Wetgeving afsteken vuurwerk Nederland

stavros

Registered User
Hey Pyro's

Lees al lange tijd mee en zit met een vraag

Ben belg en woon bijna op de grens Nederland/België, door de stuntacties van zena/loots etc. zit ik met veel (gratis) knalvuurwerk. Nu wil ik voor de eerste keer ook eens overdag beginnen stoken.

Nu was mijn vraag: mag je echt de hele dag stoken in Nederland zonder dat de politie moeilijk doet? Wordt er gecontroleerd op illegaal, belgisch vuurwerk dus? En mag je ook in bossen afsteken?

groetjes en tot oudjaar!!!

FireworkPyro

Registered User
de afsteek tijden in Nederland zijn 10:00 tot en met 02:00 (op 31 december natuurlijk).
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat er word gecontroleerd (ze kijken niet in je tassen enzo), als er een agent langsloopt en die ziet jou knallen is het ook nog maar de vraag of hij er wat aan doet.
en wat betreft bossen, hier weet ik niet veel van maar volgens mij mag je knallen waar je wil!

Scav

Registered User
legaal vuurwerk mag op de 31e vanaf 10.00 's ochtends worden afgestoken. politie zal hier niet moeilijk over doen zolang je geen vernielingen aanricht, overlast creert (verpleeghuizen/seniorenwoningen e.d.) of gevaarlijke situaties veroorzaakt (gooien naar mens of dier / gericht schieten op auto's / fietsen etc) oftewel gebruik je gezonde verstand en het loopt wel goed. spreekt er een agent je aan met het verzoek om bij wijze van spreken een stukje verderop te gaan knallen doe dat dan ook gewoon ipv bijdehand te gaan lopen doen...

Scav

Registered User
of te wel de kans op controle is miniem mits je geen overlast creert....hoe meer aandacht je trekt door (wan)gedrag hoe groter de kans dat er politie komt, en hoe groter de kans op controle, vervelende vragen etc...

D

Deleted member 17038

Guest
Vuurwerk in een bos afsteken? Beetje een gekke plek als je het mij vraagt. En eist ook meteen heel veel opruim moeite. Je snippers tussen de blaadjes vandaanplukken. Ik weet niet of het mag of niet maar ik zou het gewoon niet omdat het niet nodig is. Of woon je in het bos?

stavros

Registered User
ik wil me al afzonderen om geen overlast te creëren, dit is het eerste jaar dat ik knallers/vlinders (veilig) afsteek. Daarom mijn vraag omtrent de wetgeving. Nederlanders sleuren massaal knallers de grens over. Dus ik weet niet wat ze daarvan vinden in nederland :)

Bovenaan