Westland: Verstandig omgaan met vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Verstandig omgaan met vuurwerk

GemeenteBelang Westland heeft tijdens de raadsvergadering van 23 april de evaluatie van de jaarwisseling 2013laten agenderen voor de commissie bestuur. Sowieso is het een goede gewoonte deze evaluatie te bespreken, maar een van de onderwerpen moet extra aandacht krijgen.

Schade in de oudejaarsnacht kent grofweg twee oorzaken:

Overmatig drankgebruik en zwaar illegaal vuurwerk.

Dat zware vuurwerk komt hier naar toe vanuit België, Frankrijk maar ook uit Polen.

Vanwege de hoge schadebedragen laait de discussie over een vuurwerkverbod weer op.

Het feit dat de overheid er niet in slaagt een grote vuist te maken tegen het afsteken van illegaal vuurwerk mag niet de aanleiding zijn om dan maar de lokale ondernemers te duperen en om de traditie van vuurwerk op oudejaarsavond af te pakken.

Schadeveroorzaker is niet de familie die mooi siervuurwerk afsteekt, maar de raddraaier die er plezier in heeft om verkeersborden te slopen met een lawinepijl.

GemeenteBelang Westland vindt dan ook dat we het probleem moeten aanpakken daar waar het is: veel meer handhaven op illegaal zwaar vuurwerk en sloopgedrag, maar de mensen die er met legaal vuurwerk een mooi feest van willen maken met rust laten.

Frank Rijneveen,
Fractie voorzitter.

http://www.gemeentebelangwestland.nl/archief/469-verstandig-omgaan-met-vuurwerk.html

RoYvette

FPM Filmer
Daar kunnen HEEEL veel zich n voorbeeld aan nemen. Hopelijk gaan d'r bij veel de ogen open na zo'n wijze uitspraak door hogere hand

Sent from my iPhone using Tapatalk

hutter

Registered User
Schadeveroorzaker is niet de familie die mooi siervuurwerk afsteekt, maar de raddraaier die er plezier in heeft om verkeersborden te slopen met een lawinepijl.

Ik kan mij daar helemaal in vinden, eindelijk iemand die de feiten op een rijtje heeft.

Dennis010

Registered User
Deze man moet benadert worden door vertegenwoordigers van onze kant (en nee, niet ik... )
Wie klimt hier in?

Bovenaan