martijn_vuurwerkgek
Registered User
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste hier die de vraag stelt
maarja er komen ook continue nieuwe camera's uit, wat is een goede videocamera om vuurwerk mee te filmen voor max. €750
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste hier die de vraag steltmaarja er komen ook continue nieuwe camera's uit, wat is een goede videocamera om vuurwerk mee te filmen voor max. €750
Ik film zelf momenteel met een JVC Everio Gz-E15 maar ben al op zoek naar wat beters.
Nu ben ik zelf aan het kijken voor een Panasonic HC-X800 of de HC-X920.
Deze camera's hebben 3 sensors, dus voor elke kleur 1 sensor.
Zijn dit een beetje goede camera's?
Ik vind het erg fijne cameratjes, kleuren zijn erg goed alleen soms wat onrealistisch neon achtig.
Prestaties in het donker vind ik alleen wat minder goed bij Panasonic.
Ik heb een Canon Vixia HFS10. Ik ben hier zeer tevreden over. Mooie kleuren, natuurgetrouw en voor mij belangrijk, een geluid wat naar mijn mening heel goed overkomt.
Dat ziet er al beter uit dan die Everio.
Echter wil ik het nu wel gelijk goed aanpakken en niet volgend jaar een nieuwe te kopen.
Heb nog even zitten zoeken maar die Panasonic HC-x920 is wel een heel gaaf ding.
Zoek nu alleen nog vuurwerkfilms met die camera en dat valt niet mee haha.
Ik heb er geen haast mee maar tips zijn welkom.
Ik film zelf momenteel met een JVC Everio Gz-E15 maar ben al op zoek naar wat beters.
Nu ben ik zelf aan het kijken voor een Panasonic HC-X800 of de HC-X920.
Deze camera's hebben 3 sensors, dus voor elke kleur 1 sensor.
Zijn dit een beetje goede camera's?
Ik heb een sinds een kort een Sony HDR-PJ780VE en ben er erg blij mee, maar loop tegen een probleem aan met het monteren van een externe microfoon. De camera heeft een MIS (Multi Interface Shoe) en de microfoon heeft een universele coldshoe aansluiting. Dit zou in theorie op elkaar moeten passen, maar de MIS zit te diep verzonken in de behuizing van de camera. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of een oplossing weten dan hoor ik het graag.