Weco Boller A

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Re: Weco Böller A

musketier zei:
ze zijn wel te koop bij ALPECO zegt Tony zelf!!!!!;) :) :D

als dat zo zou zijn, dan had tony dit zelf wel vermeld op het forum.

boller A zijn NIET meer te koop.

Tony

Administrator
Medewerker

musketier zei:
ze zijn wel te koop bij ALPECO zegt Tony zelf!!!!!;) :) :D

Dit is de 3rde thread al met dezelfde vraag en rare antwoorden.
Ze worden niet meer verkcoht. Kijk ook eens naar de Datums van de posts over de Boller A misschien komt het dan in je op dat het al meer dan een jaar geleden is..

Lwdvuurwerk

Registered User

Ik vind dit een erg goed stuk vuurwerk. Een zeer harde knal. En ze zijn al lang NIET meer in Belgie te koop. Ik zou er wel een lont op plakken, want als deze ook maar iets te vroeg afgaat is het niet best. (Geld ook voor betonstrijkers etc.)

Gr.
Lwdvuurwerk :w

Bobman

Registered User

Een vriend van mij had ze ook zelf in duitsland gehaald

ik vond ze tegen vallen

knalde niet hard en er kwam heel veel stopkruit uit!!

nix aan dus

groetjes Bobman

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Een vriend van mij had ze ook zelf in duitsland gehaald

ik vond ze tegen vallen

knalde niet hard en er kwam heel veel stopkruit uit!!

nix aan dus

groetjes Bobman

volgens mij haal jij ze door de war met de boller;s die ze in duitsland verkopen met een visco lont eraan, dit omdat je stopkruit zegt die boller a;s waar wij het over hebben heeft onderaan een plastic stop en ik geloof niet dat daar stop kruit tussen vandaan komt

PeterVuurwerk

Registered User

In duitsland verkopen ze helemaal nergens Boller A.
Alleen de boller D (en weet ik welke gigantische knallers) wel.
In de duitse bollers zit buskruit in plaats van flash.

vonk

FPM Moderator
Medewerker

In duitsland verkopen ze helemaal nergens Boller A.
Alleen de boller D (en weet ik welke gigantische knallers) wel.
In de duitse bollers zit buskruit in plaats van flash.

dat zie je mij ook niet beweren, zoals je kan lezen heb ik t over de visco bollers in duitsland dus ik bedoel die boller D (kwam even niet op de letter)

Bobman

Registered User

ja het klopt daar zit visco lont aan ja

en ze verkopen zeker wel boller a's in duitsland

Weet het 100% zeker;)

groetjes

zink901

Registered User

Er is vast een Boller die zo heet maar dit topic gaat over de export Boller A en die is zeker niet te krijgen.

Patrick

Registered User

Even terugkomend op een post op de eerste page over de reden van het stopzetten van de produktie van de Böller A. Hierbij werd gesuggereerd dat Export Böller A's in omloop zouden zijn gekomen op de Duitse legale markt. Ik heb nu een politiebericht gevonden die aantoont dat dit klopt!

http://www.polizei.sachsen.de/lka/2904.htm

In Duitsland zijn ook Böller A's te vinden. Bijna dezelfde maar dan niet met flash maar een normale zwartkruit vulling. Om één of andere reden zijn dus de Export Böller A's in het legale circuit in Duitsland terecht gekomen, met 16 gewonden als gevolg.
Kan me inderdaad voorstellen dat Weco dat niet in de koude kleren is gaan zitten.

Hier nog even een vertaling:

16 gewonden tijdens jaarwisseling 2004/2005

Eventueel overgebleven materiaal direkt inleveren bij de politie.

De recherche van Sachsen waarschuwt voor de in de legale vuurwerkverkoop verkeer gekomen Böller A, toelatingsnummer BAM-PII-0098, fabrikant Weco. Artikelnummer 1541.

Na vaststelling van de BAM bevat de knaller een alleen voor de export toegelaten extreem gevaarlijke kruitinhoud en is dus fout gekenmerkt. Deze knaller is in het legale circuit terecht gekomen. Bij het afsteken kan het tot gevaarlijke gezondheidsschade komen.

Zo raakten er tijdens de jaarwisseling 2004/2005 in totaal 16 mensen uit Sachsen en Sachsen/Anhalt, waarbij enkele zwaar (afgerukte vingers en gescheurde trommelvliezen).
Het is niet uitgesloten dat restpartijen zich nog onder de bevolking bevinden, welke aankomend oud en nieuw afgestoken worden.

Daarom wordt er dringend verzocht deze restpartijen af te geven bij de dichtsbijzijnde politiepost.

Overigens loopt er ook een heel topic over op Feuerwerk.net, waarbij dus ook gesproken wordt van deze verwisseling in combinatie met de slechte produktie waar al eerder sprake van was op FPM. In totaal zouden er in heel Europa 400! personen gewond zijn geraakt door Böller A exports met een slechte of géén vertraging. Ik denk dat de combinatie van deze 2 factoren Weco er toe heeft besloten deze knallers niet meer te produceren.

Dus nu weten we helaas waarschijnlijk de complete reden voor het verdwijnen van dit mooie stukje vuurwerk :'(

Laatst bewerkt:

NLsandman

Registered User

Op deze site
http://www.pinto-feuerwerke.at/down.htm
Zie ik gewoon nog dat hij er is. Athans in Oostenrijk
http://www.pinto-feuerwerke.at/download/1541 boeller.jpg (plaatje is te groot)
Ben deze kleuren niet gewend trouwens. Volgens mij waren ze altijd rood.

Die zijn ook rood, de kleuren op de foto zijn wat overdreven, geel is te overheersend en dan wordt rood dan roze.
Lijkt een oude voorraad want ze worden echt niet meer geproduceerd.

Sweet Laker

Registered User
Het lijkt me niet dat de 'echte' bollers nog verkocht worden aangezien er in april 2006 al wordt vermeld dat de boller a niet meer gemaakt wordt. En er verderop in het topic ook vermeld wordt dat de export versie niet betrouwbaar was.

En als deze knaller, met dezelfde kwaliteit als toen, wel weer op de markt had geweest, dan vermoed ik dat dit allang op deze website vermeld had geweest!

Laatst bewerkt:
Bovenaan