"Western Hero" kanonslagen (?)

boozebelly

Registered User
Medefreaks!

Ik was al een tijdje op zoek naar een afbeelding van oude kanonslagen die ik vroeger eens gehad heb.
Nergens kon ik er eentje vinden, ook niet bij het vuurwerkmuseum of op kanonslagen.com.
Het enige wat is wist was dat er een cowboy op was afgebeeld en dat de kanonslagen zelf geel-groen van kleur waren.
Nu kwam ik bij toeval deze afbeelding tegen op internet (ik dacht op de site van Loots) en dit zijn ze dus:

Kanonslagen vroeger.jpg

Het zal ongeveer 1990-1993 geweest zijn dat ik ze had.
En voor de duidelijkheid, ik had ze gewoon in Nederland gekocht.
Nu wil ik graag vragen of iemand weet van welke importeur deze kanonslagen waren :confused:
Zelf houd ik namelijk een archief(je) bij met afbeeldingen & informatie van vuurwerk van vroegáh dat ik ooit gehad heb.
Als iemand een betere afbeelding heeft dan zou dat ook geweldig zijn.

B.V.D. :cool:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Deze knallers kan je gewoon bij Zena Baarle hertog, Loots en Orginal Olen kopen.
Dit zijn inderdaad Western hero kanonslagen, met buskruit.
Dus NIET met flashkruit.
Knal is goed, viel me echt niet tegen.
Ik kreeg een slof/broodje W.H. kanonslagen, in plaats van de DJF thunder omdat de verkoper zat te slapen.

boozebelly

Registered User
In België zijn ze blijkbaar dus nog gewoon verkrijgbaar :smile:
Mocht ik ooit in de gelegenheid komen dan neem ik ze zeker mee, puur voor het label.
@ Cigarman: Zijn de kanonslagen ook nog steeds geel-groen van kleur?

Maar wie O wie weet welke importeur ze destijds in Nederland verkocht?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
@ Cigarman: Zijn de kanonslagen ook nog steeds geel-groen van kleur?

Nee, wit papier met een groene opdruk.

Volgens mij staat er zelfs op de knaller zelf, dat ze van GBV Veenendaal zijn.
Toen ik dat vroeg aan de directeur van Orginal vroeg begin dit jaar, zei hij dat dat gewoon klopte.
Omdat Orginal/Zena vroeger zaken deed met GBV Veenendaal.

Ik zal wel wat detail foto's voor je plaatsen Boozebelly.

Schuim

Moderator
Medewerker
love: Die goeie oude tijd :embarrest:

Dit was eerder samen met de Oerendhard mijn favo knaller op de NL markt.
Astronauten kocht ik alleen bij hoge nood :smile1:

Zijn deze nog ergends op de NL markt gespot de afgelopen jaren of?

EDIT:

Ik meende ze een tijdje terug op de site van het vuurwerkmuseum te hebben gespot.
Ben nog is opzoek gegaan, en wel ja!

WesternHero_slof_pakje.jpg
:

Copyright: Cameo en het Vuurwerkmuseum

Laatst bewerkt:

BUTCHER

Registered User
Deze kanonslagen werden in deze vorm voor het laatst verkocht door Lesli in 1996. Of ze destijds nog waren voorzien van grijslont weet ik niet zeker meer, maar ik geloof dat dit wel eens de laatste partij grijslonters geweest kunnen zijn die in Nederland werden verkocht.

Zie attachment voor een vergelijkbare wikkel (deze is van Mercurius, 1981).

Bijlagen

• 0061.jpg
    0061.jpg
    125 KB · Weergaven: 17

Sweet Laker

Registered User
Dit waren ook voor mij dé beste kanonslagen die ik ooit gehad heb. Beter als de turbonauten, astronauten, bo-peeps etc . Back in the good ol'days

Red Eagle

Registered User
heb de voorkant van deze kanonslagen nog in me plakboek staan.
Waren super dingen!!

Importeur zou ik zo niet meer weten
Afbeelding is hier al gepost dus kan je niet verder helpen.

boozebelly

Registered User
Iedereen bedankt voor de reacties :smile:

@ Schuim: Dus ze stonden wel op de site van het vuurwerkmuseum...ik kon ze daar echt niet vinden :embarrest: maar bedankt voor de afbeelding.

@ Cigarman: Foto's zijn altijd welkom :smile:

@ Butcher: Dus waarschijnlijk van Lesli? Thanks!

Het staat mij nog bij dat het inderdaad prima knallers waren. Dat weet ik nog omdat al mijn stookvrienden toentertijd allemaal Astronauten hadden.
Die had ik normaal ook altijd maar mijn vader nam mij toen mee naar een andere winkel (ik was een jaar of 12 en mocht zelf nog niks kopen :amuse:)
Ik baalde omdat ik geen Astronauten had maar deze Western Hero's.
Astronauten waren immers "Tha Bomb" bij ons destijds.
Haha, ik was zelfs pissig op mijn pa...
Maar ik weet nog dat ik en mijn vrienden samen in spanning de eerste Western Hero aanstaken en hij knalde perfect, zeker niet minder dan de Astronauten destijds dus ik was tevreden.
In Nederland ben ik deze knallers vervolgens nooit meer tegen gekomen.

jasperloil

Registered User
ja lesli, we zijn vroeger zelf ook verkooppunt van lesli geweest en hadden deze ook: heb ze vroeger zelf nog aan gestoken (oud voorraadje uit de bunker), jammer dat ze nu op zijn: goede knallers

wjtv

Registered User
Heb ze 1 jaar gehad maar wat was dat een slechte troep. Het jaar erop stonden ze bij de goedkope astronauten. Dit was denk ik rond het jaar 2000

Bovenaan