Waterval

Mattenfreak

Registered User
Ik ben toch benieuwd hoeveel zo'n waterval nou kost. Ik meen gelezen te hebben dat er 2 versies van zijn, eentje is korter zonder KVK en de ander is mét KVK... Nu ben ik alleen benieuwd naar prijzen van die dingen, want het lijkt me wel vet... :p :w

Kobajo

FPM Filmer
Volgens mij zijn ze allebei met KVK, weet het niet meer zeker. Had vorig jaar de kleine waterval, deze zijn EUR 20.00. De grote waren uitverkocht en komen volgens mij ook niet meer terug. Prijs voor de grote waterval is/was EUR80.00.
Is trouwens zeker de moeite waard als je er een goede plek voor hebt om te hangen.

Mattenfreak

Registered User
Hoe lang is een kleine ongeveer? Ik meen 6 branders gelezen te hebben?
En Alpeco verkoopt ze dus, maar zijn ze vaak op voorraad?

Alvast bedankt. :w

Kobajo

FPM Filmer
De grote en kleine waterval zijn even lang, tussen de 2 en 2,5 meter.
De brandduur van de grote is daarentegen een stuk langer.
Of ze nu nog op voorraad zijn weet ik niet.

T

'tbunkertje

Guest
als je hem afsteekt zorg er voor dat je hem goed hoog ophangt.
de persoon die hem toen vorig jaar had wist dit niet en daardoor kwam het effect niet goed tot zijn recht.

grtz Lev-he

gietjo

Registered User
ik heb ook geen flauw idee hoe hoog ie moet. ik het dr 1 met 10 branders eraan en hij is zo'n 3 meter. hoelang brandt ie eigenlijk?

grtzzz

djara

Registered User
Volgens mij zijn ze allebei met KVK, weet het niet meer zeker. Had vorig jaar de kleine waterval, deze zijn EUR 20.00. De grote waren uitverkocht en komen volgens mij ook niet meer terug. Prijs voor de grote waterval is/was EUR80.00.
Is trouwens zeker de moeite waard als je er een goede plek voor hebt om te hangen.

heb je mischien ook tips om ze op te hangen ?

want ik ben van plan er 1 te halen maar ik zit zo te twijfelen hoe ik zo`n ding moet bevestigen. moet je die fontijnen nou ergens aan vast maken ? of kun je ze op een gespannen touw binden ? want ik zat te denken om ze op een balk te bevestigen en dan de balk op te hangen....

greetz djara

Feuerwerk

Registered User
@Djara, normaal gesproken hangen ze de uiteinden vast aan twee statieven. Er is geen extra touw of een plank nodig, de branders van de waterval bengelen als het ware.

In Bonn met de Rhein in Flammen dit jaar had Weco/Igual een twee grote kraanwagens neergezet en daartussen 50 meter (als ik me niet vergis) aan waterval opgehangen...

Kobajo

FPM Filmer
heb je mischien ook tips om ze op te hangen ?

want ik ben van plan er 1 te halen maar ik zit zo te twijfelen hoe ik zo`n ding moet bevestigen. moet je die fontijnen nou ergens aan vast maken ? of kun je ze op een gespannen touw binden ? want ik zat te denken om ze op een balk te bevestigen en dan de balk op te hangen....

greetz djara

De branders zitten vast aan ijzerdraad. Je kunt de branders altijd nog aan een plank bevestigen met bijv. tie-raps.
Om de fontijn op te hangen kun je natuurlijk gebruik maken van twee bomen of lantaarnpalen, mits ze niet te ver uit elkaar staan.
Gebruik een stuk touw om een wat grotere afstand te kunnen overbruggen. Het ijzerdraad dat er op zit is niet maar iets langer dan de waterval zelf.

Bovenaan