Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2010?

Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2010?

• Total voters
    162
Status
Niet open voor verdere reacties.

shinji

Moderator
Medewerker
Voordat je dat koopt kijk even naar Bonfireworks :wink:.

Sorry hoor, maar Bonfire is totaal niet te vergelijken met de pyroshopper, heel misschien Qua prijs. Bonfire heeft veelal 1 effect in z'n cakes, terwijl bij Pyroshopper vaak een ratjetoe aan effecten langskomt in 1 blok waardoor t allemaal heerlijk spectaculair wordt.
Ik word trouwens af en toe best wel moe van al die mensen die hun eigen smaak zonodig willen opdringen aan anderen.

rocketeer

Registered User
Sorry hoor, maar Bonfire is totaal niet te vergelijken met de pyroshopper, heel misschien Qua prijs. Bonfire heeft veelal 1 effect in z'n cakes, terwijl bij Pyroshopper vaak een ratjetoe aan effecten langskomt in 1 blok waardoor t allemaal heerlijk spectaculair wordt.
Ik word trouwens af en toe best wel moe van al die mensen die hun eigen smaak zonodig willen opdringen aan anderen.

Tja dit heeft idd meer met persoonlijke smaak te maken, ik zelf vind het juist erg storend dat als ik 10 verschillende cake's koop en deze een allemaal ratjetoe uitwerking hebben waardoor ze allemaal op elkaar gaan lijken.
Dit vind ik meer blokken voor iemand die met zijn gezin 1 of 2 dingen af steekt en daardoor een gevarieerd showtje uit 1 cake voorgeschoteld krijgt voor een goede prijs/kwaliteit.

Ik wil juist meer op thema schieten en heb liever blokken met 1 effect per cake waardoor je meer een show element in het af te steken vuurwerk kan creëeren.

Maar omdat nu gelijk op te dringen naar anderen toe zal ik nooit doen, is en blijft altijd een persoonlijke smaak.

polleke45

Registered User

Ik dring mijn smaak niet op ik suggesteer dat als hij misschien nog niet naar een ander merk in dit geval Bonfireworks heeft gekeken hij dat zeker moet doen en niet alle aandacht op een lijn moet focussen.

DioR

Registered User
gestemd voor wolff en zena. Beide staan jarenlang hoog. Ik denk dat na dit jaar zena wel met iets vernieuwends moet komen om volgend jaar weer mee te gaan met de rest. Wolff heeft verder geen uitleg nodig dacht ik zo.

Ischa

Registered User
Ik heb gekozen voor Cafferata.
Dit grotendeels vanwege de Showtime collectie.
Waarmee Cafferata een van de weinige importeurs is die
bijna profesionele producten kunnen evenaren.
Je betaalt ervoor , en de duur van de cakes is aan de korte kant.
Maar ik denk dat je op legaal gebied weinig beters vuurwerk zal tegenkomen.

ifeelfine

Registered User
Bonfireworks, Wolf en Zena staan bij mij ook in de top 3 alhoewel de witte tenten (marijn) en wolf vechten om een plek (in die top 3) op dit moment. Heb dan wel op Bon gestemd maar de top 3 (of 4 dus) veranderd per dag zo ongeveer.

Volumius

Registered User
WOLFF voor mij natuurlijk no.1 Broekhoff krijgt van mij ook nog wat kudo's Clouds of Thunder. Misschien is het toch die dubbel FF die het em doet :p lol

bloodveins

Registered User
Op nummer 1 dit jaar toch Bonfireworks. Vorig jaar een aantal geweldige produchten van gehad zoals Spring Flowers, ook nog redelijke prijzen en grote helderre boeketten.

Op nummer 2 toch weer Wolff, goed vuurwerk met een mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Op nummer 3 Marijn.

Daravel

Registered User
Voor mij is Bonfireworks de beste , vooral de combinatie van de prijs en de uitwerkingen maakt het bij mij de koploper.
Verder hebben ze ook een grote diversiteit aan cakes, ik mis alleen nog een voordelig assortimentspakket van Bonfireworks.

Een goede nummer twee is Rubro met de fantastische Elite brand cakes, kwa uitwerkingen misschien wel het meest indrukwekkend maar deze heeft als nadeel zijn prijskaartje. Ook het buurtassortiment van Rubro is een hoogwaardig pakket, helaas op veel plekken niet meer leverbaar.

Tony

Administrator
Medewerker
Oke mensen, met veel demo's achter de rug is het nu wat makkelijker om je keuze te maken wat betreft "De beste importeur van Nederland". Laat je stem horen!

shinji

Moderator
Medewerker
Alle demo's weer achter de rug, dus kan mijn mening geven.
3 Wolff, een echte allemansvriend met goede produkten voor een redelijke prijs
2 Bonfire, deze importeur heeft heel wat losgemaakt in de 2 jaar van hun bestaan. Mooi spul voor een goede prijs.
1 Marijn, altijd het randje opzoekend met effecten die geen andere importeur heeft, m'n complimenten

Runners up: Cafferata, de showtimecakes zijn heerlijk, maar doe wat aan de marketing jongens.
Schuurmans, de cakes die dit jaar nieuw zijn onderscheiden zich duidelijk met het oudere spul
Runner down: Lesli, deze mannen zijn dit jaar alleen maar bezig geweest met marketing, jammer hoor.

Helderd

Registered User
Ik ben helemaal overtuigt door de filmpjes van bonfireworks. Vind het prachtige cakes, en er zijn maar een paar bij die ik niet mooi vind, in de oriental collection vind ik alleen de crackling palms niet mooi, maar dat kan wel een leuke cake zijn om tegelijk met een andere te schieten. Volgend eens kijken of ik hier mag bestellen van mijn ouders.

Verder is wolff, zoals vele hier al zeggen, erg mooi. Heb het twee of drie jaar geleden allemaal eens bekeken, toen was ik erg overtuigt van dit merk, had ook verschillende producten op me lijstje. Dit jaar weer alle producten bekeken (best veel!) Maar helaas door dat er geen dealer in de buurt zit niks van kunnen bestellen toen. Maar ik ga voor volgend jaar (dit jaar niet zo'n uitgebreide collectie omdat ik wat geld moet besparen) zeker kijken of ik hier wat van kan bestellen.

Verder heb ik eigenlijk niet echt iets waar ik overtuigt van ben. Heb alleen ervaring met broekhoff en lesli, wolff en BonFirework heb ik ook alleen van filmpjes en ervaringen van anderen.

Laatst bewerkt:

Jean Cross

Registered User
Zo, de jaarwisseling is geweest, dus kan nu een goed oordeel geven over alles wat ik gezien heb...

Absolute nummer 1 voor mij dit jaar:

1. Bonfireworks:
Op alle fronten gewoon goed. Super uitwerkingen, compacte cakes, marktconforme prijzen, breed en divers assortiment, ideale projectpotten.!
Vorig jaar wat huiverig door de chinese films (icm met de lage prijzen) maar nu 100% overtuigd.!

2. Witte Tenten (Marijn):
Elk jaar weer nieuwe toppers en kwaliteit van bestaande toppers blijft behouden. Qua originaliteit (zowel uitwerking, vormgeving als uitstraling) dé absolute nummer 1 in Nederland.! Maar ook qua durf (opzoeken van de grenzen en speciale effecten) de absolute nummer 1. Waarom staan ze dan niet op nummer 1.? Omdat ik van mening ben dat je met alleen Marijn-potten geen volwaardige show kan neerzetten (in tegenstelling tot Bonfireworks.)

3. Wolff:
Wolff is en blijft jaar in jaar uit een stabiele factor in vuurwerkland. Ze hebben erg veel toppers en budgetcakes, maar helaas ook teveel floppertjes... Maar er blijft genoeg leuks over (in alle prijsklassen) omdat hun assortiment zo belachelijk breed is. Ook props voor het feit dat ze al 2 jaar lang DÉ knalcake van Nederland hebben en hij geen kwaliteitsverlies heeft getoond.

Naast mijn top 3 wil ik onderstaande ook nog ff in het zonnetje zetten:

Beko (voor de nieuwe Titanium Vulcano, de Green Glitter en Rocket Boom)
Zena (voor de Light Year, Brullende Swiegemutter, Palm ass., 20s Ass.)
Lesli (voor de Bloody Sky, Camuro King en Blue Voodoo die al sinds de invoering van de 500grams-regeling nogsteeds toppers zijn en nogsteeds in het assortiment zitten.!)
GBV (voor de Super Bees en Twister Knal)

bridge

Bronzen Member
na de jaarwisseling kunnen we weer oordelen.

Ik omschrijf het dit jaar zo. Als ik een behoorlijke dealer zou zijn zou ik vier leveranciers hebben: Wolff, Bonfire, Marijn en ... Mercurius!! bij deze wil ik mn deze laatste even in t zonnetje zetten. Een aantal fantastische blokken hebben ze.

Wolff_freak7

Registered User
voor mij waren de beste importeurs Wolff en Marijn!
dit waren echt de hoogte punten van 2010.
ik moet zeggen Bonfireworks doet het ook goed!

Richardus

Registered User
Jammer dat ik hier al gestemd heb...

Want voor de jaarwisseling had ik nog gewoon Bonfireworks bovenaan staan, nu niet meer. Want of het nu opzet is (meer topmannen om uit te betalen, of beleidsbemoeienis van die nieuwelingen) of een Chinese fout, het is dik balen als je het hele jaar uitkijkt naar die 2 unieke cakes (Earcatcher en Splitting Comets) en dan slappe aftreksels van die toppers te zien krijgt... Nogal suf dat er bij meer cakes van downgraden sprake bleek te zijn, vooral die met kleur en opvallender effecten (City Lights, New Kids o/t Block, Spring Flowers) terwijl veel van de (beter scorende?) goudcakes juist toppertjes bleven. Bah. Die goeie cakes mogen dan nog wel prijs/kwaliteitstoppers zijn, maar als je ten koste daarvan aan andere toppers gaat sleutelen, dan verdwijn je bij mij van m'n lijst. Basta.

Mijn lijst wordt aangevoerd door Marijn. Misschien dat ik wel eens negatief uit de hoek kwam, vooral om het gehallelujah van al die werknemers en vriendjes hier wat te neutraliseren, maar ik heb al 3 jaar producten van ze gehad en altijd zeer tevreden er over geweest. Elk jaar komt Marijn met de opvallendste nieuwe producten en is het meest spraakmakend onder ons nerds. Helaas zijn veel producten wel behoorlijk aan de prijs maar zijn er ook genoeg betaalbaarder cakes voor degenen met minder budget. Dit jaar ging er dan wel wat mis in de communicatie, en werd er wat afgekeurd maar misschien is dat 'part of the game' als je grensverleggend bezig bent. Het hart van Marijn voor vuurwerk is niet alleen te zien aan de liefhebbersproducten, maar ook hoe ze zich boven op een ondeuglijk presterend product (Tweelingen) storten om te zorgen dat er in de straat een goed functionerende prachtcake komt te staan. Ook blijkt zo'n hart uit de felle verdediging van Evelien op mijn aanval op haar cake Woede; op de bres voor de cake, boeie of je er één vriend minder mee hebt! Hart voor het vuurwerk, dat kenmerkt Marijn. En om dan zo'n lijn Menselijkheid op de markt te zetten, met baanbrekende prachtproducten (weliswaar soms behoorlijk aan de prijs, maar het absoluut waard)...daarmee consolideer je je toppositie wel! Komend jaar bij mij waarschijnlijk een nóg groter aandeel Witte Tentenverhuur in de collectie!

Ik neig toch Wolff 2e te blijven vinden. Er zit genoeg oninteressants in hun collectie, maar ze zijn de koning van de knalcakes, koning van de budgettoppers en hebben een ongelooflijk breed assortiment, zeker na de laatste overname. Elk jaar doen ze ook weer hun best met innovatieve cakes op de markt te komen.

Derde... ik heb er nooit iets live van gezien, maar ik ga toch voor Royal Fireworks. Liefhebbers aan het werk, die opvallende producten op de markt zetten. Niet alles valt even veel op, maar dat kan en hoeft ook niet.

Een beetje ondergewaardeerd is denk ik Cafferata. Natuurlijk is hun Showtime bekend en gevierd, maar vele andere producten zien er ook goed uit...op de filmpjes... We moeten het nog steeds veel met ooggetuigenervaringen doen, die wel positief zijn. Ik denk dat er heel wat mooi onontdekts in hun collecties zit, omdat iedereen eerder naar de grotere en opvallender importeurs grijpt...

Rubro valt ook op dit jaar met hun nieuwe professioneel ogende producten. Niet alle lijnen scoren, maar er zitten ook een groep echte toppers tussen.

Ook nog even een woordje over Vuurwerktotaal. Ik vind het opvallend wat die lui in een jaar op de markt hebben gezet. Niet alleen houden ze de Barely Legal lijn exclusief, ze brengen daarbinnen met The Fan één van dé nieuwkomers van 2010 uit. Daarnaast hebben ze in een jaar een eigen lijn vol topproducten op de markt gezet, deeltje Zena d'r bij, en je hebt zomaar een goedlopend concept waar je voor al je vuurwerk terecht kunt. Superbedrijfsvoering.

MichelAngelo

Registered User
Richardus, ik heb je andere commentaren ook gelezen en vind je ommezwaai nogal overdreven. Eerst is er bijna niets beters dan Bonfireworks en nu is het opeens van het podium verdwenen. Ik begrijp je redenatie, maar om dat op twee teleurstellingen te baseren gaat mij wat te ver. Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Voor mij staat nog altijd overeind dat Bonfireworks een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft. Die vindt je volgens mij bij geen enkele andere importeur. Vandaar voor mij hun eerste plaats. Natuurlijk zijn er ook mindere cake's, maar daar heeft elke importeur last van. Wel zal hun assortiment uitgebreid moeten worden met goede single shots, goede pijlen en budget cake's. Pas dan is het wat mij betreft een complete lijn. Het kan echter ook zo zijn dat ze bewust e.e.a. buiten hun pakket houden om te blijven doen waar ze sterk in zijn. Wellicht helemaal geen onverstandige keus.

Wolff heeft die hele uitgebreide lijn. Met overname van B&W zijn er wat goede spullen van bijv. Lidu bijgekomen, maar nog altijd is Dynasty hun kracht. Voor elke budget zijn er leuke dingen te vinden. Persoonlijk vind ik echter dat ze teveel omgelabelde potten hebben, althans ik zie door de bomen het bos niet meer. Een minpuntje wat mij betreft.

Marijn heb ik altijd te duur gevonden. Wel innovatief, dat zeker, maar ook een hoop potten die mij niet kunnen boeien. Leuke namen voor de potten en gedurfde nieuwe uitwerkingen als Vette Marja, Woede en Hoogmoed. Een minder kwaliteit / prijs verhouding voor vele ander cake's houdt ze buiten de top.

Van Royal firworks had ik voor het eerst enige spullen. Mooi afgewerkte potten en kwalitatief goed. Maar nog te weinig van gezien om ze in de top drie te laten eindigen. Datzelfde geld voor Rubro. Alleen de Event serie gezien. Die waren mooi, maar van de rest weet ik te weinig. In de kleine spulletjes hebben ze wel wat aparte dingen as ik het zo zie, maar nogmaals... geen ervaring mee. Ik verwacht dat wel twee importeurs zijn die we meer gaan zien.

Laatst bewerkt:

DioR

Registered User
Het is jammer dat ik al gestemd heb... Ik heb Wolff en Zena gestemd, alleen zou ik graag zena willen omruilen voor Bonfireworks.
Bonfireworks was bij mij nieuw dit jaar in mijn collectie. Ik was erg verrast over de kwaliteit van de cakes en de helderheid van de effecten. Ook vond ik de effecten strak, en geen zooitje in de lucht. Opvallend is dat sommige cakes (bijv treasure island) aardig klein zijn in verhouding met het effect wat uit de cake komt zetten. Volgend jaar maar iets meer van dit merk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan