We zijn toch Hollanders!

boozebelly

Registered User
Ik heb vorig jaar dealers gezien die in hun folders de adviesprijzen +10% inzetten en dan een voorverkoopactie van 10% korting geven.

Haha, "Spookaanbiedingen" noem ik dat altijd.
Wat ook veel voorkomt zijn artikelen die dan zogenaamd zwaar in de aanbieding zijn, terwijl ze uiteindelijk nog duurder zijn dan het jaar ervoor.

Om een voorbeeld te geven, vorig jaar zag ik bij mijn Rubro dealer de cake "Maximum Blast" in de folder staan als MEGASTUNT! aanbieding van 69,50 voor 64,95. Maar in de folder van het jaar ervoor stond diezelfde cake voor 49,95. Rara wat klopt er niet? :huh:
En zo zijn er tal van voorbeelden van spookaanbiedingen.

ifeelfine

Registered User
meer dan 35%!!!!

ben al zeer blij met 20 en 30%

hier in de buurt (de Bilt bij Utrecht dus zeer dicht bevolkt) kon je de laatse jaren 10% korting op knalvuurwerk krijgen (bij de wolfdealer in het dorp) of alleen gratis producten (waarbij Vechtweelde altijd de beste is met leuke gratis producten)

maar hoge kortingen!!! daar moet ik voor naar Lopik of Veenendaal (o ja Multimate Maarsen doet nu ook mee met 25% erg netjes)

maar ja we zijn idd nederlanders altijd wat te "zeiken" :p

Booomy

Registered User
Multimate had vorig jaar ook al 25% korting. Zeker een goeie tent alleen jammer dat ze alleen Wolf vuurwerk hebben. Ben namelijk dit jaar ook opzoek naar andere dealers. Aangezien jij in de Bilt woont heb je met Multimate Maarsen en Lopik toch een paar mooie verkooppunten met goeie kortingen. Ik zou het wel weten.

romaster

Registered User
Zoals hierboven al uitgelegd is (met keukens dan) is korting gewoon overrated in elke branche.

Een winkel waar je 40% korting gaat zien heeft eerst de prijs omhoog geschroefd zodat ze echt nog wel winst maken, maar dit staat voor de consument natuurlijk leuk op de folders "Wow kijk nou 40% korting!"
Tevens heeft bijna iedere winkel wel een laagste prijs garantie en zal dit met vuurwerk ook hetzelfde zijn, als je een folder meeneemt en laat zien dat die bij de winkel verderop goedkoper staat zullen ze ongetwijfeld met de prijs meegaan.

Uiteindelijk ben je het beste af gewoon zelf te onderhandelen bij grote aankopen, er zit natuurlijk een enorme marge op vuurwerk en iedere winkel wil je graag die grote orders leveren, maak hier gebruik van.

marlboro20

Registered User
Hé 'ollanders....
Is dit iets voor jullie?????

Re: Paashuis Vught, Vuuwerk Vught
Hier bij de info:

Voor de echte vuurwerkfreaks en grootverbruikers gaan wij karton korting doen, dit om diegene die echte liefhebbers zijn tegemoet te komen.

Men kan bestellen; alles uit het asssortiment van Wolff, dus Dynasty en Full Loaded. alsook het (voormalige) Brave en Wiggers assortiment.

In deze Aktie doen niet mee de artikelen die dit jaar gewoon in onze krant gevoerd worden.

Op een karton zit dan een korting van 25 % op de adviesverkoopprijzen. Deze kartons worden door ons niet uitgepakt, dus in transportverpakking afgeleverd. Tevens gelden andere voorverkoopakties niet !

Je moet zelf kiezen bv via de site van Wolff Vuurwerk.nl, vuurwerktoko.nl

Je kunt me mailen hoeveel stuks er in een karton zitten en wat de adviesverkoopprijs is.

Deze bestellingen kunnen om technische redenen niet via de webshop, maar via

email: paashuis@paashuis-spierings.nl
Deze bestellingen kunnen georderd worden tot 23 december 2010, en moeten ook vooraf betaald worden anders kunnen ze niet worden besteld.

marlboro20

Registered User
Ik ben wat kennis betreft over prijzen van vuurwerk een buitenstaander, maar zit er wel zoveel marge op vuurwerk???
Ik weet dat bloemen 2,5 keer "over de kop gaan, eten in een restaurant 3 keer over de kop gaat en de drank in cafe of restaurant 5 keer over de kop gaat. En "iedereen" betaald zonder morren €25,- voor een fles huiswijn die de restauranthouder €5,- inkoop kost. Want iedereen ziet het personeel, de huur van het pand, de keuken, inkoop, glazen en afwasser.... m.a.w. de kosten zijn voor je gevoel inzichtelijk: je ziet de kosten van het restaurant.

Maar is dat ook niet zo met vuurwerk alleen zien we het niet/ willen het niet zien? Alle vergunningen, bouw en aanpassingen van bunkers, personeel, drukkerij, transport enz. enz. kunnen niet terugverdiend worden in een heel jaar openstelling maar slechts in 3 dagen!!!!!

Als een winkelier dus bunkers aanpast/moet passen met een kostenplaatje van €30.000,- en een afschrijftermijn van bouwkundig 15 jaar dient hij door mogelijk veranderende wetgeving in de boeken een afschrijftermijn van 10 of 5 jaar op te nemen. Dit wil zeggen dat hij behalve de variabele overhead per jaar (personeel, transport, energie, legeskosten enz. enz) minimaal €3.000 tot €6.000 winst moet maken (na belastingen van 42%?) om quite te spelen........

Winkeliers of leveranciers die dit lezen: geef me/ons eens inzichten in jullie kostenstructuur dan zal er meer begrip zijn voor jullie prijzen!!!!!

Laat wel duidelijk zijn dat ik ook zoveel mogelijk vuurwerk voor mijn budget wil... Maar ik gun een ander ook zijn boterham.......

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Tjesus zeg! Je schreeuwt gewoon voor inzage in de boekhouding?

Het gaat inderdaad wat ver om het hele pakket online te zetten. Maar kort geleden was Ikea groots in het nieuws omdat het zijn winstcijfers presenteerde. Als zij het doen, waarom de vuurwerkbranche dan niet? Als is het maar van één importeur. Ikea is echt niet minder goed gaan verkopen nadat ze de cijfers presenteerde. Bovendien veranderd de behoefte van de doorsnee Nederlander niet die aan het eind van het jaar wat leuks wil stoken.

Zo gek vind ik het niet dat vuurwerkwinkels eens wat cijfers publiceren. We weten inmiddels wel wat het kost, maar wat levert het op?:happy:

(Is overigens niet persoonlijk aan jou bedoeld Corne, maar in het algemeen:embarrased:)

Edit: Het is ook niet mijn bedoeling om iemand (lees de winkelier) onderuit te halen. Ik gun iedereen het beste, ook de vuurwerkverkoper)

Laatst bewerkt:

marlboro20

Registered User
Tjesus zeg! Je schreeuwt gewoon voor inzage in de boekhouding?

Nee niet om gehele boekhouding in te zien maar om nét effe wat meer inzicht!

Velen op dit topic schreeuwen om kortingen, de een nog meer dan de ander, maar misschien is dat niet realistisch! Maar dat weet ik, en velen met mij denk ik, niet

Corné-Original

Registered User
Het gaat inderdaad wat ver om het hele pakket online te zetten. Maar kort geleden was Ikea groots in het nieuws omdat het zijn winstcijfers presenteerde. Als zij het doen, waarom de vuurwerkbranche dan niet? Als is het maar van één importeur. Ikea is echt niet minder goed gaan verkopen nadat ze de cijfers presenteerde. Bovendien veranderd de behoefte van de doorsnee Nederlander niet die aan het eind van het jaar wat leuks wil stoken.

Zo gek vind ik het niet dat vuurwerkwinkels eens wat cijfers publiceren. We weten inmiddels wel wat het kost, maar wat levert het op?:happy:

(Is overigens niet persoonlijk aan jou bedoeld Corne, maar in het algemeen:embarrased:)

Edit: Het is ook niet mijn bedoeling om iemand (lees de winkelier) onderuit te halen. Ik gun iedereen het beste, ook de vuurwerkverkoper)

Je kunt Ikea natuurlijk niet met de vuurwerkbranche vergelijken. In de vuurwerkbranche zijn het stuk voor stuk zelfstandigen.Op een uitzondering na.
Als ik kijk naar de auto branch waar echt veel geld in omgaat vraag ik me af of dit ook gevraagt wordt aan je volvo,opel,volkswagen dealer. Gewoon vragen van...Ik wil je dat je bekend maakt wat je verdiend!

In het vuurwerk ligt het echt toch ff anders.
Tot laat in het jaar is er bijna geen of nauwelijks inkomsten uit vuurwerk.Maar de kosten van de gebouwen,materiaal,wagenpark,bunkerhuur,inkoop,shipping,transporten etc etc dat gaat wel het hele jaar door.

marlboro20

Registered User
Je kunt Ikea natuurlijk niet met de vuurwerkbranche vergelijken. In de vuurwerkbranche zijn het stuk voor stuk zelfstandigen.Op een uitzondering na.
Als ik kijk naar de auto branch waar echt veel geld in omgaat vraag ik me af of dit ook gevraagt wordt aan je volvo,opel,volkswagen dealer. Gewoon vragen van...Ik wil je dat je bekend maakt wat je verdiend!

In het vuurwerk ligt het echt toch ff anders.
Tot laat in het jaar is er bijna geen of nauwelijks inkomsten uit vuurwerk.Maar de kosten van de gebouwen,materiaal,wagenpark,bunkerhuur,inkoop,shipping,transporten etc etc dat gaat wel het hele jaar door.

Corné, dank voor het meedenken in mijn richting!!!!! En wat denk je van het bewaren onder condities van niet verkocht vuurwerk?

gietjo

Registered User
Ik hou het gewoon bij welke korting ik voor handen krijg, en ga dus niet stad en land afreizen om ergens 10% meer korting te krijgen. Krijg je ergens 30% korting,dan is dat helemaal super. Maar aangezien een winkelelier nou eenmaal niet iedere lijn in hun collectie kan opnemen zal je voor die andere cakes die je graag wilt hebben weer een andere winkelier die veel korting geeft op moeten zoeken, en die zit bijvoorbeeld weer 75km verder. kortom, wij als freaks kopen bijna nooit alles bij dezelfde winkel, en je moet er dus gewoon een dagje uit van maken. Vindt ik persoonlijk niet erg, maar dan ben je ook zo €100 (ik dan) aan benzine kwijt. oftewel, daar gaat je korting via de uitlaat van je auto zo het luchtruim in.

En over marges. Iedereen er recht op om geld te verdienen, en dan moeten wij als consument niet gaan zeiken dat die winst-marge van de winkelier wel iets minder mag. Als de winkelier dat graag wilt, dan bepaald hij dat toch zelf, en niet de consument.

Voorbeeld:
Ik ben chef-kok, en ik heb bepaalde prijzen voor mijn gerechten. Die prijs moeten de gasten die bij mij komen eten gewoon betalen. een tournedos bij mij kost € 22.50 , maar als de gast dat te duur vindt en hij wilt hem voor € 18.50 , dan daalt mijn marge, omzet en een stukje winst €4. en dat op 1 gerecht. Als ik dus ga doen wat mijn gasten willen loop ik duizenden euro's per jaar mis. Dat is toch van de gekke.

Hetzelfde geldt dus voor de winkeliers van het vuurwerk. Mij hoor je dus niet klagen.

Owja, Ik had 1 van de laatste t-shirts van het regular freakpyromaniacs shirt bij Tony besteld, en hij was al in prijs verlaagd, dan ga ik toch ook niet bij Tony vragen of hij nog iets goedkoper kan. Als hij dat had gewilt, dan had hij zelf wel aangegeven dat hij nog minder winst zou willen hebben. (ook maar ff een voorbeeld).

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Owja, Ik had 1 van de laatste t-shirts van het regular freakpyromaniacs shirt bij Tony besteld, en hij was al in prijs verlaagd, dan ga ik toch ook niet bij Tony vragen of hij nog iets goedkoper kan. Als hij dat had gewilt, dan had hij zelf wel aangegeven dat hij nog minder winst zou willen hebben. (ook maar ff een voorbeeld).

Deze heb ik met verlies verkocht. De shirts kosten 11 euro inkoop! Dus ik heb €2,78 per shirt verlies gemaakt.
En ook dat ziet niemand, want ze gaan er vanuit dat je altijd winst maakt.

gietjo

Registered User
Deze heb ik met verlies verkocht. De shirts kosten 11 euro inkoop! Dus ik heb €2,78 per shirt verlies gemaakt.
En ook dat ziet niemand, want ze gaan er vanuit dat je altijd winst maakt.

Ik gaf het ook maar even als voorbeeld, dat ik als consument niet om nog meer korting ga vragen terwijl hij dus al heel dik in de aanbieding is. zoveel in de aanbieding, dat jij er zelfs dus niks meer aan over houdt,en zelfs wat bij moet leggen. Het is dus jou keuze geweest om ze voor die prijs te verkopen, en niet omdat de mensen aan je kop zeuren om hem zo goedkoop te verkopen.

Daarom snap ik niet dat mensen om nog meer korting gaan schreeuwen voor het vuurwerk waarop je al 20% of 30% en in sommige gevallen nog meer korting krijgt.

Laatst bewerkt:

elgielo

Registered User
Dat ze niet zomaar iedereen ff een extra korting kunnen geven is logisch.
Maar het lijkt me toch dat als jij in je eentje binnenkomt lopen met de vraag of er wat te regelen valt bij 1000 euro +, dat je dan als winkelier wel heel naief moet zijn om hier niet op in te gaan.
De uiteindelijke keuze is natuurlijk aan de naieve of niet naieve winkelier om hier een beslissing over te nemen.
maar is het niet beter 20 procent van 1000 euro te verdienen dan 30 procent van niets?

Corné-Original

Registered User
Mij valt het echt op dat er een bepaalde groep is die zoveel voor zo weinig mogelijk geld wil.
Dat is natuurlijk je goed recht.Maar draven sommige niet door? Moet de vuurwerkbranche er onderhand (net als Tony met zijn shirts) er geld op toeleggen om een groepje tevreden te stellen?
Mensen uit de branche zijn ondernemers. En een onderneming bestaat op winstmaken en uitbreiden.
Verdiep je daarom eens een keertje in het ondernemen en wat daar bij komt kijken.

kingmokum

Banned
Ga nog even door en we moeten medelijden met ze hebben.

Je zou beter moeten weten.

De vergelijking met Toon zijn shirts volg ik niet helemaal. Je bedoelt dat Toon fpm uitbaat als onderneming? Er moet naar mijn weten al jaren geld bij!

Wat ik er van vind is dat GROOT verbruikers het 'recht'(heel duidelijk tussen aanhalingstekens) hebben op een korting. Iemand die 1 blikje cola koopt betaald een euro, maar iemand die er 1000 koopt hoogstens 38 cent?! En ook dat is ondernemen, want als jij die prijs niet hanteerd doet je buurman het wel. Een Orthen of een steenbergen verdient ook met die kortingspercentages nog genoeg hoor, ook dit zijn ondernemers.

Gr
king

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Een Orthen of een steenbergen verdient ook met die kortingspercentages nog genoeg hoor, ook dit zijn ondernemers.

En daar ben ik dus benieuwd naar. Waar baseer je dit op? Want ik weet geen cijfers van de winkels.

Ik ben meer dan tevreden met de kortingen die we krijgen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik wel nieuwsgierig ben dan de winstcijfers.

Bovenaan