ben ik nou gek als ik zeg dat ik liever 20x50 heb als 1x1000 waar ik 400 korting aan moet geven
Ja want die 20x50 die komen toch wel...dat zijn de consumenten die niet heel het jaar met vuurwerk bezig zijn. Die van 1000 is dat wel.......Snappie?
ben ik nou gek als ik zeg dat ik liever 20x50 heb als 1x1000 waar ik 400 korting aan moet geven
Dat je niet binnenloopt komt denk omdat je teveel korting geeft Corne, BOTS:hehe!:
Wij in de zaak hebben liever 20 x 50 euro dan 1 x 1000 euro.
Van de 1000 euro klant houden we altijd veel minder over. Dus als we moesten kiezen, dan die 20 kleintjes.
Welk bedrijf is jou onderneming Corné?
Ja want die 20x50 die komen toch wel...dat zijn de consumenten die niet heel het jaar met vuurwerk bezig zijn. Die van 1000 is dat wel.......Snappie?
Maar Toon jij bent het toch wel met mee eens dat die 20 klanten toch wel komen? En die van 1000 euro wel heel makkelijk verdienen is?
Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf ondernemer ben en ga voor de meeste winst en niet voor een enkeling die zo dwaas is om voor duizend euri vuurwerk te kopen
( zei de advocaat van de duivel)
Die klant van 1000 euro is vaak een zeikerd.
Ze willen meer voor minder. Die 20 klanten niet. Die zijn blij met alles wat ze krijgen voor 50 euro.
Als ik er daar 1 van verlies dan ben ik maar 50 euro kwijt en als ik die klant van 1000 euro verliest dan ben ik alles kwijt.
Plus het feit dat ik die 1000 euro nooit van hem zal verdienen want hij wilt minimaal 35% korting. Dus hij levert veel minder op. Ik zeg niet dat ik hem de zaak uitgooit maar ik zal meer moeite doen en concentreren op die 20 losse klanten. Die zorgen nou eenmaal dat ik veel meer verdiend.
Trouwens...Met 20 klanten in de winkel is het vaak super gezellig en dat trek nog meer klanten aan.
Ik hou het gewoon bij welke korting ik voor handen krijg, en ga dus niet stad en land afreizen om ergens 10% meer korting te krijgen. Krijg je ergens 30% korting,dan is dat helemaal super. Maar aangezien een winkelelier nou eenmaal niet iedere lijn in hun collectie kan opnemen zal je voor die andere cakes die je graag wilt hebben weer een andere winkelier die veel korting geeft op moeten zoeken, en die zit bijvoorbeeld weer 75km verder. kortom, wij als freaks kopen bijna nooit alles bij dezelfde winkel, en je moet er dus gewoon een dagje uit van maken. Vindt ik persoonlijk niet erg, maar dan ben je ook zo €100 (ik dan) aan benzine kwijt. oftewel, daar gaat je korting via de uitlaat van je auto zo het luchtruim in.
En over marges. Iedereen er recht op om geld te verdienen, en dan moeten wij als consument niet gaan zeiken dat die winst-marge van de winkelier wel iets minder mag. Als de winkelier dat graag wilt, dan bepaald hij dat toch zelf, en niet de consument.
Voorbeeld:
Ik ben chef-kok, en ik heb bepaalde prijzen voor mijn gerechten. Die prijs moeten de gasten die bij mij komen eten gewoon betalen. een tournedos bij mij kost € 22.50 , maar als de gast dat te duur vindt en hij wilt hem voor € 18.50 , dan daalt mijn marge, omzet en een stukje winst €4. en dat op 1 gerecht. Als ik dus ga doen wat mijn gasten willen loop ik duizenden euro's per jaar mis. Dat is toch van de gekke.
Hetzelfde geldt dus voor de winkeliers van het vuurwerk. Mij hoor je dus niet klagen.
Owja, Ik had 1 van de laatste t-shirts van het regular freakpyromaniacs shirt bij Tony besteld, en hij was al in prijs verlaagd, dan ga ik toch ook niet bij Tony vragen of hij nog iets goedkoper kan. Als hij dat had gewilt, dan had hij zelf wel aangegeven dat hij nog minder winst zou willen hebben. (ook maar ff een voorbeeld).
veelvuldiger mondelinge reclame niet te vergeten...hm marge 2 = 6 klanten van 50 euro = 300 :2 = 150verdient.
1 klant van €1000 min 35% korting = 650 min inkoop 500 = 150 verdient.
ik ga ook voor de 20 x 50 euro klanten. voordeel is meer winst en een gezellig gevulde zaak wat ook nog meer klanten trekt.
Ik zie iedereen lullen hier over korting dit en korting dat,maar niemand heeft het over het sociale aspect.In mijn beleving koop ik liever bij een zaak waar ik 10% korting krijg maar waar ik een lekker bakkie of iets dergelijks krijg en een praatje kan maken met de verkopers die in de meeste gevallen ook echte vuurwerkliefhebbers zijn,dan naar een een zaak waar ik 20% korting krijg en die je zo je spullen in je hand pleurt en dan met een blik kijkt en nu opzouten want ik moet meer geld verdienen aan de persoon die achter je staat.Vuurwerk verbroedert immers(vind ik tenminste).
Dat is inderdaad een goede service Koen en ook nog met 30% korting.Ik doelde meer op als ik zou moeten kiezen tussen 2 winkels.Daarom denk ik zijn de ZENA winkels(zonder reclame te maken)ook een goed voorbeeld goeie acties,leuke kortingen en er word tijd genomen voor de klant,dat is voor mij persoonlijk net zo belangrijk als heel veel korting.Dit ondevind ik dus elk jaar bij Ten Tusscher(mijn vaste wollf dealer) daar kan je een leuk praatje maken bakkie koffie erbij en wat ze ook doen is ieder jaar nadat de laatste verkoopdag is afgelopen een mooie show geven op straat voor de buurt.Laat ik 123Vuurwerk eens als voorbeeld nemen. Vorig jaar 2 demo avonden, een gigantische collectie, super goede service en 30% korting. De bestelling werd netjes met de klant nagekeken of het klopte. Ook lagen er oliebollen in de ruimte waar je het vuurwerk haalde. Korting of niet, het zegt dus weinig over de service. Ook als ik zie hoe Orthen en Steenbergen hier met de vragen omgaan dan mag toch gezegd worden dat dit topservice is? Tot slot, het feit dat ze op FPM hun actie plaatsen vind ik als super hehehe!