Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Oogbescherming/vuurwerkbril?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 5 6,2%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 4,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 15 18,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 56 69,1%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 1 1,2%

• Total voters
    81
  • Poll closed .

Richardus

Registered User
Een vuurwerkbril...ik probeer m'n neefje en aanhang er aan te krijgen maar het lukt me nog niet omdat het ze onzin lijkt en ze het stom vinden staan (vooral m'n neefje).

Hoe staat het hier tegenwoordig met het beschermen van de ogen? Done or not done?

Phantom

Registered User
Ja zeker! Het klinkt braaf maar toch doe ik het..... Ik heb liever dat ik 1 dag met een bril kan lopen dan het hele jaar met een kunstoog of weet ik veel wat.

Buiten dat heeft iedereen hier een vuurwerkbril op; zowel jong als oud. En dan heb ik het niet over 5 mensen maar eerder over een stuk of 30.

Gewoon doen dus!

D

Deleted member 17038

Guest
Zekerweten! Ik heb afgelopen jaarwisselingen meerdere projectielen om mij heen zien vliegen die net zo goed in de ogen hadden kunnen komen. Ik zie liever goed dan dat ik er goed uit zie!

Girandola

Registered User
Misschien koop ik er wel wat voor mijn nabije familie voor 0:00, zelf draag ik al een bril en heb het idee dat dit voldoende is.

MrXtremeFireworks

Registered User
Ik doe 's nachts om 12 uur wel een bril op. Van de week nog een klein stukje cement dat mee omhoog gekomen was net onder mn oog gekregen. Dit was op een demo en stond zo'n 40m van het vuurwerk af...

p-aart-y

FPM Hangouderen
Iedereen van mijn familie/vrienden die samen met mij aan het stoken is, is verplicht een bril op te doen. Doen ze dit niet dan zijn ze niet welkom. En omdat iedereen dit weet draagt iedereen een bril! Ook als ik 's avonds met met broer en een goede vriend een rondje ga lopen(bijna traditie) dragen we een bril. Het is zelf al zover dat de buurjongentjes/meisjes inmiddels ook al brillen dragen.

GMP82

Zilveren Member
Ik deel ze uit op het moment dat ik mn vuurwerk afsteek. Tis simpel: opzetten of niet kijken. Dit geldt dubbel voor de kijkende kinderen. Die doen dit inmiddels doorgaans braaf.

Ik heb zelf meestal alleen mn eigen bril op, omdat bij de meeste modellen vuurwerkbrillen, 2 over elkaar niet werkt (kun je beter een speciale lab-bril kopen, die over een normale bril past).

Moontan

Moderator
Medewerker
Goed topic.
Ik draag een bril om 00,00 uur.
Vuurwerk volgt vaak een grillige weg. Je kan nog zo goed oppassen, maar je kan onmogelijk alles om je heen in de gaten houden.
Voorkomen is nog altijd beter dan genezen

Earthquake

Registered User
Ja hoor ik draag hem zodra ik zelf ga stoken of bij vuurwerk in de buurt sta en behalve een bril draag ik ook nog gehoor bescherming. Zowel met je ogen als met je oren moet je heel je leven doen. Ik heb geen zin dat ik aan 1 van beide organen de rest van mijn leven hinder zou moeten ondervinden door het vuurwerk. Al dan niet door me zelf aangericht.

passion fruit

Registered User
Veiligheid voor alles dus ik zet altijd een vuurwerkbril op. Als er iets met mijn ogen zouden gebeuren zal ik nooit meer op dezelfde manier van het mooie vuurwerk kunnen genieten.
Ik stook altijd samen met mijn peetzoontje dus ik let altijd op de veiligheid; dat betekent ook voor hem een vuurwerkbril op.
Ook leer ik hem:
Aansteken met een aansteeklont met uitgestrekte arm en nooit maar dan ook nooit met je hoofd boven een cake hangen bij het afsteken.
Verder uiteraard ook geen jas aan met nepbont of van een stof dat eventueel makkelijk vlam kan vatten.

Thuur

Registered User
Als ik eraan denkt dan zet ik hem op.
Vorig jaar om 00.00 vergeten op te zetten.
Mijn kinderen moeten sowieso een vuurwerkbril op anders komen ze niet naar buiten!

Ray.Ray

Registered User
neefje / nichtje en ikzelf :) zijn hun er niet bij waarschijnlijk dan niet om eerlijk te zijn ...
kan er niet aan wennen zon ding op mijn neus...

Bovenaan