatsen in Breezah/Msn taal!!!
dit wordt direkt verwijderd!!! met een pm erachter aan met een waarschuwing!!!
Dit geld voor zowel de nieuwe als de oudere gebruikers!!
we krijgen ook regelmatig pm's van leden, die zich aan dit soort gedrag ergeren.

Dus mensen let aub even op, wat jullie posten
kijk even je bericht na, voordat je hem plaatst!
Het is een kleine moeite en voorkomt een hoop ergenis

We attenderen jullie er ook op, om dit even op je gemak door te lezen
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=669

p.s. ik laat dit expres even open voor reacties/meningen
wil toch welleens weten wat er precies leeft

Laatst bewerkt:

Kobajo

FPM Filmer
Poziloc,

Dank je wel voor deze actie.

Hoe dichter we bij oud en nieuw komen, hoe lager het niveau van de posts. :w

Grizmo Raizor

Registered User
Je en... wat is dan zo heel interessant?? Hehehe.. Nee ik begrijp het helemaal ik wordt er af en toe ook wel gestoord van. Het maakt het forum meteen een stuk overzichtelijker wanneer die zooi niet gepist wordt. Dus lijkt me dit een goede oplossing.

GMP82

Zilveren Member
Helemaal mee eens! Een beetje ABN en gebruik van leestekens kan zeker geen kwaad in sommige posts van de afgelopen weken. :w

Vavoom

Registered User
Kobajo zei:
Poziloc,

Dank je wel voor deze actie.

Hoe dichter we bij oud en nieuw komen, hoe lager het niveau van de posts. :w

Ben het helemaal met je eens Kobajo.
Bij mij is het zelfs zo dat ik daardoor steeds minder vaak het forum lees.
Dus... hoe dichter bij oud en nieuw, des te minder ben ik op het forum te vinden.

Tony

Administrator
Medewerker
Vavoom zei:
Ben het helemaal met je eens Kobajo.
Bij mij is het zelfs zo dat ik daardoor steeds minder vaak het forum lees.
Dus... hoe dichter bij oud en nieuw, des te minder ben ik op het forum te vinden.

Wij worden er natuurlijk ook doodziek van maar soms is het gewoon niet tegen te houden. Binnenkort hebben wij er een aantal nieuwe moderators bij die precies hetzelfde denken. Hopelijk kunnen we dan 90% van die onzin posts tegenhouden. :w

Zaliotuur

Registered User
Goede actie! Is het geen idee om het "report post"-feature op te nemen in dit forum? Dit is een soort van report button die iemand kan aanklikken en dan kan hij/zij aangeven waarom deze post weg moet of moet worden geedit, dan komt er een lijst bij de moderators/admins terecht.
Dit is de button:
report.gif
Voorbeeld hier (dit is een forum wat totaal niet over vuurwerk of iets dergelijks gaat, het gaat hier louter om de functionaliteit!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Zaliotuur zei:
Goede actie! Is het geen idee om het "report post"-feature op te nemen in dit forum? Dit is een soort van report button die iemand kan aanklikken en dan kan hij/zij aangeven waarom deze post weg moet of moet worden geedit, dan komt er een lijst bij de moderators/admins terecht.
Dit is de button:
report.gif
Voorbeeld hier (dit is een forum wat totaal niet over vuurwerk of iets dergelijks gaat, het gaat hier louter om de functionaliteit!

begrijp jou idee... alleen denk ik dat het dan helemaal uit de hand gaat lopen en het niet meer te behappen valt voor de mod/admins.

bedoel dus dat jan en alleman die functie gaat gebruiken voor de meest onzinnige dingen

tattoogirl

Registered User
groot gelijk helemaal mee eens . maar toch ook een vraagje,

zoals sommige al weten ben ik gedeeltelijk gehandicapt, maar ik ben ook een vuurwerk freak, en kom met heel veel plezier op deze site ik vind dit egt een toppertje, soms is het voor mij onmogelijk om te typen met me handen, dit vanwege mij ziekte, en zal ik moeten tikken met een hulpstuk, dit is zeer vermoeiend voor mij , en soms is het dan wel handig om er een beetje msn taal door heen te gooien. maar ik snap het wel maar wou het toch even kwijt.

groetjes tattoogirl

Zaliotuur

Registered User
vonk zei:
begrijp jou idee... alleen denk ik dat het dan helemaal uit de hand gaat lopen en het niet meer te behappen valt voor de mod/admins.

bedoel dus dat jan en alleman die functie gaat gebruiken voor de meest onzinnige dingen
Ik begrijp je bezwaren vonk. Aan dit systeem zit ook een waarschuwingsysteem vast. Je kunt dus misbruik bestraffen door iemand strafpunten te geven. 1 punt bv voor het misbruiken van de report knop. 2 punten voor het geven van zelfbouw info. En dan stel je bijvoorbeeld de grens op 10 punten in. 10 punten = ban. Of je maakt een grens bij 5 punten en dan zeg je 5 punten = 7 dagen gebanned en 10 punten = permanente ban. Het is niet alleen een report systeem want dan loopt de lijst met reports inderdaad zo over! (het is natuurlijk mogelijk dat iemand een keer iets report wat niet gereport hoefde te worden maar dit kan denk ik door de moderators prima beoordeelt worden)

Tony

Administrator
Medewerker
vonk zei:

Deze functie werkt al vanaf het begin.
IK heb al een aantal keer zo een bad post report binnen gekregen en zolang het goed gebruikt wordt is er niks aan de hand.
Ik kan ook zien wie ze stuurt dus wordt er misbruik gemaakt dan hebben we snel opgelost.

Het punten systeem werkt niet vind ik.
Als iemand iets fout doet krijgt ie een pm met hoe en wat en vaak laten we het dan nog een keer gebeuren maar zoals je weet 3 x is scheepsrecht en dan krijg je geowon een ban. De tijd van de ban hangt er vanaf van wat er gebeurt is.

P

poziloc

Guest
het gaat weer extreem druk worden op de site....en dat is goed te merken ook!!!!
mensen posten maar raak.....allen is het zo jammer, dat er zoveel verwijderd moet worden, waaronder berichten die vol staan met typ fouten, breezah taal en vragen die allang een keer beantwoord zijn....de vraag is dus ook!
lees het eerste bericht nog eens door aub....scheeld weer een hoop werk voor de mods en admins.
het is een klein moeite om je bericht even na te kijken, of die wel goed is!!!

dank namens fpm

USRRobiwan

Registered User
Gewoon zorgen dat er in december een "registreren-stop" is. En deze in januari weer openstellen. Zo kun je voorkomen dat de "last minute join kiddies" onzinnige vragen gaan stellen over hoe vet hun brood kannonslagen is en hoe kewl die boemt. De echte freaks blijven toch het hele jaar wel hangen...

casdeman

Registered User
USRRobiwan zei:
Gewoon zorgen dat er in december een "registreren-stop" is. En deze in januari weer openstellen. Zo kun je voorkomen dat de "last minute join kiddies" onzinnige vragen gaan stellen over hoe vet hun brood kannonslagen is en hoe kewl die boemt. De echte freaks blijven toch het hele jaar wel hangen...

Dat is imo best een goed idee :) Je merkt inderdaad goed, vooral in het knalforum, dat er veel gepost en weinig gelezen wordt door deze 'users', met name in de laatste periode van het jaar. Deze site, maar ook avp heeft in de loop der jaren al een flinke database opgebouwd, waar mensen 9 van de 10 keer het antwoord op hun vraag kunnen vinden. En ja, dat vereist wat zoekwerk, maar als niemand het zou doen, wordt het hier een chaos.

Tony

Administrator
Medewerker
USRRobiwan zei:

Dit kan uiteraard wel alleen werkt het niet.
We krijgen poer dag tussen de 80 en 100 nieuwe leden erbij. Per dag hebben we op het forum tussen de 100 en 200 nieuwe posts deze dagen. Dit houd in dat niet elk nieuw lid direct dom gaat zitten posten. Het zijn er vaak zo een 5 a 10 die dat doen. Dus als je dit gaat doen mis je wel 100 nieuwe leden per dag die misschien ook alleen maar willen lezen.

Wij doen het gewoon anders. Wij delen direct een ban uit aan mensen die niet normaal kunnen posten en die zich niet aan de regels houden.

Dus wees Gewaarschuwd.
No MErcy

USRRobiwan

Registered User
Je hoeft toch niet lid te zijn om alleen te lezen? Je wordt toch alleen lid om te kunnen posten... Onee anders kan je de filmpjes niet downloaden afcourse!

Het is maar een idee. Even als een leeftijds grens. Kun je ook van alles en nog wat in gaan vullen als je 10 bent. :+

xray

Registered User
Tony zei:
Dit kan uiteraard wel alleen werkt het niet.
We krijgen poer dag :w

Dus wees Gewaarschuwd.
No MErcy

:+ Ja betrapt :D

Maar goed ik ben meer type lezen en als echt nodig is reaktie EN VOOR REST MENSEN GEBRUIK ZOEKFUNCTIE erg handig

En voor admins en mods Keep up good work

Bovenaan