Western Winterblast 2010

magnolia

Registered User
wat een spektakel zeg . het is gewoon niet te filmen want er gebeurt zo veel voor je en boven je .
de wereld lijkt wel even betovert

bridge

Bronzen Member
Mooie shells hoor in dat onderste filmpje. Wat bedoel je precies met PGI? t doet me allemaal denken aan een docu die ik jaren geleden zag op discovery , ging over amerikaanse freaks die eens per jaar in de woestijn ergens bij elkaar kwamen. Ze noemden dat "desert storm".

jaspertjuh

Registered User
PGI staat voor 'Pyrotechnic Guild International'. Het is een internationale vereniging voor vuurwerkliefhebbers, samen worden er zogenaamde shootings gehouden (soort schietmeetings waarbij leden hun zelfgemaakte vuurwerk en zelfontworpen shows kunnen schieten, kleppen over vuurwerk, vuurwerkspullen kunnen aanschaffen en verkopen enzovoorts.) Deze shootings en andere evenementen worden helaas vrijwel altijd in Amerika gehouden. Je kan als Nederlander wel lid worden en ontvangt dan een aantal keer per jaar het nieuwsbulletin van de PGI.

Tony

Administrator
Medewerker
PGI staat voor 'Pyrotechnic Guild International'. Het is een internationale vereniging voor vuurwerkliefhebbers, samen worden er zogenaamde shootings gehouden (soort schietmeetings waarbij leden hun zelfgemaakte vuurwerk en zelfontworpen shows kunnen schieten, kleppen over vuurwerk, vuurwerkspullen kunnen aanschaffen en verkopen enzovoorts.) Deze shootings en andere evenementen worden helaas vrijwel altijd in Amerika gehouden. Je kan als Nederlander wel lid worden en ontvangt dan een aantal keer per jaar het nieuwsbulletin van de PGI.

Helemaal goed! En als je lid bent dan mag je de PGI conventies ook bezoeken. Hij staat op mijn verlanglijst. Een week lang knallen en vuurwerk zien. En gloof me, je ziet daar echt fantastische selfmade producten. Sommige dingen die de hobby boys daar uitgevonden hebben worden hedendaags in het vuurwerk gebruikt zoals een bepaalde kleur blauw.

bridge

Bronzen Member
bedankt heren voor de info heren. wel leuk om eens te zijn daar ja. Iets makkelijker ook dan Japan denk ik. Zeker als t aan de East coast is.

Bovenaan