Wie gaan er naar Fallas 2006

skupje

Registered User
hallo ik wil met de camper gaan, zijn er ook mogelijkheden om de camper te plaatsen zonder dat je problemen krijgt met het plaatselijk gezag?? En hoever ben je dan van de afsteek plaatsen??? Weet iemand dit graag info aub.
gr Skupje

Vavoom

Registered User
Tony zei:
@Kruitsnuiver
Let wel op.
Treuno's no4 mogen afgestoken worden alleen wij zijn onze collectie al een aantal keren kwijt geraakt omdat de politie vind dat het dan even niet mag. Het is geen Nederland waar je de discussie met de agent aan kan gaan.
Je hebt het daar maar gewoon te accepteren.
Dit geld trouwens ook voor de pijlen. Als je deze afsteekt doet het dan in de riverbedding tegenover Palau de Musica daar hebben wij ook een heerlijk middagje lopen knallen met van alles en nog wat zonder problemen.

Het wordt inderdaad niet gewaardeerd als je zomaar ergens loopt te knallen. De ene agent zegt dat het nergens mag en dat je wordt gearresteerd als je het toch doet. De ander vertelt je netjes dat het in de straatjes niet mag, omdat daar teveel mensen zijn. Als je een open plek, zoals de rivierbedding, opzoekt is er niet zo'n probleem, MITS je geen lompe dingen gaat doen en het spul gebruikt zoals je het hoort te gebruiken. Toch is het aan te raden om ook dan niet met je complete voorraad over straat te lopen.

Ook het tijdstip van afsteken kan gevoelig liggen. Half drie 's nachts voor een café wordt niet gewaardeerd. Zeker niet als de burgemeesteres om de hoek probeert te slapen. :eek:

raymondv

Registered User
sont zei:
Vuurwerk kan je kopen in de straat :Calle de Suecca.
Er zitten er 2 vlakbij mekaar.

Het avondvuurwerk kan je zien in de droge rivierbedding.
De plaats waar het afgestoken word heet Alameda.
Dat is alleen nog maar op de 18e ( Nit de Foc )
Kom wel op tijd want het word weer 2uur wachten wil je een goede plek , om het mooie vuurwerk te willen zien

De 19e is er geen avondshow in de drige rivierbedding .
Maar er zal een Macletta coloure worden afgestoken op het Ayuntamiento plein.

Wil je nog meer tips?? Gebruik de search funktie. Typ in fallas.
En je heb de eerste uren voldoende info en verschillende tips.

Greets
Sont.

Ik zie op de 19e in het rooster het volgende staan :

01:00 Ramillete de Fuegos Aéreos (very big firework display!) and the Cremà of the Plaza del Ayuntamiento Falla.

Zou dat dan geschrapt worden of bedoelen ze hier die Mascletta Coulore mee?

Ray

Den Bonk

Registered User
raymondv zei:

01:00 Ramillete de Fuegos Aéreos (very big firework display!) and the Cremà of the Plaza del Ayuntamiento Falla.

Ray

Hoi ! Waar haal je überhoupt die info vandaan ? Ik ga dit jaar voor het eerst (ben de dagen al aan het aftellen... ! :9 )dus ik kan je helaas niet verder helpen...

Nog een algemene vraag : wie kan mij evt helpen een een kaart / stads plattegrond met daarop aangegeven de hoofdplekken voor het dag- men avondvuurwerk én - nóg mooier - evt plekken waar de freaks zich zoal ophouden !? Zijn er ook Freak T-shirts / petten te koop ? Tony ?
Thanx ! Groetjes, Menno

Feuerwerk

Registered User
raymondv zei:

Ray

Dit is inderdaad de "avondmascleta" oftwel crema genoemd op het zelfde plein waar s' middags ook de bekende mascleta's geschoten worden

Tony

Administrator
Medewerker
Den Bonk zei:
Hoi ! Waar haal je überhoupt die info vandaan ? Ik ga dit jaar voor het eerst (ben de dagen al aan het aftellen... ! :9 )dus ik kan je helaas niet verder helpen...

Nog een algemene vraag : wie kan mij evt helpen een een kaart / stads plattegrond met daarop aangegeven de hoofdplekken voor het dag- men avondvuurwerk én - nóg mooier - evt plekken waar de freaks zich zoal ophouden !? Zijn er ook Freak T-shirts / petten te koop ? Tony ?
Thanx ! Groetjes, Menno

Heb geduld AUB we zijn met een hoop dingen bezig op de website.
En binnekort gaan wij weer de ifnormatie van Fallas opzoeken en online gooien.

havenmeester

Registered User
Ik heb net geboekt bij Holiday Inn.....nog meer mensen in dit hotel. Ben aan de late kant en dat is ook wel aan de prijs te zien 400 euro pp

Son-T

Registered User
Er zijn een aantal holliday inn hotels..
Geef het adres van het hotel en we kunnen je meer vertellen.

Greets
Sont

havenmeester

Registered User
sont zei:
Er zijn een aantal holliday inn hotels..
Geef het adres van het hotel en we kunnen je meer vertellen.

Greets
Sont

Paseo de Alameda 38
Valencia
46023
Spain

Volgens mij is het een stukje lopen naar het centrum
groeten havenmeester

Son-T

Registered User
IK schat een minuut of 15 lopen ...
Ook is er openbaar vervoer ,voor heel weing.(bus ,metro)

Ik heb ff een plaatje erbij gedaan ,waarbij jij bij nummer 1 op het plaatje bent met je hotel......

Waar valencia staat is het hartje valencia oftewel het plein Ayuntamiento.

Nummer 2 daar in het verlengde van is het avondvuurwerk.......Ik denk als je mzzl heb dat je het avondvuurwerk vanaf je hotel kan zien ,mits je aan de goede kant zit.
Hopende ff wat info voor je gegeven te hebben.

webservices18gv.gif

greets
Sont

Ollie

Registered User
Afgelopen jaar ben ik aanwezig geweest bij crema en mascleta op het gemeente huis plein. Zeer mooi maar achteraf heb ik veel vuurwerk gezien vanuit de andere Fallas poppen en moeten concluderen dat dat er beter uit zag.

Voor kaartjes en platte gronden. Zorg dat je de eerste dag bij de Burgerking langs gaat )hebben ze fijne kaartje met de eerst nodige informatie. Verder kun je bij de plaatselijke VVV ook nog een wat uitgebreidere kaart krijgen als ook de poster van dat jaar.

Yvez

Registered User
Kleine cremas hebben ook mijn voorkeur, zeker als er een gekleurde mascleta bij is. De flitsen in het donker zijn zo vet. Je kan er met je neus boven op, het is ook minder druk en relaxter als op het stadhuisplein. Wees gerust, als je een beetje zoekt vind je wel een crema waar ze 5inch de lucht in jagen :p

raymondv

Registered User
Den Bonk zei:

Thanx ! Groetjes, Menno

Hoi Menno,

Ik ga dit jaar ook voor het eerst, en dan nog alleen het laatste weekend, als het bevalt gelijk voor het volgende jaar boeken :)

Hier heb ik e.e.a. vandaan gehaald :

http://www.fallas2006.com/
http://www.valenciatrader.com/index.php?sectionid=151
http://es.geocities.com/activi02/

En natuurlijk heel veel info van deze site... ben benieuwd ! ik ga de dagen vast aftellen H.I. !

Ray

Vavoom

Registered User
Yvez zei:
Kleine cremas hebben ook mijn voorkeur, zeker als er een gekleurde mascleta bij is. De flitsen in het donker zijn zo vet. Je kan er met je neus boven op, het is ook minder druk en relaxter als op het stadhuisplein. Wees gerust, als je een beetje zoekt vind je wel een crema waar ze 5inch de lucht in jagen :p

Klopt helemaal, maar ik vind eigenlijk dat je als first-timer de Cremá op het stadhuisplein mee moet maken. Dat is toch net even wat specialer. Vantevoren kun je wat kleinere Cremás meemaken in de buurt (Plaza del Mercado bijvoorbeeld).

Tony

Administrator
Medewerker
Vavoom zei:
Klopt helemaal, maar ik vind eigenlijk dat je als first-timer de Cremá op het stadhuisplein mee moet maken. Dat is toch net even wat specialer. Vantevoren kun je wat kleinere Cremás meemaken in de buurt (Plaza del Mercado bijvoorbeeld).

Je moet inderdaad de crema op het stadhuisplein een keer meemaken.
In 2003 waren wij daar 2 uur van te voren aanwezig en hadden we een mooi plekje vooraan. Helaas mis je dan de andere vuurwerken in de stad maar op dat moment wisten we niet beter en hebben we daar een spektakel meegemaakt ( filmpje zal ik vandaag of morgen online zetten) .

Dit jaar zal ik niet op het plein te vinden zijn maar ergens anders in de stad. Volgend jaar ( 2007 ) zal ik er wel staan omdat dat 1 van mijn favorieten het vuurwerk daar verzorgt namelijk Ricardo caballer en ik weet zeker dat het een gekke huis gaat worden dus dat wil ik gewoon niet missen.

havenmeester

Registered User
Bedankt Sont voor de informatie. Ik heb ff op map24 gekeken en de liniaalfunctie gebruikt, maar die geeft wel 3 km aan. Maakt niet heel veel uit want je moet er wel iets voor over hebben toch?

mvg havenmeester

Den Bonk

Registered User
raymondv zei:
Hoi Menno,

Ik ga dit jaar ook voor het eerst, en dan nog alleen het laatste weekend, als het bevalt gelijk voor het volgende jaar boeken :)

Hier heb ik e.e.a. vandaan gehaald :

http://www.fallas2006.com/
http://www.valenciatrader.com/index.php?sectionid=151
http://es.geocities.com/activi02/

En natuurlijk heel veel info van deze site... ben benieuwd ! ik ga de dagen vast aftellen H.I. !

Ray

Hé dankjewel !
Ik ga meteen kijken en inspiratie(s) opdoen ! Wellicht komen we elkander tegen. Jammer dat je maar het weekeinde kunt, maar iets is toch beter dan niets he ? Groeten, Menno

Den Bonk

Registered User
Tony zei:
Heb geduld AUB we zijn met een hoop dingen bezig op de website.
En binnekort gaan wij weer de ifnormatie van Fallas opzoeken en online gooien.

Túúúúúúrlijk.... geduld is een schone zaak ;) !
Ik wacht geduldig af ! Alvast bedankt voor je moeite Tony !

Groeten, Menno

saljo

Registered User
Mantronix zei:
Helaas kunnen wij maar 3 dagen (school/werk). Wij komen op 17 maart om 11.30 aan en gaan de 20e om 12.00 weer terug. Wij zitten in hotel NH Ciudad de Valencia, Avenida del Puerto 214. Dit is ten westen van de centrum op ca. 15min lopen van de Paseo de Alameda en 35 min lopen naar de Plaza del Ayuntamiento, redelijk centraal dus. Wij hebben er ongelofelijk veel zin in en hopen dat wij nog ergens met een aantal freaks kunnen afspreken!

Groet, Mantronix en Kruitsnuiver

Grappig, m'n schoonouders zitten ook in dit hotel. Niet dat dat freaks zijn maar goed, misschien komen we elkaar nog tegen! En volgens mij is de Alameda wel iets dichterbij want het hotel ligt haast tegen de oude rivier aan, dan is het kwestie van rechtdoor lopen langs de Turia en je hoort de muziek en ziet de mensen vanzelf staan. Het centrum is ook goed te doen hoor, wij zijn wel eens wezen lopen van Malvarossa naar het centrum, is vrij goed te doen (mits je een kaartje hebt). Tot in maart!

PS: ben benieuwd naar het officiële programma, wie wat en wanneer.

Tony

Administrator
Medewerker
saljo zei:
Grappig, m'n schoonouders zitten ook in dit hotel. Niet dat dat freaks zijn maar goed, misschien komen we elkaar nog tegen! En volgens mij is de Alameda wel iets dichterbij want het hotel ligt haast tegen de oude rivier aan, dan is het kwestie van rechtdoor lopen langs de Turia en je hoort de muziek en ziet de mensen vanzelf staan. Het centrum is ook goed te doen hoor, wij zijn wel eens wezen lopen van Malvarossa naar het centrum, is vrij goed te doen (mits je een kaartje hebt). Tot in maart!

PS: ben benieuwd naar het officiële programma, wie wat en wanneer.

Het programma zal tussen nu en 2 weken bekend worden.
Ik kan je wel vertellen hoe de avondshows eruit gaan zien.

• 15 Maart Pirotecnia Turis
    16 Maart Pirotecnia Vicente Caballer
    17 Maart Pirotecnia Ricasa ( Ricardo Caballer)
    18 Maart Pirotecnia Antonio Caballer ( NIt de foc )
    19 Maart Crema door Pirotecnia Antonio Caballer.

Als het gehele programma bekend is zullen wij deze bekend maken in een nieuwe thread.

[adminbreak] Back on Topic : Wie gaan er naar Fallas de Valencia 2006[/Adminbreak]

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan