Weersverwachting jaarwisseling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander27

Registered User
Mensen, de voorspellingen voor oudjaarsdag en nacht zijn slecht te noemen, erg slecht zelfs...! De temperatuur zal de komende dagen zelfs nog stijgen, en gaat richting de 10 graden. Ook neemt de wind toe, en de kans op neerslag is zelfs 80% voor oudjaarsdag. Dit is echt erg slecht nieuws, laten we hopen dat ze er een beetje naast zitten, want regen en vuurwerk.....

Beste wensen alvast

reuzenkind

Registered User
De voorspelling van de windkracht is gelukkig al afgenomen. Dit was eerst 6, en is afgenomen tot windkracht 4. Maar goed, ze hebben al vaak genoeg moeite om het weer voor morgen goed te voorspellen, dus dan neem ik dit al helemaal met een korreltje zout.

koen0s

Registered User
Op teletekst is het als volgt veranderd:
(teletekst) 26-12 23:00 uur
teletekst2300uur2612vb8.png

(teletekst) 27-12 11:58 uur

teletekst1158uur2712xx3.png

Bij het KNMI zo:
(KNMI) 26-12 23:20 uur
knmi2327uur2612sx1.png

(KNMI) 27-12 12:00 uur
knmi1200uur2712dt6.png

Nogmaals geen één voorspelling is op dit moment betrouwbaar. Geen reden tot onrust dus.

Laatst bewerkt:

SPSK

Registered User
we moeten niet vergeten dat dit een voorspelling is voor heel nederland! dit kan per regio nog al verschillen. zo wordt in het oosten van het land een beduidend andere voorspelling gegeven:

Sander27

Registered User
Nogmaals geen één voorspelling is op dit moment betrouwbaar. Geen reden tot onrust dus.

Als dat zo was zou het ook geen zin hebben om voorspellingen te doen lijkt mij. Feit is dat er een lagedrukgebied onze kant op komt, welke voor veel wind en regen gaat zorgen. De voorspellingen zullen natuurlijk nog wel wat veranderen, maar veel is dat meestal niet. Het kan nou eenmaal niet elk jaar meezitten

Laten we hopen op het beste

Royal_8

Registered User
Ze zeggen zovaak dat het mooi weer wordt en dan gaat het regen en het is gewoon verschillend. Denk jij nou egt dat alles kan kloppen :S

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ik kan me nog nog herinneren dat ze vorig jaar ongeveer hetzelfde weer hadden voorspeld en toen viel het uiteindelijk best mee (bigg) .

Laatst bewerkt:

Sander27

Registered User
Denk jij nou egt dat alles kan kloppen :S

Dat zeg ik toch helemaal niet, lees eens wat er staat dan. Het is een voorspelling, en een voorspelling komt ergens vandaan, zoiets verzinnen ze niet. Zo ver vooruit voorspellen klopt vrijwel nooit precies, maar geeft wel een indicatie van wat we ONGEVEER kunnen verwachten. Zo duidelijk dan?
(en egt schrijf je met ch, dat klopt dan wel weer)

KruitFreak

Registered User
We zien het wel op oudjaarsdag zelf. Gelukkig viel het afgelopen jaren mee en hopelijk ook dit jaar. Laten we hopen dat de temperatuur nog wat omlaag gaat, dan zit het meestal wel goed.

nielsniels

Registered User
jongens we kunnen allemaal wel gaan ruzien over "het is maar een voorspelling" en "ik denk dit" "en ik denk dat"
het verschilt per regio
en ik denk dat heel veel mensen hier toch hun vuurwerk al hebben besteld
dus het is gewoon afwachten en hopen dat het meevalt maar het vuurwerk heb je zondag toch dus je zult er iets mee moeten.
het kan nog allemaal meevallen met het weer maar het is wel een teken
dat het geen prachtig weer zal worden.

Vavoom

Registered User
Dat zeg ik toch helemaal niet, lees eens wat er staat dan. Het is een voorspelling, en een voorspelling komt ergens vandaan, zoiets verzinnen ze niet. Zo ver vooruit voorspellen klopt vrijwel nooit precies, maar geeft wel een indicatie van wat we ONGEVEER kunnen verwachten. Zo duidelijk dan?
(en egt schrijf je met ch, dat klopt dan wel weer)

Inderdaad, die voorspelling komt ergens vandaan. En wel uit verschillende rekenmodellen. Het zat er midden december al aan te komen dat het rond de jaarwisseling best wel eens tegen zou kunnen gaan vallen. Het toen heersende hogedrukgebied kon immers niet eeuwig stand houden.

Nu is dat hogedrukgebied dus aan het wegtrekken en kunnen er storingen vanaf de oceaan zo over ons landje trekken. Kijk maar eens naar de weerkaarten van het KNMI: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/weerkaarten.php

En wat is nu het verveel van storingen? Ten eerste brengen ze slecht weer (soms heel hevig en kort, soms wat langduriger en minder intens) en ten tweede kun je dagen vantevoren niet exact voorspellen wanneer ze overtrekken (de snelheid is weleens variabel).

Maar om een lang verhaal kort te maken.... ga er maar vanuit dat het zeker niet de hele dag droog blijft.

Freddy

Registered User
Maar om een lang verhaal kort te maken.... ga er maar vanuit dat het zeker niet de hele dag droog blijft.

daar kunnen we zeker vanuit gaan, hoe minder fijn het ook is(frown)het is een kwestie van afwachten.
Ik heb het uitbreidde weer van Jan Visser (radio) gehoord, hij vertelde dat het zondag overdag diverse buien zullen vallen...en tijdens de jaarwisseling droog zal zijn met opklaringen...althans dat zijn de vooruitzichten.

maar nogmaals: het is een kwestie van afwachten.

bompijl

Registered User
Er is nog helemaal niks zeker. Voor vandaag voorspelden ze ook 80 % regen het heeft 2 uurtjes geregent vanmorgen , en nu is het mooi weer !
gewoon de goeie moed er in houden , dat heeft er vorig jaar ook voor gezorgt dat het nog best wel meeviel. :)

groetjes bompijl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan