Vandaag ging ik voor het eerst op het schietveld blijven en nog handmatig aansteken ook. In eerste instantie viel de spanning mee. Pas rond 21 uur ging het een beetje borrelen. Alles stond klaar. Of we het droog zouden houden werd spannend, maar gelukkig hebben we de show zonder regen kunnen schieten.
Om 22.50 schoten we de eerste salute de lucht in. De 2e salute, om 22.55 was voor mij. Ik had nog nooit een shell geschoten, maar in Woudrichem stond ik het legaal te doen; heerlijk. Alles onder begeleiding van Bob, die me al de nodige instructies had gegeven.
Om 23 uur gingen we van start. Mijn eerste product om aan te steken waren de Concerto Rosso's, niet heel spectaculair qua klappen, maar thuis ga ik er toch iets verder vandaan staan. Ondertussen stak Bob de eerste rekken aan en begonnen de rekken te knallen; wow. Na de show kwam vooral de gedachte naar boven; dat mensen die in een woonwijk staan te doen...pffff
Ondanks dat ik weinig van het vuurwerk gezien heb was alleen het kijken naar de mortieren al een heerlijke show. Ik heb een super toffe dag en avond gehad. Ondanks de flinke bui die we op ons kop kregen heb ik ervan genoten.
Ik had mijn camera op het statief neer willen zetten, maar door de aanhoudende dreiging van regen heb ik dit niet gedaan. Helaas geen beelden om terug te kijken, maar hopelijk gaat het nog een keer gebeuren. Foto's heb ik niet heel veel gemaakt. Morgen zal ik er een paar online zetten.