Weer illegale vuurwerkshow op Urk

Moontan

Moderator
Medewerker
Weer illegale vuurwerkshow op Urk

Op Urk is zaterdagavond weer een illegale vuurwerkshow geweest. Dat blijkt uit berichten vanaf het Twitteraccount vuurwerkshow10. De organisatie die zichzelf Vuurwerk Vereniging Urk noemt stak de afgelopen tijd vaker in het weekend vuurwerk af. Tot groot genoegen van sommige Urkers.

Andere dorpelingen kunnen het zware vuurwerk niet op prijs stellen. Vooral omdat ook op zondag nog veel vuurwerk te zien en te horen is.

Volgens een bericht op Twitter steekt de Vuurwerk Vereniging zondagavond weer vuurwerk af op Urk. De politie heeft eerder aangegeven extra te zullen surveilleren, omdat de afstekers op heterdaad betrapt moeten worden.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/116841/urk-weer-illegale-vuurwerkshow-op-urk

kingmokum

Banned
Met oudjaar gaat het ook altijd goed los op urk.

Wonen sowieso veel mensen met oud geld van dubieuze komaf, jaren 70 - 80 en die houden wel van een lolletje.

magnolia

Registered User
kijk eigenlijk moet je dit niet goed keuren want dit legt de naam van een leuke traditie wel te grabbel .
want er zijn mensen die zich hier duidelijk aan storen .
wat je krijgt is dat mensen met de buik vol de jaarwisseling te gemoed gaan .
met andere woorden zoals de vuurwerk traditie nu is wordt gedragen op verdraagzaamheid wat zo kapot gaat .
maar als je diep in mijn hartje kijkt hoop ik niet dat ze die kerel te pakken krijgen .
want ergen vind ik dit wel wat hebben .
die kerel moet stoppen of voorzichter worden met wat hij allemaal op het internet plaatst .
want dadelijk trasseren ze hem nog .
maar al schrijvende kom ik ook wel een beetje in een dubio te zitten met wat ik hier van vinden moet .
want ja het helpt niet mee om de verdraagzaamheid in takt te houden .

JHGW79

Registered User
Hoort niet, grappig is het wel. Hoe moet ik me dat voorstellen? Gasten die projectjes in mekaar knutselen en die vervolgens ergens in Urk afsteken (gewoon boxen kan ook)? Of zijn het tienertjes die met cobras smijten en het een vuurwerkshow noemen?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
kijk eigenlijk moet je dit niet goed keuren want dit legt de naam van een leuke traditie wel te grabbel .
want er zijn mensen die zich hier duidelijk aan storen .
wat je krijgt is dat mensen met de buik vol de jaarwisseling te gemoed gaan .
met andere woorden zoals de vuurwerk traditie nu is wordt gedragen op verdraagzaamheid wat zo kapot gaat .

Ik snap je mening wel, maar door het hele jaar heen hoor/zie ik dat er in mijn wijk, een knaller of een cake wordt afgestoken.
Dan moet je die mensen ook vragen of ze daar mee willen stoppen, maar dat zal het gros niet doen.

En wat verdraagzaamheid betreft, dat is tegenwoordig ver te zoeken in ons kikkerlandje.
Als je de berichten leest/hoort over het monstertruck ongeluk in Haaksbergen, heeft de pers de schuldige al aangewezen...

Onpartijdige pers, dat is ook iets van Vroegah...

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
tja ik moet wel zeggen dat wat we daar zagen toch echt wel een mooi blokje was .
dat men over geknal van cobra s klaagt ja dat snap ik .
maar ja hier kan ik ( je men )niet op tegen zijn !? .
kom op zeg het is toch mooi dat je voor een minuutje getrakteerd word met een mooi stukje vuurwerk .
dat is nou toch ook best wel weer een beetje het kromme van de mensheid .
als er een groot feest word afgesloten met een groot vuurwerk loopt het hele dorp uit om er naar te kijken .
maar zodra het spontaan gebeurt is het overlast .
als we zo gaan beginnen ga dan ook niet naar die show .
ik persoontje magnolia kan en mag dit best waarderen .
ik hoop dat ik in de toekomst meer filmpjes te zien krijg van die illegale shows .

RedBaron

Registered User
tja ik moet wel zeggen dat wat we daar zagen toch echt wel een mooi blokje was .
dat men over geknal van cobra s klaagt ja dat snap ik .
maar ja hier kan ik ( je men )niet op tegen zijn !? .
kom op zeg het is toch mooi dat je voor een minuutje getrakteerd word met een mooi stukje vuurwerk .
dat is nou toch ook best wel weer een beetje het kromme van de mensheid .
als er een groot feest word afgesloten met een groot vuurwerk loopt het hele dorp uit om er naar te kijken .
maar zodra het spontaan gebeurt is het overlast .
als we zo gaan beginnen ga dan ook niet naar die show .
ik persoontje magnolia kan en mag dit best waarderen .
ik hoop dat ik in de toekomst meer filmpjes te zien krijg van die illegale shows .

Zodra het een geregisseerd feest is met een vuurwerk dan is dat vooraf aangekondigd in de media, kranten, huis aan huis worden er vaak brieven versprijd enzovoorts. Het lijkt me ook niet zo prettig als je er naast woont en een of andere debiel steekt het af zodat je kinderen (weer) wakker zijn, de hond weer voor een half uur door blijft blaffen, je paarden in paniek zijn, oma van 80 een halve hart aanval gehad heeft, en nog talloze redenen. Dat is wat er op tegen kán zijn.

en buiten dat alles geef ik Bridge ook gelijk! haha :tounge:

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
Zodra het een geregisseerd feest is met een vuurwerk dan is dat vooraf aangekondigd in de media, kranten, huis aan huis worden er vaak brieven versprijd enzovoorts. Het lijkt me ook niet zo prettig als je er naast woont en een of andere debiel steekt het af zodat je kinderen (weer) wakker zijn, de hond weer voor een half uur door blijft blaffen, je paarden in paniek zijn, oma van 80 een halve hart aanval gehad heeft, en nog talloze redenen. Dat is wat er op tegen kán zijn.

en buiten dat alles geef ik Bridge ook gelijk! haha :tounge:

daar in heb je ook wel gelijk hoor .
dat was ik ff vergeten :tounge:

Bovenaan