Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Oogbescherming/vuurwerkbril?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 5 6,2%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 4,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 15 18,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 56 69,1%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 1 1,2%

• Total voters
    81
  • Poll closed .

smilli

FPM Filmer
Ik ben sinds vorig jaar overtuigd, het is toch wel heel fijn dat je niet de hele tijd stof en kruitdampen in je ogen krijgt op de 1ste plek. Probeer zoveel mogelijk van me stook compagnons over te halen om dit jaar ook een vwkbril te gaan dragen.

KruitFreak

Registered User
Ik gebruik het al jaren en heb het bewijs tegen mijn bril gehad dat ik blij was dat ik hem op had. Heb denk ik thuis wel 20 brillen liggen, ook voor familie en vrienden als die komen kijken. Ook al staan ze op afstand, er komen toch kruitresten naar beneden en je weet nooit.

Ik zeg doen! Je hebt maar twee ogen!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Gaat zeker op dit jaar. De kinderen hebben m al jaren. Dit jaar ik ook, vorig jaar een stukje brandend iets in me oog gekregen. Heb de hele nacht geen oog dicht gedaan omdat t bleef tranen en vervelen. Gelukkig niets aan overgehouden maar om 0.00 uur gaat ie op.

sprinkhaan

Registered User
Altijd, ik kom ook uit de klein metaal.
Dat is het al een gewoonte om met vonken goed uit te kijken. (slijpen. lassen, branden etc)
Dan is het lullig dat je door 1 dag in het jaar juist iets op zou lopen als je de rest van het jaar met een bril op je neus loopt.

En ik heb als eens de inhoud van een pot recht op me af gehad en die bril deed zijn werk uitstekend, dat was echt een momentje. (dankzij die lul van een paar huizen verder, cakes horen niet op de motorkap van een auto!!! )

En op mijn werk ook eens een geklapte slijpschijf gehad, dan ben je ook heel blij dat je een bril op heb.

Die brillen doen het echt wel voor je als het nodig is.......

HET GAAT 999 KEER GOED , MAAR HET GAAT OM DIE 1000 STE KEER, EN SPIJT ACHTERAF HELPT NIET!

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Ik doe ook m'n brilletje weer op. Heb er 7 in huis, zodat m'n familie ze ook kan pakken. Ook bij een demo of show zet ik hem op, ze zitten prima en het vuurwerk wordt er niet minder mooi op.

Cadman

Registered User
Stoere kerel!

Vorige jaar 5 stuks aangeschaft en deze gaan ook alle 5 op :smiling:

dr is niks stoers aan! ik kan daar gewoon niet tegen begint vreselijk te irriteren op mn neus!
maar met het grote spul om 00:00 ga ik het wel weer proberen heb nu nieuwe gekregen van mn werk dus ben benieuwd

Laatst bewerkt:

vincer

Registered User
Ook dit jaar ga ik weer op pad met de bril en oordoppen. In het begin schaamde ik me nog wel eens met me bril op maar daar heb ik de laatste 2 jaar geen last van gehad. Ik zie ook steeds meer mensen met een bril oplopen en dit doet me goed.

golden eye

Registered User
Dit jaar voor het eerst.
Vorig jaar had ik er 2 maar op het moment supreme was ik ze kwijt.
Dags erop 1tje terug gevonden.
Dit jaar zeker een bril op om 00.00!

petertje23

Registered User
Ik krijg er dit jaar sowieso 1 bij mijn bestelling, die ga ik zeker uitproberen.
Zit hij niet in de weg of zit hij niet vervelend, dan laat ik hem op.

joszie

Zilveren Member
2 jaar geleden de hele dag een beschermbril op gehad. Ik was er erg blij mee en vond hem zelfs lekker zitten :)

Driessen010

Registered User
Ik doe mijn bril ook gewoon weer op.
Dit geldt ook voor de mensen om me heen.
Iedereen die wil genieten zal hem op moeten zetten anders blijf je maar lekker binnen.
Voor me zelf geld gewoon dat ik me ogen niet kwijt wil door vuurwerk, dit hoeft niet eens door verkeerd gebruik te zijn.
Daarnaast wil ik nooit te horen krijgen als iemand blind is geworden door vuurwerk dat het mijn schuld was.

Ray.Ray

Registered User
Rotterdam geeft alle basis school scholieren een Brilletje

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3357882/2012/12/04/Gratis-vuurwerkbril-voor-scholieren-Rotterdam.dhtml

Nu maar hopen dat ze hem allemaal gebruiken .

net navraag gedaan bij neefje en nichtje (geen bril gehad op school)
Jammer hoor. ach heb er toch een paar besteld dit jaar maar een paar extra kon geen kwaad.
en nu zijn ze dus grond bloemen aan het stoken in de tuin zonder bril... ach ze zijn wel erg voorzichtig hoorde ik :lub:

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Al een aantal jaar een bril op. Ook met door de straten lopen met de kids (die ook uiteraard)
Geloof me, als je de hele dag zo een bril draagt dan sta je om 00:00 uur binnen te toasten met je bril op, omdat je niet eens meer merkt dat je dat ding op je harses hebt. Ik heb overigens wel hele mooie, die zijn helemaal blanko, dus geen gekleurde randen erop. Dus die vallen sowieso niet op dan.

Bovenaan