Weersverwachting KNMI (belangrijk voor de demo,s)

sprinkhaan

Registered User
Op dit moment door alle lagedrukgebieden en de westerlijke stroming is de nauwkeurigheid van de voorspellingen heel laag.
Er kan op dit moment maximaal 3 dagen vooruitgekeken worden. na die 3 dagen neemt de zekerheid van de voorspelling hard af.
Pas bij een stabilisatie van het weer zal de nauwkeurigheid vooruitgaan.

Ik was al bang dat je dat zou zeggen, betekent dus dat we alle uitersten die berekend zijn ook nog als mogelijkheid in ogenschouw moeten nemen.

blackpowder

Registered User
Op dit moment zit er nog steeds geen standvastigheid in de weerkaarten wij blijven de komende week last houden van trog rug systemen. ( fronten en kleine hogedrukgebieden ) Er zullen vast mooie dagen blijven tussenzitten maar als je onderstaand kaartje bekijkt dan ziet het er niet al te droog uit.

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-ff-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

De grijze lijntjes zijn de verschillende computer berekeningen en de rode lijn is het europese model computer berekening en de blauwe lijn is het amerikaanse model.

15DAAGSE_06260_NWT.png

De groene/grijze lijntjes zijn verschillende computerberekeningen en de rode lijn is de hoofdberekening en de blauwe lijn de controle run.

Jean Cross

Registered User
Pff.. het wordt weer spannend... zal toch niet dat we WEER baggerweer hebben.?

Zolang er maar geen mist, windstoten of stortbuien zijn, ben ik een gelukkig man :-D

Maarja, het kan vriezen of dooien.. niets is zo voorspelbaar als het weer ;)

sprinkhaan

Registered User
De bovenste kaarten ken ik, dat zijn waarschijnlijkheids berekeningen.

Hoe verder lijnen afwijken van de gegroepeerde lijnen afwijken hoe kleiner de kans dat dat scenario plaats vind. Alleen is niets uitgesloten.

blackpowder

Registered User
Je ziet duidelijk dat de lijnen tot maandag bij elkaar zitten daarna gaan de oplossingen uit elkaar lopen en is de zekerheid van de voorspelling steeds minder nauwkeurig

Bovenaan