WTF!? Kerali Fireworks

bridge

Bronzen Member
Ik denk niet dat t nep is. Dit is weer eens een andere stijl wellicht. Doet een beetje denken aan Malta, een beetje.

fireworkaddict

Registered User
Ik heb het over de bommen op 16, 19 en 22 seconden

Die zien er inderdaad erg vreemd uit, net zoals de allereerste.
Misschien een combinatie van andere chemicaliën en slecht camerawerk.
Het lijkt een beetje op een waterballon die klapt, terwijl die van achter belicht wordt. (Als je dit High-Speed opneemt, ziet er ongeveer hetzelfde uit).
Maar ik vind ze allemaal een beetje vreemd van kleur... who knows??

Ookal zijn sommige mensen erg handig met digitale bewerking en special-effects, dat ziet er meestal toch net iets anders uit.

BTW: eerste 2 filmpjes knalt er lekker op daarzo :nuts:

elmo

FPM Moderator
Ik heb het over de bommen op 16, 19 en 22 seconden

Het lijkt erop dat de beelden wat vertraagt worden afgespeeld,de burst duurt ook wel redelijk lang kwa geluid.
Bovendien is het beeld flink geblurt waardoor de kleuren overvloeien in de pixels.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Volgens mij zijn de bommen op 16, 19 en 22 seconden echt, maar is het beeld slecht van kwaliteit, de kleurbalans is sterk aangepast, en er lijkt n beeldvervorming op losgelaten... hetzelfde soort dat je vroeger in de tijd van "Top Pop" in disco video's zag, voor de senioren onder ons. :)

Ik heb wel eens de boeketten van ronde shells uit Rusland gezien; hierin zaten veel meer kleine sterren dan wij normaal gewend zijn. Wat we normaal gewend zijn is qua stijl uit Japan, Spanje, Italie, VS, etc. Het grote aantal kleinere sterren zie je in deze Indiase bommen ook.

Beekje

Registered User
Ik denk dat dit wel hun traditie is en het ziet er toch wel werkelijk uit, de burst zijn wel overdreven hard:nuts:. Maar de effecten daar wordt ik niet vrolijk van, echt zo van "pomp vol die cilinder/kogel en kijken wat er nu weer uitkomt" :huh:

Vavoom

Registered User
Bommen zien er inderdaad een beetje raar uit, maar HP heeft gelijk in sommige landen worden veel kleinere sterren gebruikt, waardoor het boeket veel voller is en amper kan doorhangen.

En wat te denken van het eerste filmpje. Sjemig, wat klappen die salutes enorm laag (en wat staat men dichtbij). Rare manier van afsteken ook. Lijkt alsof er een lopend (buskruit)vuurtje gebruikt wordt om het spul te ontsteken.

fireworkaddict

Registered User
Bommen zien er inderdaad een beetje raar uit, maar HP heeft gelijk in sommige landen worden veel kleinere sterren gebruikt, waardoor het boeket veel voller is en amper kan doorhangen.

En wat te denken van het eerste filmpje. Sjemig, wat klappen die salutes enorm laag (en wat staat men dichtbij). Rare manier van afsteken ook. Lijkt alsof er een lopend (buskruit)vuurtje gebruikt wordt om het spul te ontsteken.

Het lijkt ook of er halverwege het 1e filmpje benzinebommen worden gebruikt, maar dit zijn puur de salutes die zo laag knallen.

Ik denk inderdaad dat de 'onduidelijke' shells een combi zijn van slecht camerawerk, meer sterren in de shells en veel rookontwikkeling....

En sommige shells hebben inderdaad een niet al te nette uitwerking. Maar hoe heerlijk zou het zijn als wij in Nederland toch zo'n salute-oorlog konden meemaken. :love:

HocusPocus.Pyro

Registered User
Een beetje gerelateerd aan de discussie van buitenlandse vuurwerktradities in deze thread... ik kan mij herinneren dat ik wel eens naar vuurwerkfilmpjes uit Aziatisch landen heb zitten kijken waar je zag dat in een drukke small winkelstraat veel mensen met motorhelmpjes op rondliepen, en dat ze heel veel kleine vuurpijltjes afschoten... herkend iemand deze beschrijving? Heeft iemand toevallig een linkje?? Dat zou geweldig zijn. Bij voorbaat dank!

UPDATE: Sorry, ik heb het al weer gevonden. Yenshui, Yanshui Taiwan.
LINK

Laatst bewerkt:

Vavoom

Registered User
Een beetje gerelateerd aan de discussie van buitenlandse vuurwerktradities in deze thread... ik kan mij herinneren dat ik wel eens naar vuurwerkfilmpjes uit Aziatisch landen heb zitten kijken waar je zag dat in een drukke small winkelstraat veel mensen met motorhelmpjes op rondliepen, en dat ze heel veel kleine vuurpijltjes afschoten... herkend iemand deze beschrijving? Heeft iemand toevallig een linkje?? Dat zou geweldig zijn. Bij voorbaat dank!

UPDATE: Sorry, ik heb het al weer gevonden. Yenshui, Yanshui Taiwan.

Jep, dat is ook zo'n "maf" festival. Wordt gevierd op de 15e dag van het Chinees Nieuwjaar en is de afsluiter van de 2 weken durende Nieuwjaarsvieringen. Zo'n lanceerplatform wordt ook wel een "beehive" genoemd en het festival staat dus ook bekend als Beehive Festival. Spreekt voor zich lijkt me. :cheesy:

Hier nog wat foto's van zo'n "beehive":
1010293_def4ec84ab.jpg
633028360507500000.jpg

Bovenaan