Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Oogbescherming/vuurwerkbril?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 5 6,2%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 4,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 15 18,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 56 69,1%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 1 1,2%

• Total voters
    81
  • Poll closed .

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Zelf heb ik gekozen voor "NEE". Zo'n bril, ja ik krijg er enorme last van me ogen van (om het nog zachtjes uit te drukken). Tevens, beslaan die brillen continu als ik ze draag. Ik zweet denk ik behoorlijk veel of heb een te warme adem vergeleken met de buitenlucht.

Ik steek wel verder af met aansteeklonten, pijlenstandaarden en op een vlakke ondergrond met support aan de zei kanten. Dit jaar alleen cakes gekocht, dus snap eigenlijk niet echt waarom ik ze nodig heb. Lontje aansteken, als gekken rennen, camcorder voor me ogen, filmen maar. En ja, simpel, ik heb geen geld meer om ALWEER een nieuwe bril te kopen (raak ze continu kwijt).

Richardus

Registered User
Krijg dat kreng niet 'ontspiegeld'; goed met afwasmiddel en niet-pluizende doek schoongemaakt maar blijf lichtpunten 'dubbel' zien door dat dikke plastic heen... tips voor, of gewoon prutbrilletje?

Maiko

Registered User
Vanmiddag 2 brillen van Zena gehaald voor 1,50 per stuk. Mooi doorzichtig met Zena logo. Zitten van alle brillen die ik nu thuis heb liggen het beste.

Eric S

Registered User
Nooit eerder gedaan maar na deze week verschillende letselverhalen te hebben gelezen heb ik er 15 aangeschaft.
We zijn morgen met 14 man en er gaat niks de lucht in voor iedereen zijn bril opheeft.
Klinkt mischien overdreven maar ik zou het niet op m'n geweten willen hebben dat iemand letsel krijgt door mijn vuurwerk.

Diemm

Registered User
Goed dat er altijd aan de ogen gedacht wordt, maar wat dacht je van oordoppen? Vorig jaar heb ik gehoorschade opgelopen door een gewoon Nederlands astronautje. Je zou het niet snel verwachten, maar toch zijn er jaarlijks heel wat mensen die gehoorschade oplopen door vuurwerk.

postvoordennis

Registered User
Ik droeg ze nooit, maar dit jaar heb ik ook voor het eerst een aantal brillen voor de visite en mezelf aangeschaft. Vooral met chinese rollen vind ik het wat veiliger omdat die rotjes vaak alle kanten opschieten.

SQUEAK!

Registered User
Heb er dit jaar voor het eerst een paar aangeschaft, de kinderen kijken tegenwoordig ook mee, en dan wordt je toch wat voorzichtiger...

Roeland FPM

FPM Filmer
Moet heel eerlijk zeggen dat ik geen bril draag. Ik ben de enige die vuurwerk afsteekt in onze straat dus ik let gewoon goed op. Wel heb ik voor de kinderen die hier op bezoek komen wat brilletjes aangeschaft.

thunderboy

Registered User
Nou p-aart-y, ik heb de bril weer op gehad die ik van jou heb gehad en dat is zo'n superfijn ding he!
Veel plezier van, elk jaar, thnx nog ;)

rinsje007

Registered User
Ben blij dat ik er ( voor het eerst een had opgezet ) er zitten nog steeds een zwart plekje op het midden van de bril door vonken

king of thunder

Registered User
Tsja ik had hem wel nodig bij de shanghai rol , maar door de regen zag ik op een gegeven moment weinig meer door de bril dus heb ik hem toch afgedaan en wat meer afstand genomen.

AWG

Registered User
ik wil er wel een op doen maar ik ben bang dat mensen me suf vinden met zon bril op want ik zie nooit iemand die er een op heb

Enig idee hoe suf het is om in 1 of beide ogen het zicht te moeten verliezen(geheel of gedeeltelijk).
Ook dan vinden mensen je suf, en lachen ze je zelfs uit.:huh:

Het hoeft juist niet te gaan om je eigen vuurwerk, het kan al een romeinse kaarsballetjes zijn of een brandend stukje kruit/papier wat in je oog terecht komt, of een stukje stopklei...

Je kunt nooit je hele leven bij elk dingetje stil gaan staan zo is het ook weer niet, maar waarom zou je op die ene prachtige dag per jaar je ogen risico laten lopen??
Over 10 jaar ken je die ''coole'' ''stoere'' ''andere mensen suf vindende'' mensen waar je nu mee optrekt misschien niet eens meer
maar je ogen zijn dan nog steeds kapot...

Ik zou niet eens meer willen zonder bril op, past in mijn ritueel van leren handschoenen,leren schoenen,spijkerbroek,katoenen jas en hoge kol-kraag en mijn haar natmaken(voor ik naar buiten ga om 0:00).
Ik mag bijna 30 zijn en anderen mogen mij misschien voor lul vinden lopen met mijn bril op, nou maakt mij niks uit.

Op het werk ben ik vrijwel de enige die oorkappen draagt, ben muziekliefhebber en wil mijn oren goedhouden als het even kan.
andere vinden dat misschien suf of grappig maar het zijn onderdelen van mijn lichaam, het is niet dat ik even andere onderdelen erop kan schroeven als ze stuk zijn.

Ik ben ook niet graag een lijdend voorbeeld/verdronken kalf voor anderen zodat ze het zich na mijn ellende zich alsnog aan gaan trekken en er alsnog naar handelen.
ik word liever niet door schade en schande wijs, het leven geeft al ellende genoeg zonder dat ik het opzoek.:smiling:

p-aart-y

FPM Hangouderen
Gisteren zag ik in een groep van ongeveer 10 jongens 1 jongen met een bril op. Ik heb hem een compliment gegeven en ik kon zien dat hij dat waardeerde. Wij hebben gisteren weer heel de dag een bril op gehad. Ook visite kreeg weer een bril om op te zetten.

Bovenaan