You can't live without, the fire to the sky

stef

Member
Hallo allemaal.

Onlangs ben ik bezig geweest met een vuurwerkcompilatie afkomstig van een RED camera.
LINK
Mega scherp en mega strak.
Beter dan dit kan niet.
Er is nog wel een nadeel, de bestanden zijn ZO groot dat je er een behoorlijke compressie op los moet laten om een klein bestand te krijgen zodat je dit kunt plaatsen op een video site zoals VIMEO.

Toch wil ik jullie dit niet onthouden en zet ik de film hier neer.
Let op de compilatie, timing en de mooie schokloze reverse beelden, versnellingen, slomo's en kleuren.
Ik heb er een muziekje onder gezet om het geheel wat kracht bij te zetten.
Helaas voor ons onbetaalbaar, de camera kost 150.000 eurotjes.
Daarom heb ik de montage gemaakt met beelden die voorhanden waren, geschoten met RED.

Geniet er van en ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Stef, alias Giron.

[video=vimeo;35345611]http://vimeo.com/35345611[/video]

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Vanuit jouw professionele oogpunt zal dit echt iets heel bijzonders zijn, maar ik als leek die naar het vuurwerk kijkt vind dit niet zo onwijs bijzonder als ik eerlijk mag zijn. De beelden ( van het vuurwerk) vind ik niet veel beter als je kijkt naar wat het ding kost haha.
De optie's voor jou zullen waarschijnlijk te gek zijn.

Ondanks dat wel een gaaf filmpje.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wel mooie echte kleuren! van reverse en dat soort dingen heb ik geen verstand, maar de slomo's zien er wel goed uit.
De mooiste beelden (niet technisch, maar overdreven kleur met sfeer) komen nog steeds van Kaulitz' spiegelreflex echter. Technisch en realistisch gezien zijn die van de RED echt weergaloos.

mickeyzegtboem

Registered User
Tja, beelden zijn echt snaarstrak, en de kleuren zijn weergaloos.
Maar om eerlijk te zijn, ik vind het filmpje doodgemonteerd, een slomo of reverse op z'n tijd is best mooi, maar dit is een beetje te veel van het goede.
Zou graag gewoon wat meer ruw materiaal gezien hebben, want die bommen kan ik op deze manier best van genieten.
Maar met die overdaad aan montage effecten heb ik hem (schaam me om het te zeggen) niet eens afgekeken.

stef

Member
Tja, beelden zijn echt snaarstrak, en de kleuren zijn weergaloos.
Maar om eerlijk te zijn, ik vind het filmpje doodgemonteerd, een slomo of reverse op z'n tijd is best mooi, maar dit is een beetje te veel van het goede.
Zou graag gewoon wat meer ruw materiaal gezien hebben, want die bommen kan ik op deze manier best van genieten.
Maar met die overdaad aan montage effecten heb ik hem (schaam me om het te zeggen) niet eens afgekeken.

Het is ook alleen maar om te delen, niet om een mega strakke montage neer te zetten.
In het laatste geval zou ik wel anders te werk gegaan zijn.
Maar omdat de beelden van internet (RED) zijn, vond ik het leuk om er een compilatie van te maken.
De internet film was ruw en een hoop geroezenmoes op de achtergrond, en het VW hoorde je amper.
Vandaar deze compilatie.

Groetjes Stef

Bovenaan