Welke campagneposter is de beste?

Welke campagneposter is het beste?

• Total voters
    106

The Dude

Registered User
O & N Verknal het niet kan ook aangezien worden als een anti-vuurwerk poster, dat moet je die lobby niet voorschotelen..

Ik stem op Kurken (is dan wel meer tegen de alcohol combi, maar is ook niet verkeerd) en Stoken zonder Slopen is simpelweg duidelijk. Teveel tekst op een poster werkt ook niet..

pierre25

Registered User
Stoken zonder slopen vindt ik niet zo heel erg sterk ondanks de vele stemmen.
Hiermee spreek je de doelgroep niet echt goed aan lijkt me.

Ik heb gestemd voor de tekst, "Help de vuurwerktraditie niet ter ziele.. Kappen nou met dat vernielen!". Duidelijke tekst, waarbij goed gewezen wordt op de feiten.

GMP82

Zilveren Member
Ik persoonlijk vind "stoken zonder slopen" ook niet de sterkste die er tussen staat, maar blijkbaar spreekt de eenvoud veel mensen aan.

Wat je zegt over de doelgroep... ik weet het niet. Ik ga er vanuit dat de doelgroep niet in grote getale HIER aanwezig is. De meeste mensen hier zijn Pro vuurwerk en Anti slopen. Maar ja, zie maar eens door te dringen tot die "wicked minds"... (de doelgroep dus)

Sweet Laker

Registered User
Ik denk dat het sowieso moeilijk is om een sterke poster te ontwikkelen. Elke slogan dekt een bepaalde doelstelling en elke poster doet dit op zijn eigen manier. Daarnaast zijn er zoveel verschillende meningen als er mensen zijn en zal elke poster op zijn eigen manier een bepaalde groep mensen aanspreken.

Met alle posters samen spreken wij hopelijk een zo groot mogelijk deel van de Nederlandse samenleving aan.

Stoken zonder slopen blijf ik goed vinden, juist door zijn eenvoud. De doelgroep die we willen bereiken zijn volgens mij niet echt vatbaar voor feedback en zullen, denk ik, niet snel een te lange tekst lezen. Deze tekst is zo kort dat het wel in één keer gelezen moet worden en de boodschap is direct duidelijk.

GMP82

Zilveren Member
Stoken zonder slopen blijf ik goed vinden, juist door zijn eenvoud.

Ik heb ook niet gezegd dat ie slecht is, hij behoort alleen niet tot mijn persoonlijke favorieten (zie ook op welke ik gestemd heb).

Met 12 posters met een diverse inhoud/aanpak hopen we gewoon zoveel mogelijk mensen aan te spreken.

jetztgehtslos

Registered
Dat is alleen puur voor de voetbalfans die daar bijvoorbeeld bij betrokken zijn geweest. Geen enkele (nou jah 1 dan) vuurwerkliefhebber connect Beverwijk met voetbalrellen. Iedereen denkt direct aan het brandwondencentrum. Ik zou hem gewoon laten staan

Het spijt mij Toon, ik heb dit ding aan verscheidene mensen laten zien, en ik kan mededelen dat de mensen die ik dit heb laten zien nooit betrokken zijn geweest bij de rellen in Beverwijk en al die onzin. Ook mensen die nooit betrokken zijn geweest bij allerlei vormen van wangedrag kunnen een bepaalde associatie hebben die eigenlijk niet gewenst is. De meeste mensen die ik hier over geraadpleegd heb, associëren deze Beverwijk slogan met iets anders dan het brandwonden centrum. Sommigen wisten niet eens dat er uberhaupt een brandwondencentrum in Beverwijk is.

Nu wil ik het niet op de spits drijven verder, maar ik wil alleen maar aangeven dat associaties van mensen soms anders kunnen zijn dan datgene wat aanvankelijk verwacht wordt. Ik wil er alleen op wijzen, dat het mogelijk is dat iemand aanstoot zou kunnen nemen aan zo'n poster, hoe goed het ook bedoeld is namens jullie.
Misschien het negatieve dan weer omdraaien naar het positieve. Ok, er zijn mensen die niet weten wat het brandwondencentrum is en dat is niet gewenst. Laten we ons dan maar eens inzetten voor brandwondencentrum in Beverwijk zodat men weet dat dit centrum in Beverwijk is en dat het de functie heeft om mensen met brandwonden te helpen herstellen zio ver dat mogelijk is.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Ok, zou kunnen. Als we nog meer negatieve geluiden horen, kan "beverwijk" vervangen worden door "het ziekenhuis". Maar in mijn ogen is het gewoon algemene kennis dat er in Beverwijk een brandwondencentrum zit. We kunnen niet met IEDEREEN rekening houden, helaas... (het maakt ook niet zovel uit, want zo te zien behoort de poster niet tot de favorieten)

GMP82

Zilveren Member
deze kan hier inmiddels ook wel bij...

FPM-bril_jpg_.JPG

GMP82

Zilveren Member
En nu met z'n allen pakkende teksten gaan verzinnen voor op eventuele nieuwe posters.

Nou dat lijkt me overbodig, want deze zijn nog niet eens tot hun volle potentie gebruikt. Eigenlijk zou ELK vuurwerkverkooppunt ze standaard op moeten hangen (een aantal doen het gelukkig ook). Daarnaast zijn er genoeg opties; scholen, verenigingen, buurthuizen, winkelcentra, etc, etc. Maar het lijkt me dus zinvoller om tijd/energie er in te steken dat ze zichtbaar worden voor het grote publiek, voor je je in gaat zetten voor nieuwe slogans/posters.

Zal half November wel weer ff een kick geven in het topic dat oproept tot verspreiding van deze posters. In mn eentje is het immers niet te doen.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Als je naar de resultaten kijkt van de poll zie je dat er een aantal achter blijven in de stemmen. Voor deze zou ik persoonlijk nieuwe verzinnen die wat meer aanspreken. Maar goed het is jullie project en als jullie geen nieuwe slogans willen dan laten we het hierbij.

GMP82

Zilveren Member
Mja, "beverwijk" en "gedraag je" die vallen duidelijk af. De nieuwe mbt de vuurwerkbril kan ik daar al voor in de plaats zetten. Dan zou ik er nog 1 moeten verzinnen, om op een mooi aantal uit te komen.

Ik zal er es over nadenken ;-)

GMP82

Zilveren Member
(aan de andere kant is dit natuurlijk een poll onder liefhebbers... waarschijnlijk zal een poll onder de doorsnee burger weer een andere uitslag geven)

Bovenaan