smilli
FPM Filmer
De film zie er zo top uit Issie, probleem opgelost denk ik zo.
Maar je klaagt nu over je audio, wat had je daarvoor ingesteld?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De film zie er zo top uit Issie, probleem opgelost denk ik zo.
Ik heb gister de Zena Trophy gefilmd maar de overdag shows zijn overbelicht/lucht erg wit is dit nog weg te halen en zoja hoe? ik heb sony vegas pro 13. Alvast bedankt
Thanks, ook enig idee hoe ik een preview krijg van t gene wat ik aangepast heb? ben redelijk nieuw met sony vegas. Bij vorige videobewerking programma's die ik gebruik heb gebeurde t gelijk.
Hi all, ik wil een camera aanschaffen maar weet niet wat wel en niet goed is voor vuurwerk te filmen /
Ik hoef geen 4K of lenzen van 500e ,, maar gewoon iets beter dan de flikkerende telefoonbeelden die vaak alleen het hart van een boeket vastleggen .
Wat raden jullie me aan ?
Gr
Ik heb idd mooie beelden gezien van samsung telefoons , zelf had ik een i-p5 gebruikt ,,maar wil liever een camera op statief gebruiken en enkel en alleen voor 31 december .
Gebruikte zou ook kunnen omdat het me niet meer als 200/250e mag kosten op dit moment, en het is bedoeld voor op een zeer geringe afstand te filmen 15/20m .
sinds vandaag heb ik de rode stereo video mic pro. Heeft er iemand tips voor de instellingen welke stand van de mic (-10,0,20?)
Normaal gesproken bij hard geluid zoals een mascleta zette ik mijn camera volume op -30 (het maximale) is dit nog steeds nodig bij het gebruik van een externe mic?
En kan het kloppen dat zodra ik de externe mic erin prik dat de interne word uitgeschakeld en de camera dus op auto kan laten staan
Ik heb idd mooie beelden gezien van samsung telefoons , zelf had ik een i-p5 gebruikt ,,maar wil liever een camera op statief gebruiken en enkel en alleen voor 31 december .
Gebruikte zou ook kunnen omdat het me niet meer als 200/250e mag kosten op dit moment, en het is bedoeld voor op een zeer geringe afstand te filmen 15/20m .
Het standje auto betekent dat je de microfoonversterker van de camera het geluid laat blijven aanpassen. Meestal is het beter om de auto stand uit te zetten. Anders krijg je al snel dat het geluid harder en zachter word. Zo hoor je het ene moment auto's rijden en mensen praten en valt dat weg als je vuurwerk hoort. Als het vuurwerk voorbij is hoor je ineens de omgeving weer. Ik vind het zelf mooier als er meer controle over is geweest. Dus wel een beetje geroezemoes en omgevings geluid maar niet dat je door de auto stand ineens alles kan horen. De automatische stand probeert ook als er geen geluid is toch iets te laten horen. Soms zorgt dat voor een hiss achtig bij geluid. Of dat je de snelweg die 500 meter verderop is ineens in je film hoort terwijl je die op locatie zelf niet hoorde.
Afhankelijk van het soort camera is de versterking in je nieuwe mic veel beter dan die in je camera. Zet je camera eens zo laag mogelijk -30 en de rodemic op +20 als je een visueel hulpmiddel op je camera hebt voor je geluid, goed kijken hoe de meters uit slaan. Je kan een koptelefoon aansluiten dus als je die de 1e keren mee neemt kan je op locatie al horen wat een verandering in de settings doet met je geluid.
Ik heb zelf een half jaar een externe mic en ik heb de ideale setting nog niet gevonden maar goed op mijn camera kan ik geen koptelefoon aan sluiten.
Ik heb deze mic ook. Allemaal op standje 0 (externe mic) gefilmd met mn camera op -10 (dacht ik)
Je zet je camera niet zachter, maar de versterking van het signaal van de interne, of de externe microfoon. Als je de externe mic gebruikt, gebruik je de interne mic niet. Maar die versterker gebruik je altijd (zowel bij auto of manual). Je moet hem niet zachter zetten maar het mag wel. Je moet gewoon doen wat voor jou het beste werkt en klinkt. Dus als het geluid niet vervormt bij standje auto dan kan je die gebruiken als je er zelf tevreden mee bent.T
Klinkt zeker goed! Alleen snap ik het nog steeds niet helemaal ik lees dat de interne mic word uitgeschakeld, waarom moet ik dan mn camera nog zachter zetten?