Welkom Vuurwerk Filmers !!!

martijn_vuurwerkgek

Registered User
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste hier die de vraag stelt:p maarja er komen ook continue nieuwe camera's uit, wat is een goede videocamera om vuurwerk mee te filmen voor max. €750

smilli

FPM Filmer
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste hier die de vraag stelt:p maarja er komen ook continue nieuwe camera's uit, wat is een goede videocamera om vuurwerk mee te filmen voor max. €750

Ik vind dat je met de gehele cx serie van sony nooit verkeerd zit zeker met de prijs die je noemt heb je dan een hele leuke camera. Wat ik ook leuk vind en misschien net nog kan voor 750 zijn de Panasonic x800/900/920 met 3 cmos cencors wat een uitstekende kleurweergave maakt zeker voor een consu camcorder!

Marc_87

Registered User
Mensen ik heb een Canon 650D, normaal filmen gaat prima maar vuurwerk krijg ik er niet mooi op. Wel haarscherp maar de kleuren willen er gewoon niet mooi op. Kan me voorstellen dat dit met de witbalans heeft te maken maar waar moet deze op ingesteld worden?

Verder instellingen die ik gebruik:
1080p @ 25 fps
1/50 sluitertijd
ISO100

Mark1896

Registered User
Ik zou ook graag vuurwerk willen filmen alleen heb daar een te klein budget voor,
Toch kan ik voor een paar tientjes een JVC Everio GZ-EX210 kopen is het een
beetje een goeie camara?

MichelWRX

Registered User
Ik film zelf momenteel met een JVC Everio Gz-E15 maar ben al op zoek naar wat beters.

Nu ben ik zelf aan het kijken voor een Panasonic HC-X800 of de HC-X920.
Deze camera's hebben 3 sensors, dus voor elke kleur 1 sensor.

Zijn dit een beetje goede camera's?

smilli

FPM Filmer
Ik film zelf momenteel met een JVC Everio Gz-E15 maar ben al op zoek naar wat beters.

Ik vind het erg fijne cameratjes, kleuren zijn erg goed alleen soms wat onrealistisch neon achtig.
Prestaties in het donker vind ik alleen wat minder goed bij Panasonic.

MichelWRX

Registered User
Ik vind het erg fijne cameratjes, kleuren zijn erg goed alleen soms wat onrealistisch neon achtig.
Prestaties in het donker vind ik alleen wat minder goed bij Panasonic.

Ok, dat klinkt alweer wat minder haha.
Aangezien ik hem toch echt hoofdzakelijk voor shows koop.

Misschien moet ik eens wat vuurwerkfilms zien met die cams.
Zijn er nog meer camera's met 3 sensors in die prijsklasse?
Ik heb zitten zoeken maar zijn er niet heel veel, volgens mij.

Dennis010

Registered User
Ik heb een Canon Vixia HFS10. Ik ben hier zeer tevreden over. Mooie kleuren, natuurgetrouw en voor mij belangrijk, een geluid wat naar mijn mening heel goed overkomt.

MichelWRX

Registered User
Ik heb een Canon Vixia HFS10. Ik ben hier zeer tevreden over. Mooie kleuren, natuurgetrouw en voor mij belangrijk, een geluid wat naar mijn mening heel goed overkomt.

Dat ziet er al beter uit dan die Everio.
Echter wil ik het nu wel gelijk goed aanpakken en niet volgend jaar een nieuwe te kopen.

Heb nog even zitten zoeken maar die Panasonic HC-x920 is wel een heel gaaf ding.

Zoek nu alleen nog vuurwerkfilms met die camera en dat valt niet mee haha.
Ik heb er geen haast mee maar tips zijn welkom.

smilli

FPM Filmer
Dat ziet er al beter uit dan die Everio.
Echter wil ik het nu wel gelijk goed aanpakken en niet volgend jaar een nieuwe te kopen.

Heb nog even zitten zoeken maar die Panasonic HC-x920 is wel een heel gaaf ding.

Zoek nu alleen nog vuurwerkfilms met die camera en dat valt niet mee haha.
Ik heb er geen haast mee maar tips zijn welkom.

Vertraagde beelden dat wel

Film van Pyrospace/Anaconda met soortgelijke Panasonic gefilmd.

MichelWRX

Registered User
Thanks kerel.
Zit nu mobiel net op de grens dus ik ga ze morgen even bekijken.
Dat groen is in ieder geval al groen en niet wit haha.

chromeeh

Registered User

Ik heb zelf een X810 en moet zeggen dat het een genot is, ik zet 'm voor 's avonds wel op de "vuurwerk" preset (wel 1080p 50fps).
De kleuren zijn dan mooi helder en "kleur echt" :) (Dus groen is groen en geen wit / geel)

Stefan Tetteroo

Registered User
Ik heb een sinds een kort een Sony HDR-PJ780VE en ben er erg blij mee, maar loop tegen een probleem aan met het monteren van een externe microfoon. De camera heeft een MIS (Multi Interface Shoe) en de microfoon heeft een universele coldshoe aansluiting. Dit zou in theorie op elkaar moeten passen, maar de MIS zit te diep verzonken in de behuizing van de camera. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of een oplossing weten dan hoor ik het graag.

chromeeh

Registered User
Ik wil vanavond proberen (mits het weer het toe laat) om een aparte audio record te maken, kijken of het geluid nog beter te vangen is :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

smilli

FPM Filmer
Ik heb een sinds een kort een Sony HDR-PJ780VE en ben er erg blij mee, maar loop tegen een probleem aan met het monteren van een externe microfoon. De camera heeft een MIS (Multi Interface Shoe) en de microfoon heeft een universele coldshoe aansluiting. Dit zou in theorie op elkaar moeten passen, maar de MIS zit te diep verzonken in de behuizing van de camera. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of een oplossing weten dan hoor ik het graag.

Gewoon de standaard naaistreek van sony die ervoor zorgt dat je in de lagere prijsklasse cameras geen accesoires van andere fabrikanten kan gebruiken. Hot shoe naar Cold shoe adapter is de oplossing.

Bolle040

Registered User
Hulp bij keuze (actie)camera
Omdat de meid een keer iets anders wilde geven dan vuurwerk. Leek haar het leuk om een nieuwe (actie)camera te geven. Echter had ze een camera gekocht die qua resolutie slechter was dan de huidige. Nu gaat ze die inwisselen en ben ik gaan uitzoeken naar een camera.

Mijn eisen die ik had gesteld waren:
- Full HD; (het liefst 1080/60fps)
- Waterproof; (I.v.m. weer,zwemmen, enz meer dan 5m diepte niet noodzakkelijk)
- Goede audio opnamen voor de knal van vuurwerk;
- Klein formaat zodat hij past in een handtas/jaszak.
- LCD scherm om beelden te zien;

Door zelf op onderzoek te gaan kwam ik uit op de volgende camera's:

SONY HDR-AS30 ACTION ACTIONCAM

Specificaties:
- Full HD - 1920 x 1080 pixels (60fps);
- Mono microfoon =+ externe microfoon aansluiting;
- Met behuizing waterdicht tot 60m;
- Geen LCD scherm maar via wifi zichtbaar op smartphone;

PRIJS: 230

http://www.videocamerashop.nl/produc...specifications

JVC GC-XA2 ADIXXION ACTIONCAM

Specificaties:
- Stereo;
- Waterdicht tot 5m;
- LCD scherm aan zijkant met touchscreen;

PRIJS 240

http://www.videocamerashop.nl/produc...-adixxion.html

GOPRO HD HERO3+ SILVER EDITION ACTIONCAM

Specificaties:
- Mono;
- Met behuizing waterdicht tot 60m;
- LCD scherm kan je toevoegen maar kost wel wat;

Prijs 290

JVC EVERIO GZ-R10 BLACK CAMCORDER

Specificaties:
- Dolby Digital (2ch) Type microfoon Zoommicrofoon;
- waterdicht tot 5m;
- LCD scherm die kan uitklappen en draaien;
- iets groter dan de andere cameras

PRIJS 270

Mijn budget gaat tot 300 euro. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste camcorder aangezien deze een Dolbydigital microfoon heeft. Zonder onderzoek lijkt mij dit ene beter microfoon dan een monomicrofoon.

Daarom de vraag aan de kenners hier, welke cam kan ik het beste pakken aan de hand van mijn eisen en heeft een degelijk microfoon om dreunen van vuurwerk goed op te nemen. Geluid moet te vergelijken zijn met dit filmpje

Waarmee ik dan doel op de dreun en nagalm van de knal. Vind dit namelijk een pluspunt voor filmpjes. Als iemand verstand heeft van microfoons is uitleg ook altijd welkom.

Alvast bedankt voor de hulp

MichelWRX

Registered User
Ik film momenteel met de voorganger van de Everio die jij opnoemt.
Namelijk de GZ-E15, ook met dolby digital en geluid zoom.
Digital zoom gebruik ik eerlijk gezegd niet, want dat geeft geen meerwaarde i.m.o.

Bijzonder klein apparaatje die zeker in een binnenzak past.
Geluid vind ik persoonlijk super, mits alle opties uitgeschakeld zijn.
De windfilter zeker niet gebruiken, ook niet bij harde wind.

Beeldkwaliteit overdag is gewoon goed te noemen.
Bij avondshows filmt hij ook netjes maar enkele kleuren krijg je gewoon niet goed erop.
Met name groen is echt drama, vaak weergegeven als wit met een groene waas in de rook.

Als ik de keuze over mocht doen, zou ik een camera kopen.

Laatst bewerkt:

Bolle040

Registered User
@MichelWRX Bedankt voor je reactie, de video's die je plaatst zijn voor mijn van goede kwaliteit en het geluid is inderdaad ook super. Zag in de specificaties dat de GZ-R10 iets beter kleurmodus heeft dus wie weet is het beter geworden. GZ-R10 gaat hem waarschijnlijk wel worden !

thunderboy

Registered User
Dit seizoen ben ik vollop aan het filmen met de telefoon.
Vergeleken met mijn SD filmcamera is het beeld echt veel mooier, ook al is het geen full HD maar 720p.
Het geluid kan er mee door maar is uiteraard niet zo vol als bij de filmcamera.
Om het maximale eruit te halen heb ik er een passende SD kaart ingezet, speciaal voor HD weergave en een flinke opslag.
Verder heb ik de sim kaart verwijderd, alle onzin eraf gehaald waardoor de accu ook lang (er) vol blijft.

Gebruik hem dus alleen om mee te filmen. Ondertussen heb ik wel gemerkt dat het niet meevalt om het ding goed en vooral lang stil te houden. Een gemiddeld showtje duurt toch een kwartiertje en hoe langer het duurt, hoe meer je begint te trillen.
Je armen verzuren als het ware. Om te kijken of er oplossingen waren ben ik eens gaan struinen op het net.

En vandaag bij Saturn dit ding gekocht:
nqqv4o.jpg

Deze kan ik gewoon op mijn filmstatief bevestigen. Voor 15 euro de moeite waard om eens te proberen.

Feit is wel, het beeld zal een stuk rustiger worden om naar te kijken en het eindresultaat weer ietsje beter.
Dus voor diegene die het vasthouden ook beu zijn, jullie weten nu waar, wat en hoe duur.

Doe daar je voordeel mee.

:hehe!:

Bovenaan