zeecontainer kopen voor vuurwerk

Mikibab

Registered User
Goedendag, een (wellicht domme) vraag, maar ik heb deze zeecontainer gekocht en ik vroeg me af of ik vuurwerk nog steeds in opslagcontainers moet opbergen als ik het in zo'n zeecontainer bewaar... of moet ik de container aanpassen ofzo dat dat voldoende is...? Hoor graag jullie mening...

Tony

Administrator
Medewerker
Oh My God !

Je kan vuurwerk niet zomaar in een container opbergen.
Dit is Nederland en daar heb je gewoon goed gekeurde bunkers voor nodig met sprinklerinstallaties etc.

golden eye

Registered User
Ik heb niet het juiste antwoord op jouw vraag, maar heb er wel bepaalde bedenkingen bij.

In Curacao verkopen ze vuurwerk vanuit een zeecontainer.
Vanuit china komt het vuurwerk in een zeecontainer per schip naar de haven in nederland. Transport over de weg per vrachtwagen naar de betreffende importeur/bunker.
SE Fireworks Enschede had ook vuurwerk in zeecontainers liggen, daar bleef alleen een spookstad over.
Ik kan me eigen (na Enschede) niet voorstellen dat in nederland, een zeecontainer goedgekeurd is voor opslag vuurwerk!
Nu weet ik natuurlijk niet wat je handels doeleinde zijn?
Verkoop consumenten vuurwerk (eigen bedrijf)? Eigen gebruik (kan wel erg veel in een zeecontainer)..........?

Misschien dat iemand hier meer van af weet.

Golden Eye

von urk

Registered User
Meneer heeft al een zeecontainer gekocht en weet bij voorbaat niet of hij daar vuurwerk in opslag containers in op mag slaan al dan niet de container aan moet passen.. :huh:
Misschien had je voor aanschaf van dat ding wat research moeten doen? Had je een boel geld bespaard, volgens mij is dat namelijk niet toegestaan.

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
Als het voor opslag van vuurwerk is mag het niet legaal in een normale zeecontainer worden opgeslagen.

Deze zal zwaar aangepast moet worden. Spuitgaten, sprinklerinstallatie, brandwerend...en deze zal met bestemming opslag voor vuurwerk gekeurd moeten worden en door de keuring van de brandweer moeten komen...

Echter als het bedoeld is als verkoop punt...dan zou het volgens mij tijdelijk er wel in mogen liggen en tijdelijk is dan zolang er verkopende mensen aanwezig zijn. (Dit was tot een paar jaar geleden nog wel zo of dit nu nog zo is?)

Als opslag mag het sowieso niet...(opslag bedoel ik dan mee alles meer dan 1 overnachting) dus zal je inderdaad steeds naar je opslagcontainer(s) moeten verplaatsen..

Tenminste zo is het in NL, maar of dat ook voor alle landen zo geldt?

Vuurwerkhal.nl

Registered User
Verkoop de container maar weer want daar krijg je nooit een opslagvergunning voor.

Als alles aan de regels voldoet, betekent dit dat de ruimte (vloer, wanden en plafond) waarin het vuurwerk wordt bewaard uit steenachtig materiaal bestaat en minstens zestig minuten brandwerend is. De ruimte moet voorzien zijn van een automatische sprinkler- en ontruimingsinstallatie.
Zelfsluitende deur en deze moet drukontlastend zijn dus er mag geen slot in of op.

Dim

Product Beheer
Medewerker
OFFTOPIC:
Frits, is het verplicht dat het brandwerende ''wand'' materiaal steen/beton moet zijn?

Bedankt!

ONTOPIC:
Was je doel eigenlijk wel serieus om vuurwerk te gaan opslaan?

Groet Dim

ACDC

Registered User
Je kan altijd je container aan de grens in duitsland zetten tegen nederland aan dan mag het schijnbaar wel.

Afgelopen jaar is hier in de buurt immers vanuit een container die aan de duitse kant stond vuurwerk verkocht.

mickeyzegtboem

Registered User
OFFTOPIC:
Frits, is het verplicht dat het brandwerende ''wand'' materiaal steen/beton moet zijn?

Bedankt!

Groet Dim

"Steenachtig materiaal" zoals het zo mooi in het vuurwerkbesluit staat.
Er mogen andere constructies gebruikt worden om het dak te dragen bijvoorbeeld (zoals hodyplaat om een gestort betonnen dak mogelijk te maken), maar de vloer, wanden en afdekking moeten bestaan uit beton of een ander steenachtig materiaal.
Staal als brandwerende laag word in ieder geval niet toegestaan

Mikibab

Registered User
Sorry heren, misschien iets te ongelukkig verwoord, maar ik heb een zeecontainer en ik gebruik die als hobbyhok. Nou heb ik een hele berg vuurwerk voor eigen gebruik, maar ik vroeg mij af of dat alsnog in zo'n opslagcontainer moet... Wel dus! Ik was me hier niet van bewust... Excuseer voor de onduidelijkheid en hartelijk dank voor de informatie!

zie nu ook mn titel pas... dom dom dom; moet zijn 'opslagcontainer'

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Sorry heren, misschien iets te ongelukkig verwoord, maar ik heb een zeecontainer en ik gebruik die als hobbyhok. Nou heb ik een hele berg vuurwerk voor eigen gebruik, maar ik vroeg mij af of dat alsnog in zo'n opslagcontainer moet... Wel dus! Ik was me hier niet van bewust... Excuseer voor de onduidelijkheid en hartelijk dank voor de informatie!

zie nu ook mn titel pas... dom dom dom; moet zijn 'opslagcontainer'

Je mag maximaal 10KG consumenten vuurwerk in huis hebben.
En dat mag je dan op een plek leggen waar niet iedereen bij kan. Dan is er niets aan de hand en heb je geen container nodig.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het is nu 25kg geworden ja. Maar op het moment van kopen was het nog 10kg...

Waar stal je de container? Het je bedrijf of eigen parkeerplaats? Hoe ga je dat allemaal doen?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Waar zie jij de antwoorden op mijn vragen?? Wat zou er gebeuren als je plots een zeecontainer in je tuin of voor de deur zet?

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
En nog even een kleine correctie mannen, op dit moment mag je nog steeds slechts 10 kg opslaan.
Die beroemde 25 kg regel staat in het nieuwe vuurwerkbesluit, maar deze is nog niet bekrachtigd.
Tot dat moment word 25 kg gedoogd, maar de regel is nog steeds 10 kg

Bovenaan