Weco Boller A

gantpoplin

Registered User
Het topic over de Böller A van Weco. Post hier alles over dit mooi stukje vuurwerk. Ik zelf vind de Böller a een mooi stuk vuurwerk, waar een goede felle knal van af komt en een stevige flits! Als men ze in het echt ziet lijkt het alsof ze klein zijn, maar laat je heirdoor niet misleiden de uitwerking is machtig. Verkoopt Alpeco dit jaar weer de Export versie, want vorig jaar zouden ze uit de schappen verdwijnen?

THE SHARE-MAN

Registered User
Boller A is echt een mooi stukkie klapper.........

MM ik weet niet zeker of alpeco ze nu verder gaat verkope,,, ik hoorde in de RODDEL gangen dat ze eruit gaan :'(

FreakJobje

Registered User
Dat gerucht heb ik ook gehoord, want er was een misproductie geweest waardoor de vertraging tussen stijkkop en explosieve kruit te kort was en de Böller A dus te snel ontplofte, hierover kan ik niet meer vertellen, want dit is ook alles wat ik erover gehoord heb.

toen ik ze dit jaar voor het eerst zag, dacht ik echt van, wat zijn die dingen klein, maar wat maakt dat uit. Knallen doet hij zeker goed!!

SilverDragon

Registered User
Er is wel een officieel bericht geweest van Alpeco dat de Boller A niet meer verkocht wordt.
Volgens mij niet door de productiefout, want dat betrof niet de lading van Alpeco ;)

Maar waar dat "officiele" bericht vandaan kwam weet ik niet,
maar ik denk dat ze echt niet meer verkocht worden :'(

Patrick

Registered User
Stond zoiets niet op FPM vorig jaar? Kan me herinneren, dat er een laatste produktie door Weco gedaan werd op verzoek van Alpeco, maar dat het daarna definitief "schluss" was met de Böller A (om het maar op z'n Duits te zeggen).
Correct me if i'm wrong.

Ik heb ze op de valreep vorig O&N nog eens mogen proberen en ik denk dat dit een groot verlies is voor de vuurwerkliefhebbers, want wat een knal zeg :7 En bij de doosjes die ik had was er niks mis met de vertraging, die was zelfs erg lang te noemen :)

Ik zal ze missen. Mijn laatste pakje bewaar ik als verzamelstuk :)

boller.jpg

Tony

Administrator
Medewerker
De Boller A is gewoon nog te koop bij Alpeco.
Er was inderdaad een productie fout en dat is allemaal weer goed gekomen.

dennis-pyro

Registered User
niet echt was gewoon niewsgierig omdat ik op andere forums dagelijks nog teleurgestelde reacties lees dat de boller a eruit is dus was gewoon benieuwd

Huge_Cohones

Registered User
Beetje arrogante reactie Tony :p
Ik dacht eigenlijk dat de Boller A inderdaad gewoon nog te koop was...blij te horen dat dit waar is. :)

Offtopic: Verschijnt er binnenkort nog een topic over het assortiment van Alpeco? Ik ben wel benieuwd hoe het er op dit moment voorstaat met producten zoals de 16Sh Palmtree, Chainthunder enz.

Tony

Administrator
Medewerker
Huge_Cohones zei:
Beetje arrogante reactie Tony :p
Ik dacht eigenlijk dat de Boller A inderdaad gewoon nog te koop was...blij te horen dat dit waar is. :)

Offtopic: Verschijnt er binnenkort nog een topic over het assortiment van Alpeco? Ik ben wel benieuwd hoe het er op dit moment voorstaat met producten zoals de 16Sh Palmtree, Chainthunder enz.

Is niet arrogant hoor , vind het alleen een onzinnige vraag.
Als je het vorig jaar bijvoorbeeld een beetje gevolgd zou hebben dan zou je weten dat Alpeco de enige is die ze nog krijg van Weco.
En wat maakt het uit of dat in Juni, July of Oktober is geweest , ze zijn er en dat is het belangrijkst.

Laatst bewerkt:

dennis-pyro

Registered User
hmm wil je niet verbeteren tony maar heb het vorig jaar zeker wel gevolgd en wist dus ook dat weco ze alleen voor alpeco produceerd
Naar mijn inzien en van horen is de produktie nog steeds definitief gestopt
Verder heb ik dus niks gehoord van niemand dat ze daadwerkelijk binnen zijn
Heb er net ff voor geinformeerd/gebeld
En ze zijn er niet en komen er ook niet maar maakt nie uit tony foutje is menselijk :w

Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Registered User
Het laatste wat ik gehoord heb is dat Alpeco hun voorraad Boller A in januari terug heeft moeten sturen naar Weco vanwege vermeende productiefouten. Ik heb Xavier hier nog over gesproken in Valencia en op dat moment had Alpeco in ieder geval geen Boller A en was de toekomst nog onduidelijk. Wel begreep ik van Xavier dat het probleem voor Weco niet zozeer in een productiefout zat, maar met name in het feit dat de Boller A op de Duitse markt terecht was gekomen via handelaren. Er zouden wel degelijk ongelukken in Duitsland zijn gebeurt, maar die vonden hun oorzaak in verkeerd gebruik (te lang vasthouden dus).

Misschien dat Xavier een toelichting kan geven.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
dennis-pyro zei:
hmm wil je niet verbeteren tony maar heb het vorig jaar zeker wel gevolgd en wist dus ook dat weco ze alleen voor alpeco produceerd
Naar mijn inzien en van horen is de produktie nog steeds definitief gestopt
Verder heb ik dus niks gehoord van niemand dat ze daadwerkelijk binnen zijn
Heb er net ff voor geinformeerd/gebeld
En ze zijn er niet en komen er ook niet maar maakt nie uit tony foutje is menselijk :w

Het gaat ook niet om het verbeteren dat maakt me niks uit zeker niet als er ineens zoveel onduidelijkheid is over de Boller A. Ik wist dat ze alleen voor alpeco ( export ) nog gemaakt werden,. Ik wist ook dat er een zooi terug gestuurd moesten worden..Ik wist niet dat ze nu weer niet weten of ze wel of niet verkocht gaan worden wat mijn verteld is een tijd geleden is dat ze gewoon weer gemaakt werden voor de verkoop en dat ze binnen waren..

Dit zal helaas een communicatie fout zijn ..
En zoals je zegt een fout is menselijk sollyyyyyyyyyyyyy :w

dennis-pyro

Registered User
hehe blij dat we hieruit zijn vind het ieder geval wel balen wou da jij gelijk had gehad dan hadden we nu de boller a nog in ons midden gehad |:(

erik123nl

Registered User
Tony zei:
Is niet arrogant hoor , vind het alleen een onzinnige vraag.
Als je het vorig jaar bijvoorbeeld een beetje gevolgd zou hebben dan zou je weten dat Alpeco de enige is die ze nog krijg van Weco.
En wat maakt het uit of dat in Juni, July of Oktober is geweest , ze zijn er en dat is het belangrijkst.

heey tony,

jij weet echt veel meer over vuurwerk, maar als je naar www.fireworks.be gaat, een vuurwerkwinkel in brussel staat bij de catalogus en dan crackers toch echt een doosje Böller A zien staan. Het is geen oude site, want hij wordt wekelijks ge-update. als ik fout zit moet je het zeggen, maar volgens mij is dat gewoon de goeie. hele goeie winkel trouwens, slechte service maar groot assoirtiment en goeie website met prijzen

laat het maar weten

xavier

Registered User
Je hebt 2 verschillende Boller A. De export versie (Alpeco) en de versie voor de Duitse markt (knallen bijna niet). Die van Brussel zijn waarschijnlijk dezelfde als voor de Duitse markt. Alpeco had de exclusiviteit voor de Benelux. Nu worden de exportversie niet meer gemaakt om wel gekende reden.

ex-shooter

Registered User
bij die laatste club (euro pyrotechnie oid) heb ik een tijdje geleden nog plenty "echte" boller A gehaald, wel duur 7,- per doosje van 4!

weet niet hoeveel en/of ze er nu nog zijn!

succes

Bovenaan