Xtrem Blitzknall rakete

Freaksfireworks

Registered User
hee,

xtremblitzknallrakette.jpg

ik heb verhalen gehoord dat deze pijlen niet opstijgen maar meteen knallen, weet iemand hoe ik die kan herkennen?

deef0003

Registered User
Freaksfireworks zei:
hee,

xtremblitzknallrakette.jpg

ik heb verhalen gehoord dat deze pijlen niet opstijgen maar meteen knallen, weet iemand hoe ik die kan herkennen?
eerst zien dan geloven
en weet van wie je het krijgt
en waarom zit er anders een stok aan ;)
en als je er niet zeker van bent doe er visco lont aan voor de zeker heid dat je kan wegrennen ;) :w

(zo als het filmpje hieronder al laat zien stijgt de pijl een klein stukje omhoog en knalt
tip: als jij ze hebt/krijgt doe er dan visco lont aan voor de veiligheid

Laatst bewerkt:

near

Registered User
Als ik het goed heb heeft hierover ooit een topic gestaan. Er zijn productie fouten geweest dacht ik. Nouwjah als ik jou was nam ik gewoon het zekere voor het onzekere;)

Het is toch flink schrikken...

Kamuro

Registered User
Naar mijn weten waren het de Weco signaalpijlen die ipv opstegen direct knalden. Dit is de imitatie variant op de Weco pijl en deze knalt gewoon zoals het hoort. Ik heb er zelf iig nog nooit problemen mee gehad :)

P

poziloc

Guest
zoals kamuro al zegt: dat waren de weco pijlen...voordat er weer allemaal speculaties komen

3307

Registered User
Ja dat waren de de orginele Weco`s paar jaar terug, deze zijn chinese imitaties. Het zijn uitstekende pijlen, een van de betere 'lawine' pijlen. Heb ze zelf ook elk jaar.

Dream-Real

Registered User
Ik ik heb de bovenstaande pijlen nu twee jaar achteréén.
Daarvoor heb ik alleen nog maar de originele WECO pijlen gehad.

Maar ik moet zeggen dat de "Xtrem Blitzknall rakete" het echt goed doet.
het enige wat mij opviel is dat de "Xtrem Blitzknall rakete" van oorsprong
een beetje uit balans is. Daarom heb ik ze los van de stok gehaald
en vervolgens de stok tot ongeveer de helft van de pijl weer vastgemaakt
met tape. Hiermee vertoond de pijl een nog rechtere baan omhoog.
Voor een ieder deze tip.

Maar deze pijl is echt een aanrader. Alleen wil ik wel precies weten waar hij
vandaan komt. Mijn handelaar heeft ze uit Hamburg zei die. Maar verder
weet ik er niets van.

gandalf

Registered User
Dream-Real zei:
Ik ik heb de bovenstaande pijlen nu twee jaar achteréén.
Daarvoor heb ik alleen nog maar de originele WECO pijlen gehad.

Maar ik moet zeggen dat de "Xtrem Blitzknall rakete" het echt goed doet.
het enige wat mij opviel is dat de "Xtrem Blitzknall rakete" van oorsprong
een beetje uit balans is. Daarom heb ik ze los van de stok gehaald
en vervolgens de stok tot ongeveer de helft van de pijl weer vastgemaakt
met tape. Hiermee vertoond de pijl een nog rechtere baan omhoog.
Voor een ieder deze tip.

Maar deze pijl is echt een aanrader. Alleen wil ik wel precies weten waar hij
vandaan komt. Mijn handelaar heeft ze uit Hamburg zei die. Maar verder
weet ik er niets van.

dit is ook mijn ervaring 'n goede pijl maar NIET IN BALANS!!! de stok is in feite te kort waardoor hij alle kanten op kan vliegen!! Wees dus gewaarschuwd en ik vindt dat je het aan jezelf en omgeving verplicht bent om de stok eraf te halen en opnieuw aan te monteren i.v.m. de krachtige explosie, succes

Ivanhoe

Registered User
Yoshimitsu zei:
Wat is het verschil tussen de imitatie X-trem blitz en de egte (kwa uiterlijk) ?
Dat is een hele goeie vraag. Volgens mij is dat een broodje aap verhaal, afkomstig van AVP (van mensen die nog in de luiers zaten toen de Xtrem Blitz van weco verkocht werd). Het is denk ik wel 5 jaar geleden dat ik de Xtem blitz voor het laatst heb gehad, maar deze zien er exact hetzelfde uit als op de foto. Ik kan me goed herinneren dat deze ook in een doos kwamen per 10 stuks net als op de foto, met de van weco destijds bekende gebruiksaanwijzing in geel kader. De Superblitz kwamen in dozen van 8 stuks en ook die ben ik vorig jaar nog tegengekomen, dus waarom zou dit bij de Xtrem Blitz niet kunnen.

remio

Registered User
dr is wel idd een productiefout in bepaalde serie extrems.... de goeie zie je meteen voor in de motor een zwavelkopje zitten en een "flexibel" lont. deze zijn wel goed. de slechte die zie je het lont meteen de motor in gaan en hebben een hard, stug lont.... deze blijven vaak staan of knallen meteen!!

heb vorig jaar een partij gezien van ong 8 dozen waarvan 90% bleef staan! word je echt niet vrolijk van. ik zal morgen ff foto's opzoeken, deze had ik op het oude vwp ook al geplaatst... kan je een goede vergelijking zien.

gegroet

Ruffneck

Registered User
zaten de originele van weco niet met 8 stuks in een doos. VWP had er een foto van, zal hem eens opzoeken zater wel degelijk verschillen..

Ivanhoe

Registered User
De superblitz zaten met 8 in een doos, ik ben er 99% zeker van dat de XtremBlitz, net als de Signal A per 10 waren verpakt.

Bovenaan