Wordt een Ambassadeur ter promotie van het Fallas erfgoed!

Michel_G

Zilveren Member
De promotie afdeling van de Juntal Central Fallera heeft een nieuw project gelanceerd ter promotie het Fallas festival. Mede ook ter promotie van het Fallas erfgoed, met in het achterhoofd het idee dat Fallas dit jaar kans maakt om op de UNESCO lijst voor immaterieel werelderfgoed te komen.

Het is nu mogelijk voor zowel een Valenciaan die in het buitenland leeft alsmede ook een enthousiaste buitenlandse 'fallas-expert' om ambassadeur voor het Fallas festival te worden.

Ik heb de volgende tekst met meer info even door de vertaler gehaald:
The Fallas of Valencia are one of the most renowned festivals in the world. This 2016 "Las Fallas" are candidates to be declared as Intangible Cultural Heritage. Therefore, the Delegation of Foreign Promotion Fallas Central Board has decided to create a "club Ambassador" to promote this unique "heritage" in the world.

Who can be an ambassador?

Valencian any citizen living abroad outside to an enthusiastic expert faults could be. Any candidate must enjoy helping promote Fallas.

What an ambassador should do

Mainly use social media to promote the Fallas in their region, country and among your contacts. To make this promotion the Trade Promotion Delegation will offer videos, photos and information to be shared worldwide.

What will be the reward for the Ambassador for his support?

a) A welcome package includes: official shirt, scarf, sheet and a certificate of being "Ambassador Fallas".

b) When visiting Valencia during the Fallas you have the opportunity to meet and greet the Falleras Mayores de Valencia or other Fallas authorities.

c) Get a special "Fallas Pass" for some events to watch from privileged sites.

d) you are invited to watch a mascletà from a privileged place.

e) Join the club and make contacts around the world with other ambassadors.

The commitment will be an ambassador for one year (until March 20, when it will be named). If neither side will say something before March 30, the state will automatically renew ambassador.

If you are interested in being an ambassador of the Fallas contact the Trade Promotion Delegation sending an email to promocionexterior@fallas.com or email address Special Ambassador Club: ambassadorclub@fallas.com

De link naar het artikel (in Spaans) op de site van de JCF:
http://www.fallas.com/es/component/content/article/236-enero-2016/17479-2016-01-13-16-41-45
De link naar een PDF met min of meer dezelfde info, maar dan in het Engels:
https://m.box.com/shared_item/https...pndhjb7xjeg9b5y876hovs7mpwgo/view/49079740805
De facebook pagina van de promotie afdeling:
https://www.facebook.com/thefallasfestival

Wie weet zijn er hier een aantal vaste Fallas gangers met een hoop enthousiasme en kennis, die hier wel een mooie kans in zien!

Houdt er wel rekening mee dat er waarschijnlijk wel een stuk algemene kennis van Fallas verwacht wordt. Met alleen vuurwerkkennis over wie de beste Mascletà schiet en wie de beste Castillo red je het misschien niet. :grin:

Maar voor diegene die hier wel een mooie uitdaging in ziet en wat tijd in de promotie van Fallas wil steken, wellicht een mooie kans op een paar mooie privileges tijdens Fallas!

Michel_G

Zilveren Member
En hier nu een rechtstreekse afbeelding van het PDF document:

12523108_1038602449536147_1824361404516817941_n.jpg

Michel_G

Zilveren Member
Zou mooi zijn als ze het voor elkaar krijgen!

Ik neem aan dat je bedoeld dat ze op de UNESCO lijst komen? Laten we het hopen, zou goed zijn voor de status en bescherming van het festival.

Ze zijn in ieder geval door Spanje voorgedragen als hun officiële kandidaat bij de volgende UNESCO bijeenkomst in Addis Abeba aan het einde van dit jaar (28 november tot 2 december). Dan zullen we te weten komen of ze ook de status van immaterieel erfgoed krijgen.

Michel_G

Zilveren Member
De selectie voor de Fallas Ambassadeurs is in principe rond. Er schijnen behoorlijk veel mensen gereageerd te hebben en uit die groep is er een selectie gemaakt voor degenen die Ambassadeur kunnen worden. Deze mensen hebben ondertussen ook een email ontvangen daarover.

Reageren op de "vacature" is dus eigenlijk niet meer nodig, mocht iemand dit topic nu nog lezen.

Er zit mogelijk wel een kans in dat de oproep volgend jaar weer online komt te staan. De "benoeming" is in principe voor 1 jaar, maar wordt stilzwijgend verlengt als beide partijen tevreden zijn. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er mensen afhaken na 1 jaar of dat de samenwerking stopgezet wordt vanuit de JCF, waarna er dus weer nieuwe mensen nodig zijn.

Afroman

Registered User
Nou ik wil even vertellen dat ik zojuist lid ben geworden van de ambassadeur club. Ik ben heel erg benieuwd. Nog een paar weken en ik vlieg alweer naar Valencia. Ben aanwezig van 27 februari tot en met 21 maart. Dat worden een paar weken genieten. En nu ik lid ben van de ambassadeur club hoop ik veel nieuwe ervaringen op te doen met Fallas en uiteraard met mooie sfeerbeelden terug te komen :D Fallas 2016 i'm ready

VvanVuurwerk

Registered User
In de tussentijd gaat het voortvarend met de UNESCO erfgoed nominatie.
Las Fallas staat sinds kort op de UNESCO lijst van ''intangible-cultural-heritage-of-humanity''

''Spain—Valencia Fallas festivity
The Fallas festivity is a traditional practice of communities in Valencia to mark the coming of spring. It features a monument of caricatures by local artists that provides a commentary on current social issues. Erected in the town square from 14 to 19 March, it is then set alight, symbolizing a rejuvenation of social activity. Marching bands, outdoor meals and fireworks are part of the festivity, which enhances social cohesion and provides an opportunity for collective creativity; the element is passed on within families.''
(Bron: Unesco.org)

http://www.unesco.org/culture/ich/en/news/new-inscriptions-to-the-representative-list-of-the-intangible-cultural-heritage-of-humanity-00217

Om dat te vieren heeft RICASA een leuke pyromusical geschoten als onderdeel van een speciale crida.

Bovenaan