wie kent dit blok

ras

Registered User
Hallo Beste mensen,

Te gek forum voor de vuurwerkfanaten, voel me er al helemaal thuis. Heb altijd veel en het zwaarste consumentenvuurwerk geschoten (proline ed),maar wou altijd graag een flowerbed hebben.

Heb er een op de kop getikt, vind hem nu al vet (en hij ruikt zo lekker). Een 100 schots 30mm blok. 100 schots multi-crackling. Wie kent deze flowerbed?Ik heb er 160 euro voor gedokt, is dat veel?

Tevens maak ik me een beetje zorgen, die gast die hem afleverde droeg hem op zn kant, kan dit kwaad ivm kantelen van shells? Er zitten wel kartonnetjes in de mortieren om de shells op hun plek te houden, maar toch..

Ook staat er 50 meter afstand houden, dat is wel duidelijke taal... Maar moet ik hem ook vastzetten met zandzakken of ingraven voor extra veiligheid? Het lijkt me niet dat hij om kan vallen, hij weegt 16 kg, en is niet hoger dan hij breed is.Of kun je hem met een gerust hart, op een vlakke harde ondergrond zetten, en voldoende afstand houden? Info wordt gewaardeerd.....Ik kan bijna niet wachten tot de 31e..

vlammende vuurwerkgroeten medefanaten!

flowerbed.jpg

Laatst bewerkt:

condor27

Registered User
waarschijnlijk is dat een blok van Lidu heb hem meerdere keren voorbij zien komen.
een blok mag je gerust op z'n zijkant zetten zolang je hem maar net op de kop zet kan dat geen kwaad
het kantelen van de "bommen" gebeurd namelijk alleen waneer het blok op de kop ligt en de bommen naar de bovenkant van de mortier zakt en op het moment van weer recht op zetten zakt deze weer terug naar onderen tijdens het op en neer glijden van de bom kan deze kantelen en op de kop terecht komen in de mortier .
als dit niet is gebeurd (op de kop vervoeren) zou ik mij geen zorgen maken en zorg altijd dat je op veilige afstand staat dan gebeurd er nog niets waneer het mis gaat.
vastzetten cq ingraven is altijd aan te raden !

een veilige jaarwisseling gewenst !

Groet Condor27

Laatst bewerkt:

Luna 1337

Registered User
yup,een 36 shots 2,5'' blokkie weegt al 22kilo dus lijkt me sterk dat deze 100 shots 2'' is meer iets in de richting van 100 shots 1,2'' (laugh) en dan ben je opgelicht lol mja een fotootje doet wonderen (yes)

Tony

Administrator
Medewerker
yup,een 36 shots 2,5'' blokkie weegt al 22kilo dus lijkt me sterk dat deze 100 shots 2'' is meer iets in de richting van 100 shots 1,2'' (laugh) en dan ben je opgelicht lol mja een fotootje doet wonderen (yes)

Wat een LOL zeg.
Elk blok is anders en heeft daarom ook vaak een ander gewicht.

ras

Registered User
Heel erg bedankt voor de reacties mensen, heb nog effe nagemeten, en idd de pijpen zijn 30mm, geen 2 inch dus. (zo werd ie wel verkocht, nou, weer wat geleerd) Hier nog effe een foto van mijn blok:

flowerbed.jpg

Ben er toch apetrots op, altijd al zo'n kreng willen hebben, en hij geurt zo lekker naar kruit...mmmm...

Laatst bewerkt:

remio

Registered User
100 sh 1,2" no-name. 160 euro is erg veel. 100-120 is een gangbare prijs voor dit blok, maar in deze tijd van het jaar kan je natuurlijk hogere prijzen verwachten

Luna 1337

Registered User
Wat een LOL zeg.
Elk blok is anders en heeft daarom ook vaak een ander gewicht.

ok tony zeg zelf heb jij ooit een 100 shots 2'' gezien die minder dan 30kg woog?
no way die dingen bestaan dus gewoon niet of het is home made, zoals ik al zei en wat dus blijkt te zijn is dit no name blok geen 2'' en ben je redelijk afgezet(gangbare prijs voor dit blok is 90-125E)

mja veel plezier dr mee en geniet ervan!

djara

Registered User
Tevens maak ik me een beetje zorgen, die gast die hem afleverde droeg hem op zn kant, kan dit kwaad ivm kantelen van shells? Er zitten wel kartonnetjes in de mortieren om de shells op hun plek te houden, maar toch..

volgens mij zitten er geen ''losse'' shells in dus dat scheelt. volgens mij zijn het gewoon kruitkokkertjes die in de compartimenten ''vast'' zitten.
als je je blokje oppakt en een beetje naar links en rechts beweegt en je hoort niks schudden dan zal die wel goed zijn.....

ze worden immers ook verscheept naar europa dus ik denk dat het wel tegen een klein stootje kan.

volgens mij staat er op vuurwerkpunt.com ook een aantal filmpjes van no-name blokken. kheb ze allemaal wel gezien en het mooie van deze blokken is dat ze mixed zijn en op een leuke manier gevarieerd schieten...

Laatst bewerkt:

firewire

Registered User
Voor je eerste flowerbed hebt je direct een goeie te pakken, mixed&salutes.
Je zal 't vast wel weten maar steek het visco(groene)lont aan, plak dat andere lont af tegen de zijkant v/d doos.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
En vastzetten.
Sla een paal in de grond, koop een spanband en zet hem vast aan die paal met een spanband.
Oefen eerst met die spanband, anders staat je tijdens o&n te knoeien met die spanband.
Ik spreek uit ervaring.
Je kunt hem ook vast zetten met zandzakken.

Veel succes.

ras

Registered User
onwijs bedankt voor de info gasten. Ga dat ding vastzetten met die spanbanden, en een andere dealah zoeken van 160 pleurotjes is toch wel wat veel idd......Ach, het is maar 1x oudjaar, veel plezier toegewenst iedereen alvast.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
onwijs bedankt voor de info gasten. Ga dat ding vastzetten met die spanbanden, en een andere dealah zoeken van 160 pleurotjes is toch wel wat veel idd......Ach, het is maar 1x oudjaar, veel plezier toegewenst iedereen alvast.

zoals the cigarman al zegt vergt het gebruik van spanbanden wel eninge oefening, het gevaar hiervan is dat je het te straks spant en een van de buisjes rondom inmekaar drukt.

persoonlijk zou ik voor zandzakken gaan.

Ivanhoe

Registered User
We kunnen ook over-voorzichtig zijn. Ik weet het wel, voorzichtigheid voor alles, maar de waarschuwing om dit blok vooral vast te zetten lijkt me een beetje overdreven. In feite zijn deze 100 schots compacts super veilige blokjes, daar gebeurt echt niks mee. Je kunt je zandzakken beter bewaren voor de Nederlandse 19 schots potjes die zijn veel instabieler.

duckeitm

Registered User
dit is een 100 shots no-name blok, en 160,- is om deze tijd van het jaar een gewoone prijs hoor.
Dit zal waarschijnlijk de Pili Willow / w report zijn.
Zo'n blok hoef je niet vast te zetten zolang de ondergrond recht is en voldoende afstand houdt.
Prachtig blokkie, ze zijn dit jaar dan ook minder in de omloop dan voorgaande jaren.
ik heb dit jaar alleen nog maar de volgende gezien op de forums :

- 100 shot honeymoon
- 100 shot honeymoon w/report
- 100 shot Pili
- 100 shot Pili / w report
- 100 shot Magic star
- 100 shot Magic star / w report

Bovenaan