Ik hou het gewoon bij welke korting ik voor handen krijg, en ga dus niet stad en land afreizen om ergens 10% meer korting te krijgen. Krijg je ergens 30% korting,dan is dat helemaal super. Maar aangezien een winkelelier nou eenmaal niet iedere lijn in hun collectie kan opnemen zal je voor die andere cakes die je graag wilt hebben weer een andere winkelier die veel korting geeft op moeten zoeken, en die zit bijvoorbeeld weer 75km verder. kortom, wij als freaks kopen bijna nooit alles bij dezelfde winkel, en je moet er dus gewoon een dagje uit van maken. Vindt ik persoonlijk niet erg, maar dan ben je ook zo €100 (ik dan) aan benzine kwijt. oftewel, daar gaat je korting via de uitlaat van je auto zo het luchtruim in.
En over marges. Iedereen er recht op om geld te verdienen, en dan moeten wij als consument niet gaan zeiken dat die winst-marge van de winkelier wel iets minder mag. Als de winkelier dat graag wilt, dan bepaald hij dat toch zelf, en niet de consument.
Voorbeeld:
Ik ben chef-kok, en ik heb bepaalde prijzen voor mijn gerechten. Die prijs moeten de gasten die bij mij komen eten gewoon betalen. een tournedos bij mij kost € 22.50 , maar als de gast dat te duur vindt en hij wilt hem voor € 18.50 , dan daalt mijn marge, omzet en een stukje winst €4. en dat op 1 gerecht. Als ik dus ga doen wat mijn gasten willen loop ik duizenden euro's per jaar mis. Dat is toch van de gekke.
Hetzelfde geldt dus voor de winkeliers van het vuurwerk. Mij hoor je dus niet klagen.
Owja, Ik had 1 van de laatste t-shirts van het regular freakpyromaniacs shirt bij Tony besteld, en hij was al in prijs verlaagd, dan ga ik toch ook niet bij Tony vragen of hij nog iets goedkoper kan. Als hij dat had gewilt, dan had hij zelf wel aangegeven dat hij nog minder winst zou willen hebben. (ook maar ff een voorbeeld).