We hebben het geprobeerd!

Tony

Administrator
Medewerker
De titel zou al genoeg kunnen zeggen maar ik geef er toch nog een kleine uitleg bij. Toen we de blog functie in gebruik namen wist ik dat het moeilijk zou worden. Een blog is namelijk iets wat constant gebruikt moet worden en waar minimaal wekelijks nieuwe verhalen op moeten verschijnen.

Met een onderwerp als vuurwerk is dit wel mogelijk maar heel erg moeilijk. Je moet namelijk constant over iets nieuws kunnen schrijven en daar komt het probleem al om de hoek krijgen. In Nederland hebben we niet echt een vuurwerkcultuur zoals in veel zuid-Europese landen om ons heen en word er veel minder gedaan met vuurwerk.

Daardoor is het moeilijk om elke keer een onderwerp te vinden waar je over wil en kan schrijven. En we willen graag dingen doen maar niet voor 50%. Een bijkomend probleem is dat wanneer je dan een nieuw verhaal op de blog zet dat deze te weinig gelezen word en er word veel te weinig op gereageerd. En dan moeten we gewoon de conclusie trekken dat het niet interessant genoeg is om ermee door te gaan.

Ik wil de members bedanken die voor ons leuke en mooie stukken hebben geschreven voor hun inzet! Misschien kunnen we het op een later tijdstip nog eens proberen. THANKS!

Toon

Richardus

Registered User
duidelijk en herkenbaar verhaal; in andere interessesectoren vind je 't zelfde 'probleem'. Geen probleem om het te sluiten; we hebben het forum en de nieuwsberichten, is genoeg :)

Stefan Tetteroo

Registered User
Ik sluit me aan bij Richardus. Toch heb ik er respect voor dat jullie het in ieder geval proberen.
Er zijn ergere dingen te bedenken. Moet zeggen dat de titel wel iets uitgebreider mag.
Beetje schrikken!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Blogs vind ik leuk om te lezen, maar het is moeilijk om over vuurwerk te schrijven, omdat dit nogal visuele belevingen zijn.
Blogs zie je steeds minder en dat heeft te maken met een trend waarin alles steeds sneller moet (Twitter b.v.)
Ik vind het niet erg dat het stopt want zoals Richardus al zegt. Ik heb genoeg! Iets waarmee FPM uitblinkt is b.v. de FPM database. Dat is iets wat niemand anders heeft. Buit dat nog meer uit!

Tony

Administrator
Medewerker
Blogs vind ik leuk om te lezen, maar het is moeilijk om over vuurwerk te schrijven, omdat dit nogal visuele belevingen zijn.
Blogs zie je steeds minder en dat heeft te maken met een trend waarin alles steeds sneller moet (Twitter b.v.)
Ik vind het niet erg dat het stopt want zoals Richardus al zegt. Ik heb genoeg! Iets waarmee FPM uitblinkt is b.v. de FPM database. Dat is iets wat niemand anders heeft. Buit dat nog meer uit!

Hoe zouden we dit verder kunnen gebruiken/vergroten/verbeteren?

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Aanvullen met nog meer producten zoals cafferata single shots b.v.
er staan nog steeds een behoorlijk aantal producten niet in denk ik.

Ook zou je de link kunnen maken met winkels, zodat je met de druk op de knop de lijst kunt versturen naar je favoriete winkel.
De winkel in kwestie zou voor je verlanglijstje een offerte kunnen maken.

Tony

Administrator
Medewerker
Aanvullen met nog meer producten zoals cafferata single shots b.v.
er staan nog steeds een behoorlijk aantal producten niet in denk ik.

Ook zou je de link kunnen maken met winkels, zodat je met de druk op de knop de lijst kunt versturen naar je favoriete winkel.
De winkel in kwestie zou voor je verlanglijstje een offerte kunnen maken.

-Niet alle importeurs werken lekker mee. En als je het 150 keer gevraagd hebt dan houd het wel een keer op en dat vinden we het wel best. We kunnen de informatie ook plaatsen zonder foto's en verdere info maar dan word het een zooitje.

Linken naar winkels gaat niet werken. Dat vergt teveel tijd en ik denk dat het niet haalbaar is omdat de winkels nogal eens wisselen van collecties en producten en wij kunnen niet bijhouden wat de honderden winkels in NL precies doen. Je verlanglijst kan je sowieso printen of in je mail plakken en zo versturen naar de winkel van jou keuze. Zo doe ik het zelf al de laatste twee jaar en werkt perfect.

DioR

Registered User
Ik vind dit erg jammer. Ik las de blogs dus wel. Er zaten verhalen tussen die mij echt in het gevoel mee trokken. Misschien een idee om een apart topic te maken met verhalen van members. Maar dan ook echt alleen verhalen. Ik vind ze, mits geschreven in een voor mij aantrekkelijke stijl, altijd interessant.

Bovenaan